×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نفربر Pindad APR-1V

در اوایل سال 2000 ، اندونزی با شورش فزاینده ای در استان آچه روبرو شد. شورشیان که خود را Gerakan Aceh Merdeka (جنبش آزاد آچه) می نامیدند ، سعی در اعلام استقلال این استان داشتند. در همان زمان ، اندونزی هنوز هم تحت تحریم نظامی روسیه و ایالات متحده بود. حتی انگلستان نیز اجازه استفاده از جت های هاوک را برای حمله سبک علیه شورشیان را نداد. در نتیجه ، ارتش و نیروهای پلیس اندونزی گزینه های بسیار محدودی برای وسایل نقلیه و تسلیحات داشتند.

pindad apr 1v 1 - نفربر Pindad APR-1V ساخت اندونزی

در همین حال ، ارتش برای حمایت از کارزار ضد شورش به نفربر نیاز داشت. برای تحقق این امر ، آنها در ابتدا زره پوشهای فولادی را بر روی کامیون های کمکی نصب کردند. با این حال ، این امر تحرک آنها را بسیار پایین می آورد. به عنوان پاسخی برای این مشکل ، ارتش به سرعت Angkut Personel Ringan (حامل پرسنل سبک) یا به اختصار APR را توسعه دادند. نفربر APR-1 مبتنی بر یک شاسی تجاری Isuzu NKR55 تجاری است که مجهز به زره استیل مونوکوک است.

طراحی نفربر APR-1 شبیه BTC-40 APC مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است. APR-1 توسط موتور توربودیزل 4JB1 اصلی کامیون تأمین می شود و 120 اسب بخار قدرت دارد. این وسیله نقلیه را قادر می سازد تا با سرعت 100 کیلومتر در ساعت با حداکثر برد 500 کیلومتر در جاده حرکت کند. استفاده از اجزای موجود در بازار سرویس دهی را ساده و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. این وسیله نقلیه زرهی نسبت به کامیون تجاری اصلی ایسوزو دارای فاصله زمینی و سیستم تعلیق بالاتر است. این باعث بهبود تحرک ، به ویژه در مناطق جنگلی ناهموار می شود.

pindad apr 1v 0 - نفربر Pindad APR-1V ساخت اندونزی

نفربر Pindad APR-1V می تواند 10 نیرو را به همراه خدمه 2 خدمه حمل کند. محافظت همه جانبه در برابر گلوله های 7.62 میلی متری یا ترکش خمپاره های توپخانه است. این زره پوش با توجه به اینکه شورشیان عمدتا به سلاح های سبک مسلح هستند ، موثر است. با این حال ، این نفربر دارای بدنه محافظت نشده است و باعث آسیب پذیری آن در برابر مین های زمینی می شود.

این APC یا به یک مسلسل FN MAG 7.62 میلی متری مجهز شده است. نفربر APR-1 همچنین برای مانورهای فرار از پرتاب نارنجک دود 60 میلی متری مجهز شده است. پس از ساخت اولین نمونه اولیه در سال 2003 ، ارتش اندونزی بلافاصله 40 دستگاه از این خودروها را سفارش داد. اولین گروه 17 واحدی در همان سال تحویل شد و تحت عملیات قرار گرفت. 23 واحد باقیمانده در سال 2004 تحویل داده شد.

در طی درگیریهای انتخاباتی ، از نفربر APR-1V  استفاده شد. برای ثبت ، فقط 2 مورد از این APC ها در جنگ با شورشیان از بین رفته است. یکی به دلیل تصادف ، و دیگری به دلیل سونامی. پس از سونامی ، اندونزی سرانجام با دادن امتیازات ویژه برای استان آچه خود با شورشیان توافق صلح آمیز کرد. به دنبال آن ، APR-1V های باقیمانده به واحدهای دیگر کشور منتقل شدند.

pindad apr 1v  - نفربر Pindad APR-1V ساخت اندونزی

نفربر APR-1V با وجود سن و تکنولوژی پایین تر نسبت به وسایل نقلیه جدید ، هنوز در خدمت سپاه سواره نظام ارتش اندونزی است. با این حال ، از سال 2021 ، تعداد دقیق نفربرهای APR-1V های عملیاتی مشخص نیست.

تولید نفربر APR-1V به عنوان یک شروع مهم برای پیشرفتهای بعدی در مورد نفربر Pindad Angkut Personel Sedang (حامل پرسنل متوسط) یا APS در نظر گرفته می شود. نفربر APS-1 و APS-2 نمونه های اولیه آنچه در نهایت به نفربر APS-3 تبدیل شد ، همچنین به نام Pindad Anoa شناخته می شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.