×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نجات جان ۱۷ خدمه شناور پانامایی توسط شناورهای ایرانی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
کشتی تانکر گلدن تری (Golden Tree) تحت پرچم کشور پاناما و مالکیت کشور چین، بعد از ظهر ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ۳۰ مایلی جنوب بندر دیر دچار آتش‌سوزی در موتورخانه شد.
۱۷ نفر از خدمه شناور دچار سانحه با ملیت‌های مختلف از خطر احتمالی سرایت حریق به محموله خطرناک کشتی، نجات داده شده و به بندر دیر منتقل شدند.
هم اکنون شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه حاضر هستند و طبق گزارشات دریافت شده از فرمانده شناور مضطر، حریق به صورت کامل اطفا و کنترل شده است.

IMG 20220207 010119 181 - اخبار نظامی یک شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰
********

تحرکات سنگین ترابری روسیه

پرواز همزمان 6 فروند Ilyushin IL-76MD جهت جابه جایی گسترده تجهیزات مستقر در سیبری و شرق روسیه به سمت غرب و نزدیک مرز اوکراین.

توان لجستیکی بالای روس ها در چنین کشور پهناوری تعیین کننده است.

********

نقشه قابل توجه از مکان استقرار نیروهای روسیه در بلاروس

طبق این نقشه تقریبا تمامی پایگاه های نظامی نزدیک به مرز اوکراین در بلاروس، تقدیم نیرو های روس شده است.(دایره های قرمز نیروی های روسی و دایره های زرد نیروی های بلاروسی)

اصلی ترین کمپین روس ها در ناحیه Mazyr-yeltek منطقه گومل بلاروس واقع شده با حضور 4 تا 5 گردان تاکتیکی روسیه.

دومین کمپین از نظر تعداد نیرو با فاصله کمی با کمپین اصلی ، در ناحیه Rechyasta بلاروس می باشد که تخمین زده شده 3 تا 2 گردان تاکتیکی روس در کنار یک گردان بلاروسی حضور دارند، هر دوی این کمپین ها کمترین فاصله را تا کی‌یف اوکراین نسبت به دیگر نقاط بلاروس دارند.

امروز هم پهپاد شناسایی RQ-4A گلوبال هاوک نیروی هوایی آمریکا یک پرواز شناسایی طولانی مدت بر فراز اوکراین و نزدیک به مرز های روسیه و بلاروس انجام داده است.

IMG 20220207 010030 497 300x228 - اخبار نظامی یک شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰

********

عربستان مزدوران وابسته به خود را بمباران کرد

منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی تعدادی از مزدوران را پس از فرار از پاسگاه‌های مرزی بمباران کردند.

*******

رسانه عبری: جنگ بعدی برای اسرائیل فاجعه‌بار است

به اعتراف یک رسانه مهم عبری بر خلاف ادعای مسئولین سیاسی اسرائیلی در صورت وقوع جنگ فاجعه بزرگی رژیم صهیونیستی را تهدید خواهد کرد.

در این یادداشت آمده سامانه‌های پاتریوت، ارو و گنبد آهنین قادر نخواهند بود در مقابل شلیک روزانه هزاران موشک کارایی و تاب‌آوری داشته باشند.

********

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.