×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

635061353569602904 - شکسته شدن محاصره شهر های شیعه نشین نبل و الزهرا پس از 4 سال

 

شکست محاصره شهر های شیعه نشین نبل و الزهرا پس از 4 سال 

 

به گزارش خبرگزاری فارس نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، در ادامه عملیات شکست محاصره دو شهرک موفق شدند روستای معرسة الخان را تصرف و آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند تا کمر مقاومت سه روزه آنان در این منطقه بشکند.

پیام صوتی از خط مقدم نبرد نبل و الزهرا  ( دانلود : شیعه نیوز)

 

این اتفاق بعد از آن رخ داد که همزمان ارتش سوریه از محور شرقی روستا و نیروهای مردمی نبل و الزهراء از محور غربی روستا پیشروی کردند تا اینکه سرانجام به یکدیگر رسیدند.

آنطور که منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس دقایقی پیش اطلاع دادند، روستای مایر در شمال شرق نبل هم‌اکنون زیر آتشبار مقاومت رفته است.

«مایر» هنوز مقر تروریست‌هاست و هم‌اکنون زیر آتش سنگین توپخانه، خمپاره، هواپیماهای سوریه و روسیه و نیروهای مقاومت قرار گرفته زیرا سلاح و مهمات زیادی در این روستا ذخیره شده است.

درگیری‌ها هنوز شدیدا ادامه دارد

درگیری‌ها در اطراف روستا بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه‌ای حزب الله و جنگنده‌های روس مناطق غربی روستا را بشدت مورد هدف قرار می دهند.

حدفاصل تل‌الزهراء در شرق نبل تا غرب روستای معرسة الخان درگیری هنوز شدید است و نیروهای مقاومت با احتیاط شدید در محور «معرسة با شرق نبل» تردد می‌کنند.

پس از متصل شدن نیروهای ارتش و مقاومت به نیروهای مردمی، شمار قابل توجهی از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند خود را از معرسة مستقیما به شرق شهرک «نبل» برسانند و عملا حصر شهرک‌ها را بشکنند اما درگیری‌ها به پایان نرسیده و همچنان بشدت ادامه دارد.

شهرک مایر در حدفاصل معرسة الخان و شهرک نبل که در شمال خط ارتباطی «معرسه – نبل» قرار دارد، هنوز در اختیار تروریست‌هاست.

آغاز جشن مردمی در زینبیه

با انتشار خبر شکسته شدن محاصره چهارساله از شهرک‌های نبل و الزهراء که شهرک‌های شیعه‌نشین هستند، مردم در زینبیه در جنوب دمشق از شادی به خیابان ریختند.

شماری از مردم که مسلح هستند، به نشانه شادی به شلیک هوایی اقدام کردند.

18 رزمنده‌ امروز در جریان درگیری های سخت منطقه «نبل و الزهراء» که میان سربازان اسلام و تروریست‌های تکفیری صورت گرفت، خون پاکشان به زمین ریخت و شهید شدند.

محمد علی بدر، احمد شربو، شهید محمد حسن الضریر، شهید کمال شیبان و علی عبدالجواد الکنج ابواحمد پنج رزمنده‌ای بودند که در منطقه «نبل» شهید شدند و شهیدان عبد الجوادعبدالرضا دیب، ثائر محمدحسن دیب، هیثم فارس مهدی، موسى أحمد علبه، صباح دیب جبان، علی فتحی قصاب، حسن فرج علبه، حسن أبراهیم همهم، محمد سعید الخطیب، عباس حسین الأحمد، فایزعبدالطیف حمزه، حسن زکریا علبه، و عبدالله أحمدالحایک شهدای منطقه «الزهراء» هستند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.