×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1968894 465 - اجرای خدمت سربازی اجباری در کویت

به گزارش میلیتاری نیوز، سرلشکر ‘لافی العازمی’ رئیس بخش خرید تسلیحات و آماده سازی وزارت دفاع کویت گفت : قانون اجباری خدمت سربازی از ماه می سال آینده میلادی در این کشور به اجرا درخواهد آمد. وزارت دفاع کویت درحالی دست به این اقدام خواهد زد که بخش قابل توجهی از جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری کویت از نسل جوان هستند و برخی از آنها پس از طی کردن دوره های آموزشی لازم در ارگان هایی همچون ارتش، پلیس و گارد ملی استخدام می شوند.
 
از سوی دیگر کویت طی سال های اخیر به صورت جدی توانمندی های نظامی خود را افزایش داده که در آخرین مورد سفارش خرید ۲۸ جنگنده اف-۱۸ را به آمریکا کرده است.
 
‘خالد جارالله’ معاون وزیر خارجه کویت پیش از این اعلام کرد که این کشور از زمان جنگ دوم خلیج فارس و آزادسازی این کشور از اشغال نیروهای رژیم بعث عراق تاکنون سلاح هایی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده و مذاکره بر سر نهایی کردن یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری دیگر ادامه دارد.
 
این مقام مسوول کویتی افزود: نیاز به سلاح های جدید یک امر قطعی است و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی کویت برای مقابله با چالش های احتمالی، این سلاح ها خریداری می شود.
 
کویت چندی پیش نیز طی قراردادی نظامی چند بالگرد نظامی فرانسوی را خریداری کرد. این کشور اعلام کرد که این قرارداد شامل خرید ۲۴ فروند بالگرد سنگین نوع ‘کاراکال’ از فرانسه است.
 

دولت فرانسه از بالگردهای کاراکال برای حمل ونقل نیروهای ویژه نظامی استفاده می کند.
کویت همچنین درنظر دارد از فرانسه خودروهای زرهی و قایق های گشت دریایی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو خریداری کند. با این وجود حجم خرید تسلیحاتی کویت از برخی کشورها در حوزه خلیج فارس همچون عربستان و امارات متحده عربی کمتر است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.