×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

میلیتاری نیوز ( اخبار نظامی ):شاهدان عینی صدای دو انفجار را در نزدیکی خیابان فاطمه بنت مبارک در حدود 300 متری ساحل ابوظبی شنیدند.

وقوع انفجار در ابوظبی، پایتخت امارات،‌ همزمان با حمله گسترده جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به صنعاء، پایتخت یمن صورت می‌گیرد.
منابعی نیز گفته‌اند که این انفجارها در پی اصابت موشک بوده‌اند.

d985d982d8a7d8a8d984d987 d9bed8afd8a7d981d986d8af d987d988d8a7db8cdb8c d8b3d988d8b1db8cd987 d8a8d8a7 d8a7d987d8afd8a7d981 d985d8aad8ae 62034c1d1af20 350x250.jpeg 300x214 - اخبار نظامی چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰

پلیس و نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه به طور گسترده حضور یافته‌اند.

صابرین نیوز نیز نوشت که این دو انفجار در نزدیکی خیابان «فاطمه بنت مبارک» در ابوظبی روی داده است.
*******

سفیر روسیه در ایران در واکنش به این سوال که آیا در سفر آقای رئیسی به مسکو، دو طرف درباره ارائه تجهیزات نظامی روسیه به ایران توافق کردند و اینکه آیا فروش جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و سامانه‌های «اس-۴۰۰» به ایران را تأیید می‌کند یا خیر، اینگونه پاسخ داد: «همکاری نظامی-فنی با ایران تحت کنترل شدید دولتی، با رعایت کامل قوانین فدراسیون روسیه و در انطباق با تعهدات بین‌المللی روسیه تحت رژیم‌های منع اشاعه موجود انجام می‌شود».

بر این اساس، سفیر روسیه توضیح داد: «تاریخ معاصر همکاری‌های نظامی-فنی روسیه و ایران بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. طی سال‌ها، تماس‌های پایداری بین کشورها در این حوزه حساس با هدف همکاری‌های سودمند متقابل با در نظر گرفتن الزامی منافع دو طرف برقرار شده است. تجربه مثبت اجرای پروژه های متعدد به ما این امکان را م‌ دهد که با خوش بینی در مورد چشم‌انداز چنین همکاری‌هایی صحبت کنیم».

جاگاریان همچنین اضافه کرد: «به علاوه، بی‌شک سفر آقای رئیسی به مسکو و مذاکرات انجام شده، انگیزه جدیدی به تمامی طیف روابط دوجانبه از جمله در زمینه همکاری های نظامی-فنی خواهد داد. پس از پایان محدودیت‌های شناخته شده ایران در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، طرفین می‌توانند گفتگوی سازنده‌ای در مورد کل طیف محصولات نظامی ساخت روسیه داشته باشند».
خبرنگار ریانووستی در ادامه این سوال را پرسید که آیا در سفیر آقای رئیسی به مسکو بحث همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه فضائی و احتمال کمک به ایران برای اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی مطرح شده، که این جواب را دریافت کرد: «در زمینه همکاری در زمینه اکتشافات فضایی، ایران با حساب روی پتانسیل روسیه به عنوان یک قدرت فضایی پیشرو، علاقه خود را به اجرای پروژه‌های مشترک نشان می‌دهد. البته تکرار می‌کنم که چنین تعاملی با رعایت دقیق تعهدات بین‌المللی روسیه تحت رژیم‌های منع اشاعه موجود امکان‌پذیر است»

********

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دمشق را هدف حملات موشکی خود قرار داده است که این حملات موشکی با واکنش پدافندی ارتش سوریه مواجه شد

پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های شلیک شده اسرائیل در اطراف دمشق مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرده است.

یک منبع نظامی سوری گفت که حدود ساعت 12:56 بامداد امروز (چهارشنبه)، دشمن اسرائیلی از سمت جنوب شرقی بیروت، چندین موشک شلیک کرد.

وی افزود: اسرائیل در ساعت 1:10 بامداد امروز با شلیک موشک های زمین به زمین از سمت جولان اشغالی نقاطی در مجاورت شهر دمشق را هدف قرار داد، اما پدافند هوایی ما با این موشک‌های شلیک مقابله کرده و تعدادی از آنها را ساقط کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته دهها تجاوز موشکی ضد مناطق مختلف سوریه انجام داده که با واکنش سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه مواجه شده است.
*******

«شبنم»‌ اسم رمز کمک از پلیس ۱۱۰

تماس عجیب زن جوان با پلیس ۱۱۰ بوشهر او را از خطر مرگ نجات داد.
«سلام شبنم، کجایی؟»‌ کاربر پلیس ۱۱۰ بوشهر وقتی این جمله را از پشت گوشی تلفن شنید، فهمید که تماس گیرنده مزاحم نیست و احتمالا زنی است که در خطر است.
کاربر پلیس با توجه به حرف‌های زن جوان و صداهایی که از پشت تلفن به گوش می‌رسید، مطمئن شده بود که خطری جان تماس گیرنده را تهدید می‌کند.
کاربر پلیس با هوشیاری و پرسیدن سؤالات مختلف در نهایت توانست نام تماس گیرنده و نشانی محل حادثه را به‌ دست آورد. تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند و وقتی در خانه باز شد، مردی را که چاقو در دست داشت بازداشت کردند.

********

گشت مشترک نیروی هوایی روسیه و بلاروس برای دومین بار در مدت اخیر.

thumb2 tupolev tu 22 supersonic bomber blinder russian air force tu 22 300x188 - اخبار نظامی چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰

در این پرواز که بمب افکن های Tu-22M3 روسیه با لود کروز Kh-32 به پرواز درآمده بودند ، توسط جنگنده های Su-30SM بلاروس در نزدیکی مرز این کشور با اروپای شرقی اسکورت شدند.

کروز ضد کشتی Kh-32 که از نسل قبلی Kh-22 توسعه یافته، در قسمت موتور بهبود یافته و از سر جنگی سبک تری برخوردار است که به آن کمک کرده تا برد خود را به 1,000 کیلومتر برساند و درضمن کلاهک‌ این کروز میتواند متعارف یا اتمی باشد، همچنین این موشک پس از شلیک به ارتفاع 40 کیلومتری رفته و باعث می شود فقط موشک اس ام 6 در فاز میدکورس توانایی درگیری با آن را داشته باشد که در بین ناوگان ناتو، فقط نیروی دریایی آمریکا به آن مجهز است، Kh-32 پس از طی میدکورس به وسیله هدایت اینرسی در فاز نهایی به سمت هدف شیرجه می رود و به وسیله هدایت فعال راداری با برد رادار کشف بیش از 200 کیلومتر با سرعت حداقل 5 ماخ به هدف برخورد میکند که به دلیل مانور و سرعت بالا باز طیف کمی از موشک های پدافندی توانایی مقابله با آن را دارند.

*******

موشک خیبرشکن زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملا به یک ششم کاهش داده است.

با توجه به موادی که در سرجنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی.ان.تی افزایش پیدا کرده است.

این موشک با کارایی خود در واقع توان بسیار زیادی را به مجموعه موشکی نیروی هوا فضای سپاه افزوده است.

موشک راهبردی دوربرد و نقطه‌زن خیبرشکن دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

*******

IMG 20220211 015641 254 300x200 - اخبار نظامی چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰

پنتاگون: حوثی ها ۲ بار محل استقرار نیروهایمان را در امارات زدند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: با اشاره به اینکه ارتش یمن تاکنون ۴۰۰ حمله علیه ائتلاف سعودی انجام داده است، فاش کرد نیروهای یمنی پایگاه «الظفره» در امارات را که افرادی آمریکایی در آن مستقرند، ۲ بار هدف حمله قرار داده اند.
پ.ن:ایشان دو روز قبل اعلام کردند امارات از امنیت کافی برخوردار است و آمریکا چند سامانه پدافندی در امارات مستقر کرده.

******

چهار هواپیمای دیگر حامل چتربازان آمریکایی وارد لهستان شدند.

حداقل چهار هواپیمای ترابری نظامی C-17A Globemaster III آمریکا با واحدهایی از لشکر 82 هوابرد ارتش ایالات متحده روز وارد لهستان شدند.
هواپیماها که از پایگاه فورت برگ (کارولینای شمالی) برخاسته بودند، در پایگاه هوایی ژشوف لهستان در 70 کیلومتری مرز اوکراین به زمین نشستند.
بر اساس تصمیم واشنگتن، در مجموع 1700 چترباز آمریکایی به عنوان بخشی از گروه رزمی تیپ لشکر 82 هوابرد در آنجا مستقر خواهند شد.

******

می‌توانیم به آمریکا موشک بزنیم

وزارت خارجه کره‌شمالی:
بسیاری از کشورها با پیروی کورکورانه از آمریکا وقت خود را هدر می‌دهند. فقط کشور ما در این جهان است که می‌تواند با شلیک موشک به سرزمین اصلی آمریکا، جهان را به لرزه درآورد.

  1. عبدالمجيد غيبي

    سلام من مي خواستم از کاريکاتورهام براتون ارسال کنم

  2. ابراهیم درویشی

    خواهشاً مسعولین محترم وزارت دفاع این ضعف نیروی هوایی را برطرف کنید، البته با خرید بیست سی تا سوخو۳۵ آنچنان درمانی انجام نمیگیره، اگرواقعا میخواهیم درمان اساسی انجام بگیره باید یه خط تولید جنگنده پیشرفته امثال سوخو۳۵-۳۴-۵۷-۷۵-۳۰ آس ام تی ویا میگ۳۱-۳۵ باید درایران دایر کنید یا حداقل خط تولید یه موتور توربوفن قدرتمند و پیشرفته را از روسیه بگیرید،مابابت دادن سلاحهای موثر به روسیه کم تاوان ندادیم،که بنظرمن اط تاوان ودرگیریهای ما بعد از پیروزی روسیه یابدتراز آن درصورت شکست روسیه خواهیم داد،غربیها بخاطر کمکهای ما دل پری از ایران دارند،شایسته وسزاوار نیست روسیه ازین جهت ما را یاری نکنه ومهمترازهمه شایسته جایگاه ایران نیست این نیروی هوایی ضعیف وپیر وفرتوت داشته باشه تا دیر نشده این نقیصه را برطرف کنید چه بسا چهار روز دیگه هم روسیه برای رفع تحریمهایش درصورت تقابل ماباغرب کمکی نکنه هیچ بلکه…. در دنیای سیاست دنیائ بده بستان است، ودنیای محاسبات وپیش بینی ها اگرامروز بفکر رفع کامل این مشگل نباشید بی تردید بزودی افسوسهای بیفایده ولطمات جبران ناپذیری خواهیم خورد،خط تولید مشترک جنگنده وبالگرد از اهم واجبات واز نان شب برای ایران واجبتره، ای کاشگوش شنوایی درکارباشه همین حالاشم دیره ،تاما خط تولید را دایرکنیم جنگنده تولید وتست وپرواز کنه وتولید انبوه بشه هزار باد و طوفان بنیان بر کن کشور را بیاد میدهد،این توقع زیادی از روس‌ها نیست، آیا ماواقعا صادقانه وبعنوان تنها متحدشان در دنیا برایشان کم گذاشتیم ؟؟؟!!! آیا حالا نوبت اثبات برادری آنها نیست ؟!!یک روز تاخیر هم خیانت به مملکت است،حداقل اگر امیدی به روس‌ها نیست باچین ویا با جهاد خودکفایی و استفاده از توان داخلی زودتر این معضل را برطرف کنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.