×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2099321 134 - افزایش ۷ درصدی بودجه نظامی چین در سال ۲۰۱۷به گزارش میلیتاری نیوز، رشد ۷ درصدی هزینه های نظامی چین در سال جاری میلادی، پایین ترین رشد بودجه دفاعی از سال ۲۰۱۰ میلادی به شمار می‌رود. این برای دومین سال متوالی است که هزینه های نظامی چین با رشد دو رقمی روبرو نشده است.

ارقام واقعی درباره هزینه های دفاعی چین فردا یکشنبه منتشر خواهد شد. سال گذشته رشد اقتصادی چین با کاهش روبرو شد و این مساله موجب گردید تا هزینه های نظامی این کشور با رشد ۷٫۶ درصدی همراه شود که پایین ترین رقم در ۶ سال اخیر بوده است.

چین در دو دهه اخیر با رشد دو رقمی هزینه های نظامی روبرو شده است. پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین امسال به کمتر از ۶٫۵ درصد برسد.

فو یینگ سخنگوی پارلمان چین تاکید کرده است که هزینه های نظامی ۱٫۳ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل خواهد داد که نسبت به سال های قبل در همین سطح باقی مانده است.

وی افزود: نگرانی های برخی کشورها نسبت به هزینه های نظامی چین بی مورد است و چین هرگز به دنبال آسیب رساندن به کسی نیست. به دهه گذشته نگاه کنید، درگیری ها و جنگ های زیادی در سراسر جهان به وقوع پیوسته و این جنگ ها تلفات زیاد و بی خانمان ها و آوارگان زیادی داشته است. کدام یک از این جنگ ها توسط چین رخ داده است؟

کل بودجه نظامی چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۱۳۹ میلیارد دلار رسید.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.