×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2099506 334 - نابودی موشک بالستیک توسط اس ۳۰۰ در ایرانبه گزارش میلیتاری نیوز، سامانه موشکی S300 در جریان رزمایش «دماوند» که اخیرا در یکی از میادین تیر یکی از یگان های قرارگاه پدافند هوایی تست شد، توانست با موفقیت، یک فروند موشک بالستیک را به عنوان هدف منهدم کند.

در این آزمایش که با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش صورت گرفت، یک فروند پهپاد نیز بدون اطلاع قبلی به پرواز در آمد که آن نیز توسط سامانه موشکی S300 منهدم شد.

این اولین تست میدانی و کامل سامانه تازه خریداری شده S300 در ایران بوده است.

آزمایش عملیاتی سامانه پدافندی S300 با هدف ارزیابی نحوه عملکرد این سامانه با بکار گیری طیف وسیعی از اهداف پرنده و موشکی انجام شد.

ارزیابی توانایی سامانه S300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدید های بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافندهوایی در بکارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.

در رزمایش دماوند آزمایش کامل این سامانه توسط کارکنان ایرانی و با سناریوهای شبیه سازی شده مطابق با تهدید های روز دنیا تمرین ومراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری توسط سامانه S300 انجام و عملکرد این سامانه در محیط جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت و با شلیک موشک از این سامانه اهداف مورد نظر مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.