×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کرونا بیماری واگیردار یا سلاحی هولناک محصول آزمایشگاه های نظامی

جنگ زیستی، بیولوژیک، یا میکروبی به مفهوم استفاده هدفمند از عوامل بیولوژیکی، اعم از باکتری‌ها، ویروس‌ها، تک یاخته‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها یا فراورده‌های آن‌ها مانند زهرابه به منظور کشتن یا ناتوان کردن انسان‌ها، جانوران یا گیاهان است. تا کنون حدود ۱۲۰۰ عامل زیستی که بالقوه می‌توانند به عنوان جنگ‌افزار زیستی استفاده شوند مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بسیاری از آن‌ها در محیط زیست طبیعی که آب، خاک و جانوران حضور دارند به فراوانی یافت می‌شوند. دامنه عوارض این عوامل از آلرژی‌های خفیف تا مرگ را فرا می‌گیرد. دستکاری ژنتیکی می‌تواند میزان کشندگی یا ناتوان‌سازی این عوامل را بیشتر و درمان آن‌ها را سخت‌تر و پیشگیری از آن‌ها را غیرممکن سازد.

نگاهی به تاریخچه استفاده از سلاح های شیمیایی – میکروبی

کرونا

ویروس کرونا سلاح بیولوژیک است؟

آیا کرونا سلاح بیولوژیکی ساخت انسان است؟

دقیقا دوسال قبل بیماری همه گیری در دنیا شیوع پیدا کرد که منشا ان شهر ووهان بود و پس از همه گیر شدن ان جان میلیونها انسان را گرفت و خسارات شدیدی به اقتصاد دنیا وارد آورد در طی این سالها چند نکته عجیب این بیماری را عجیب تر کرده
اول اینکه با پیشرفت علم طی قرن اخیر تمامی ویروس ها و باکتری های بیماری زا شناسایی شده اند و اگر هم بیماری جدیدی بیاید دیگر ناشناخته نیست و ممکن است ویروس ویا میکروبی باشد که جهش یافته که در این صورت هم چندان غیر قابل مهار نیست و دستکم پایه میکروب یا ویروس شناخته شده است ولی ویروس کرونا جزو ویروسهایی است که تابحال ناشناخته بوده و هیچ اطلاعی از چگونگی تکثیربیماری و‌مقابله با ان وجود نداشت.
Military laboratory - کرونا بیماری واگیردار یا سلاحی هولناک محصول آزمایشگاه های نظامی
نکته عجیب اینکه پس از دوسال که از همه گیری میگذرد هنوز هم منشا اولیه ان مشخص نشده که خود به خود این سوال را پیش می آورد که آیا علم انقدر پیشرفت نکرده که بتواند منشا یک ویروس که خواستگاه اولیه ان مشخص است را پیدا کند ؟
آیا دستهایی در کار است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افشای منشا اولیه این ویروس بکار گرفته ؟ واگر چنین مسئله ای صحیح‌است چه مصلحتی در کار است که باعث شد ارجح تر از منبع قتل عام مردم دنیا است و چرا گروهی تلاش میکنند که قاتل میلیونها نفر را مخفی و از افشای اطلاعات درباره ان جلوگیری شود ؟
چگونه چند کشور ابرقدرت بیکباره با فاصله بسیار اندکی واکسن ان را معرفی کردند؟
 آیا اقدامات این کشورها کاملا هماهنگ با یکدیگر بوده اند ؟ ویا اینکه اتفاقی همزمان با یکدیگر موفق به توسعه واکسن شده اند:
سوال این است که چگونه ایالات متحده که صدها هزار کشته در اثر ابتلا به ویروس داده حتی یکبار بصورت جدی از چین مطالبه نکرده که با کارشناسان بین المللی جهت شناسایی منشا ویروس همکاری کند انهم در شرایطی که بارها از سوی کارشناسان عنوان شده کشور چین دست به مانع تراشی و جلوگیری از تحقیقات صحیح این کارشناسان زده؟ ولی مکررا در مورد حقوق بشر با چین در تنش هستند آیا حقوق شهروندی مردم چین ارجح تر از منافع کل شهروندان ایالات متحده است ؟ آیا ایالات متحده تا این حد از چین واهمه دارد که‌ حتی کشته شدن این تعداد افراد را هم نادیده گرفته ؟
Corona virus weapon - کرونا بیماری واگیردار یا سلاحی هولناک محصول آزمایشگاه های نظامی
اما از مهمترین اظهاراتی که در مورد این ویروس شده ، اظهارات چین و ایالات متحده بسیار حائز اهمیت است در اوج درگیری لفظی ترامپ و چین مقامات امریکایی به انتشار ویروس از آزمایشگاهی در شهر وهان چین را متهم و مدعی شدند چینی ها قاتل میلیونها نفر در جهان هستند. بلافاصله یک مقام بهداشتی چین در واکنشی به صحبت های ترامپ گفت بهتر است امریکایی ها بگویند که این آزمایشگاه به سفارش کدام کشور در حال کار روی ویروسی جدید بوده و چرا سفیر ایالات متحده بارها دست به بازدید از این مرکز زد ؟
چند روز بعد هر دو کشور اظهارات مقامات خود را ادعای بی سند و مدرک عنوان و تصحیح کردندکه چنین ادعایی از اساس فاقد صحت است اما در اینکه این‌ویروس از آزمایشگاه ووهان منتشر شده حالا دیگر شکی نیست و اظهارات افراد مختلف در مورد منشا ویروس همگی انتشار ان را آزمایشگاه ووهان میدانند منتها در چگونگی شیوع با یکدیگر در تناقض هستند.
روایتی مدعی است که حیواناتی که روی انها آزمایش انجام شده از این مرکز توسط برخی از پرسنل خدماتی بجای معدوم کردن بشکل مخفیانه خارج و در بازار پرندگان و ماهی که جنب آزمایشگاه است بفروش میرسانده اند و اینبار هم بدون اطلاع از ویروس خطرناکی که انرا روی حیوان آزمایش کرده اند وارد بازار و به فروش رسانده اند.
روایت دیگری ، انرا در نتیجه سهل انگاری پرسنل میداندو ویروس بر اثر بی احتیاطی رها میشود و پس از درگیر کردن کارمندان مرکز توسط انها به بیرون انتشار یافته و روایت دیگری میگوید بخاطر عدم اطلاع از ویروس و شیوه انتشار ان پرسنل این مرکز دچار بیماری شده و چون بیماری تا روزها پنهان است لذا کسی اطلاع از آلودگی این افراد نداشته و توسط انها منتشر شده.
به هر حال چند مورد که قطعی است ایالات متحده به آزمایشگاه ووهان سفارش تحقیقات روی نوعی ویروس شایع در میان خفاش ها را داده و در دو مورد هم بازدید سفیر ایالات متحده جهت بررسی روند پیشرفت تحقیقات بوده.
حال اینکه این ویروس همان ویروس خفاش ها است یا نه و اینکه ایالات متحده اساسا چنین آزمایشی را برای ساخت سلاح مورد نیاز داشته ویا برای ساخت دارو در بخش بهداشتی ، هنوز مشخص نیست.
ولی هرچه هست متاسفانه چند کشور شاخص در دنیا سالهاست دست به آزمایشات بسیار پر ریسک و خطرناکی برای ساخت سلاح میزنند و با توجه به قدرت سیاسی و نظامی خود به هیچ مرکزی هم خود را جوابگو نمیدانند.
امروز دنیا نباید در مورد ویروس کرونا سکوت کند طبعا تعداد شهروندانی که در هر کشور جان خود را از دست داده اند و خسارات هنگفتی که از این همه گیری هر کشور متحمل شده برای روند تشکیل یک پرونده قضایی کفایت میکند.
Corona weapon - کرونا بیماری واگیردار یا سلاحی هولناک محصول آزمایشگاه های نظامی
اگر روز اول که چند کشور دست به آزمایشهای اتمی زدند دنیا منفعل نمیماند ، شاید امروز هیچ کشوری دست به آزمایشات پر ریسکی که کره زمین را مورد تهدید قرار دهد نمیزد و اگر امروز باز سکوت کنند و مطالبه گر نباشند شاید فردا ویروسی بشدت خطرناکتر از کرونا منتشر شود و یا یک اشتباه محاسباتی در ساخت و پرتاب بمبی مانند تزار به حیات در کره زمین پایان دهد.
کره زمین متعلق به هیچ کشوری نیست که با اقدامات عمدی و اگاهانه خود انرا مورد تهدیدبه نابودی قرار دهد.
دو‌کشور چین و روسیه بزرگترین ضربات زیست محیطی را تا به امروز به دنیا تحمیل و در مرتبه پایین تری ایالات متحده قرار دارند سه کشوری که در ماجرای همه گیری بشکل مرموزی سکوت اختیار کرده اند.
سلاح ویروس کرونا سلاح بیولوژیک ویروس کرونا سلاح های ممنوعه
مینا گلرو

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.