×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

میلیتاری نیوز ( اخبار نظامی ):
کدام کشورها در برد موشک خیبرشکن سپاه قرار دارند؟

برد موشک، 1450 کیلومتر است و دوربردترین موشک زاویه پرتاب ایرانی به شمار می‌رود.

IMG 20220212 023318 763 217x300 - اخبار نظامی پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک «خیبرشکن»

سخنگوی پنتاگون خود را از خبر رونمایی موشک خیبرشکن ایران بی‌اطلاع دانست و گفت: من اعلامیه ایران مبنی بر داشتن یک برنامه موشک بالستیک جدید را ندیدم بنابراین چیز خاصی برای گفتن در خصوص آن ندارم.

ما به‌طور مستمر شاهد بهبود برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده‌ایم. با شرکا و متحدان منطقه‌ای خود سخت تلاش می‌کنیم تا با تهدیدات موشکی ایران مقابله کنیم.
*******

رسانه‌های صهیونیستی مطرح کردند؛
تصمیم جدی “بشار اسد” در پاسخگویی به تجاوزهای اسرائیل

به گزارش المیادین به نقل از منابع صهیونیستی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مصمم شده است تا به تجاوزهای ارتش صهیونیستی علیه سوریه پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های عبری مدعی شده‌اند که مقامات تل‌آویو نگران اقدامات ایران برای وارد کردن پهپادها و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته به منطقه[سوریه] هستند.

بامداد چهارشنبه حمله صهیونیست‌ها به دمشق با پاسخ پدافند هوایی سوریه در رهگیری موشک‌های صهیونیستی روبرو شد به طوری که موشکی که از سامانه پدافند سوری شلیک شد، در شهرک‌هایی از فلسطین اشغالی سقوط کرد و پدافند صهیونیستی در رهگیری آن ناکام ماند.

*********

IMG 20220212 023622 013 300x200 - اخبار نظامی پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

تصمیم ناسا برای پرتاب اولین راکت از سیاره‌ای دیگر

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) فرآیند اولیه ساخت یک موشک کوچک ۱۹۴ میلیون دلاری را آغاز کرد، این اولین موشکی است که قرار است از سیاره دیگری غیر از زمین (مریخ) پرتاب شود.

خودروی به اصطلاح صعود به مریخ یا MAV به گونه ای طراحی شده است که به مریخ پرواز کند، نمونه‌ سنگ های این سیاره را از یک کاوشگر بگیرد و برای بازگرداندن این نمونه ها به زمین دوباره به فضا پرواز کند.

ناسا قصد دارد ماموریت بازگشت نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط کاوشگر استقامت را در سال ۲۰۲۶ اجرا کن.

*********

ارتش یمن: یک هدف نظامی مهم را در فرودگاه «ابها» عربستان هدف گرفتیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد یگان پهپادی ارتش، یک مرکز نظامی مهم در فرودگاه أبها عربستان سعودی را با پهپاد «قاصف 2K» هدف گرفت.

«یحیی سریع» با اعلام اینکه این ضربه دقیق بوده، گفت فرودگاه ابها از جمله فرودگاه‌هایی است که برای اقدامات نظامی علیه یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او همچنین از شهروندان خواست از مراکز نظامی فاصله بگیرند.
*******

امارات تهدید شد

گروه «تیپ الوعد الحق- فرزندان جزیرة العرب» در بیانیه‌ای امارات را تهدید به انجام حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: تأسیسات، برج‌ها، بنادر و… شما اهدافی مشروع برای ما خواهد بود.

کسی که نتوانسته نیروها، پایگاه‌ها و کشتی‌های خود را از خشم ما حفظ کند، از شما نیز نمی‌تواند حمایت کند.

مجازات شما فقط به پهپاد‌ها و موشک‌های دور برد محدود نخواهد بود. پیش از آنکه شما را به قبل از ۱۹۷۱ بازگردانیم از فرصت استفاده کنید.

********

IMG 20220212 023817 912 300x184 - اخبار نظامی پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

بر اساس اعلام نورثروپ گرومن ، این شرکت به قردادی به ارزش 45$ میلیون دلار برای ساخت موشک ضد تششع AGM-88G (AARGM-ER) دست یافته است.

موشکAGM-88G یک موشک ضد تششع از نسل های پیشین موشک هارم است که در دست توسعه بود و این موشک ، نسل جدید موشک های ضد رادار آمریکا به شمار میرود.

برد این موشک 300 کیلومتر است و سرعت آن به حدود 4 ماخ میرسد.این موشک را میتوان از جنگنده F-18E/F سوپر هورنت ، جنگنده EA-18G Growler و همچنین جنگنده نسل پنجم F-35 A/B/C شلیک کرد.
این موشک جدید به گونه ای طراحی شده که آن را حتی میتوان در دهلیزهای داخلی جنگنده F-35 لود کرد که تاثیری در افزایش RCS این جنگنده نداشته باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.