×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فرمانده سنتکام ارتش آمریکا: یک اسکادران از جنگنده‌های پیشرفته اف ۲۲ را به امارات می‌فرستیم. ناوشکن موشکی هدایت شونده یو اس اس کول با قابلیت دفاعی در برابر موشک‌های بالستیک در آب‌های امارات به گشت زنی می‌پردازد./الجزیره

IMG 20220210 012008 088 300x209 - اخبار نظامی سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰
*******

خبرهای تایید نشده از آزمایش و رونمایی از موشک جدید ساخت ایران در روز ۲۲ بهمن حکایت دارد، که با توجه به سخنان روز گذشته سردار حاجی زاده برگ تاییدی در انجام این آزمایش موشکی در سالروز پیروزی انقلاب در این کشور است.
********

نظامیان صهیونیست در هماهنگی با نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان(اصلاح طلب) ، ۳ نفر از مبارزان فلسطینی عضو گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح، را وسط شهر نابلس ترور کردند؛ ابراهیم، ادهم و محمد در هفته‌های گذشته حملاتی را علیه ایست‌های بازرسی غیرقانونی اشغال‌گران ترتیب داده بودند.

خودروی گلوله باران شده ی شهدای امروز مقاومت الاقصی

در این عملیات تروریستی، نظامیان صهیونیست از خودروهای شخصی جهت نزدیک شدن به خودروی شهدا استفاده کرده و سپس حجم زیادی از رگبار گلوله را به سمت خودرو شلیک کردند.

نفر چهارمی هم در خودرو بوده که اثری از او نیست.

احتمالا نفوذی صهیونیست ها بوده، چون در تصاویر ضبط شده پس از ترور شواهدی مبنی بر ربایش وجود ندارد.

*******

وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در لندن در مصاحبه با رادیو نیو تایم گفته که بریتانیا موشک هایی را برای جنگ با نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه به اوکراین ارائه خواهد کرد.

وی گفت: “برای اولین بار نیروهای مسلح ما، به ویژه نیروی دریایی، سلاح‌ها و موشک‌های واقعی (خودشونم میدونن تا الان چیز خاصی تحویل نگرفتن :))) ) دریافت می‌کنند که در نهایت به ما اجازه می‌دهد در دریای سیاه و آزوف با روس‌ها مقابله کنیم.”

این مصاحبه همزمان با ورود ناوگان روسیه به دریای سیاه رخ داده است و باید منتظر واکنش دیپلماتیک روس ها بمانیم.

*******

میلیتاری نیوز ( اخبار نظامی ):
سیدحسن نصرالله: اگر صهیونیست‌ها به ایران حمله کنند، پاسخ دندان‌شکن می‌گیرند

رژیم صهیونیستی در صورت حماقت، با حمله مستقیم و شدید ایران مواجه می‌شود. ایران با کسی شوخی ندارد و بعید می‌دانم صهیونیست‌ها حماقت کنند.

صهیونیست‌ها با کشورهایی مثل امارات و بحرین عادی‌سازی روابط را راه‌انداخته‌اند اما همین امارات در برابر انصارالله یمن به آمریکا پناه برده، حالا چطور این‌ها می‌توانند به کمک صهیونیست‌ها بروند؟

رونمایی رسمی سیدحسن نصرالله از پدافند هوایی حزب الله:

IMG 20220210 012805 169 300x174 - اخبار نظامی سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰

سید حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه العالم:

مهمترین تحولی که اخیرا اسراییلی ها از آن سخن می گویند، مساله سامانه پدافند هوایی حزب الله است.

طی دو سال گذشته، سامانه های دفاع هوایی مقاومت را به منظور مقابله با پهپادهای اسراییلی و دور کردن خطر آنها فعال کردیم.

رویکرد مقاومت استفاده از هر سلاحی به منظور مقابله با تهدیدات اسراییلی ها است.

طی دو سال گذشته می‌توانم امشب بگویم که تحرکات اسرائیل [در آسمان] بسیار کاهش یافته، مثلا در بقاع که روزانه پهپادهای اسرائیل می‌آمدند، اکنون چندین ماه دیده می‌شود که دیگر نیامده‌اند.
*******

گشت مشترک نیروی هوایی روسیه و بلاروس برای دومین بار در مدت اخیر.در این پرواز که بمب افکن های Tu-22M3 روسیه با لود کروز Kh-32 به پرواز درآمده بودند ، توسط جنگنده های Su-30SM بلاروس در نزدیکی مرز این کشور با اروپای شرقی اسکورت شدند.کروز ضد کشتی Kh-32 که از نسل قبلی Kh-22 توسعه یافته، در قسمت موتور بهبود یافته و از سر جنگی سبک تری برخوردار است که به آن کمک کرده تا برد خود را به 1,000 کیلومتر برساند و درضمن کلاهک‌ این کروز میتواند متعارف یا اتمی باشد، همچنین این موشک پس از شلیک به ارتفاع 40 کیلومتری رفته و باعث می شود فقط موشک اس ام 6 در فاز میدکورس توانایی درگیری با آن را داشته باشد که در بین ناوگان ناتو، فقط نیروی دریایی آمریکا به آن مجهز است، Kh-32 پس از طی میدکورس به وسیله هدایت اینرسی در فاز نهایی به سمت هدف شیرجه می رود و به وسیله هدایت فعال راداری با برد رادار کشف بیش از 200 کیلومتر با سرعت حداقل 5 ماخ به هدف برخورد میکند که به دلیل مانور و سرعت بالا باز طیف کمی از موشک های پدافندی توانایی مقابله با آن را دارند.

*******

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.