×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2027243 759 - همکاری چین و روسیه برای مقابله با سامانه تاد

به گزارش میلیتاری نیوز، هر دو کشور نگران هستند که پس از کره جنوبی کشور ژاپن هم درصدد استقرار چنین سامانه ای باشد و این می تواند منافع پکن و مسکو را در منطقه به خطر بیاندازد.

 

این در شرایطی است که وزیر دفاع ژاپن هم راهی جزیره «گوام» شده است تا از تاسیسات نظامی آمریکا از جمله همین سیستم موشکی بازدید کند.

 

بیانیه چین و روسیه به گزارش روز جمعه تارنمای «یی سی» چین در جریان ششمین نشست رایزنی های امنیتی دو کشور در باره آسیای شمال شرقی منتشر شده است.

 

در بخشی از بیانیه آمده است که دو کشور از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود و ثبات و توازن منطقه حراست خواهند کرد و در مقابل تاد، تدابیر بازدارنده در نظر خواهند گرفت.

 

در بیانیه آمده است که پکن و مسکو به شدت مخالف استقرار این سامانه موشکی هستند و بار دیگر از آمریکا و کره می خواهند این برنامه را متوقف کنند.

 

امروز همچنین وزارت بازرگانی چین نیز در پی اعلام استقرار تاد بار دیگر تعرفه بر روی کالاهایی چون فیبرهای نوری وارداتی از کره جنوبی را برای پنج سال تمدید کرد و کره جنوبی این را یکی از تدابیر تلافی جویانه پکن در قبال سامانه آمریکایی تاد دانسته است.

 

در بیانیه تاکید شده است که از دیدگاه چین و روسیه اوضاع در منطقه شبه جزیره کره پیچیده و حساس است و استقرار تاد در خاک کره جنوبی اوضاع را بدتر خواهد کرد.

 

دو کشور در بیانیه خود آورده اند که باید به دنبال عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای بود و از طریق گفت وگو به این هدف رسید.

 

دو کشور در عین حال از همه جوانب ذی ربط خواسته اند از هر اقدامی که باعث تشدید تنش ها می شود، خودداری ورزند.

 

کره جنوبی و آمریکا اوایل تیر ماه ۹۵ پس از پنج ماه گفت و گو موافقت کردند که این سامانه را در سال ۲۰۱۷ در شهر «سئونگجو» کره جنوبی واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر سئول مستقر کنند.

 

این سامانه به نوعی تنظیم شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های چین و روسیه جمع آوری کند و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.

 

«تاد» سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت تسلیحاتی آمریکا «لاکهید مارتین» ساخته شده و برد رادار آن هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰ هزار و ۸۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.