×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

نجات ایران شاهد - کشتی نجات نزدیک مرزهای آبی یمن شد

کشتی نجات نزدیک مرزهای آبی یمن شد

به گزارش میلیتاری نیوز از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس،‌ کشتی امدادرسان جمهوری اسلامی ایران که به منظور کمک‌رسانی دارویی و غذایی به مردم بی دفاع و جنگ‌زده یمن روز دوشنبه از اسکله شهید رجایی بندرعباس راهی یمن شده بود ، هم اکنون به حوالی بندر سلاله در عمان رسیده و تا ساعاتی دیگر وارد آب‌های مرزی یمن خواهد شد.

این کشتی در طول چند روز گذشته مسیر خود را در نزدیک‌ترین فاصله با آب‌های سرزمینی کشور عمان طی کرد و در ساعات آینده و پیش از ورود به خلیج عدن به منظور حفظ امنیت کشتی در مقابل تهدیدات احتمالی دزدان دریایی با فاصله گرفتن از سواحل یمن از کریدور بین‌المللی در خلیج عدن استفاده خواهد کرد.

طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده کشتی نجات ایرانی پس از عبور از خلیج عدن و تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شده و در بندر الحدیده یمن پهلو خواهد گرفت.

 این کشتی حامل 2 هزار و 400 تن انواع مواد غذایی و حدود 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی است که قرار است در اختیار مردم جنگ‌زده یمن قرار بگیرد. پیش از این جمهوری اسلامی سعی در امدادرسانی به مردم یمن از طریق هوایی داشت که با ممانعت سعودی‌ها و بمباران باند فرودگاه صنعا توسط جنگنده های سعودی موفق به این کار نشد.

بنابراین گزارش علاوه بر پزشکان و مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران 15 نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف در این کشتی حضور دارند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.