×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

سیاری 11 - یک زیردریایی جدید به توان دفاعی نیروی دریایی ارتش افزوده می‌شود

 

 

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه الحاق ناوشکن دریایی جمهوری اسلامی ایران “دماوند” در اسفندماه سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: این ناوشکن مطابق با علم و دانش روز ساخته و به توان دفاعی کشور اضافه شد.

سیاری با بیان اینکه ساخت تجهیزات نظامی نیروی دریایی بستر زمانی خاص خودش را دارد، گفت: در آینده اتفاقات خوبی در زمینه ساخت تجهیزات نظامی تحقق می‌یابد و زیردریایی جدیدی نیز به توان دفاعی نیروی دریایی ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ساخت تجهیزات دفاعی نشان دهنده توانایی بالای نیروی دریایی در تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاهای آزاد است.

وی با ابراز اینکه اهمیت سواحل مکران به این سبب است که کشور ایران را به‌صورت مستقیم به اقیانوس‌ها وصل می‌کند، اظهار داشت: یکی از بزرگترین امتیازها برای هر کشوری اتصال به قطب جنوب است و با توجه به اینکه سواحل مکران ایران را مستقیم به قطب جنوب متصل می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیاری با اشاره به اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران حدود 6 سال است که در خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند برای مبارزه با دزدان دریایی حضور دارد، بیان کرد: در حال حاضر سی‌وچهارمین ناوگروه نیروی دریایی در ورودی باب‌المندب مستقر شده و به‌دنبال برقراری امنیت برای کشتی‌ها‌ست.

وی با اعلام “در مدت زمان استقرار نیروها در این مناطق ابتدا به‌دنبال تأمین امنیت برای کشتی‌های کشور هستیم” خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 25 مورد کشتی‌های سایر کشورها را کمک کرده‌ایم و چند شب پیش یک کشتی هنگ‌کنگی را از دست دزدان دریایی نجات دادیم.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.