×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

tower hawk united states army 3 - برجک های نگهبانی هوشمند کنترل از راه دور Tower Hawk ساخت ایالات متحده

 

برجک های نگهبانی هوشمند کنترل از راه دور ساخت ایالات متحده

میلیتاری نیوز : نگهبانی دادن همیشه یکی از کم طرفدارترین وظایف در بین نیروهای نظامی بوده ، فرآیندی خسته کننده و در عین حال ، کاری حساس که تعلل در آن می تواند برای یک مجموعه خطرآفرین هم باشد . حال ارتش ایالات متحده آمریکا دست به کار شده است و با توسعه سامانه جدید نظارتی خود موسوم به برج شاهین “TOWER HAWK” قصد دارد راخ حلی پیدا کند که علاوه بر ارتقای امنیت پایگاه های خود بتواند از سربازان در موقعیت های بهتری استفاده کند .

پروژه برج شاهین بخشی از طرح جدید این ارتش برای میادین رزم آینده موسوم به تکامل ارتقای شبکه محور یا NIE.16 می باشد که در حال حاضر در پادگان FORT BLISS تگزاس مراحل آزمایشی خود را می گذراند.

پایگاه جدید از ۱۵ کانکس کانتینری مجهز به سامانه تهویه هوا تشکیل شده که با بخش های جانبی شامل سرویس های بهداشتی ، حمام و رختشوی خانه تکمیل می گردد . هر کانتینر قادر به جا دادن ۱۰ سرباز خواهد بود و دوتا از آن ها نیز به عنوان مرکز فرماندهی تاکتیکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نکته جالب در این مورد این پروژه تلاش همزمان بیش از ۹ هزار نفری است که در ارتش ایالات متحده و ۱۴ کشور دیگر عضو ناتو در حال توسعه آن هستند. این تیم بین المللی قصد دارد پایگاه های خارج مرزی را تبدیل به مکان هایی کنند که امنیت بیشتری داشته و در عین حال زمینه مصرف انرژی ، آّب و نیروی انسانی نیز بهره وری بالاتری از خود نشان داده اند.


Towerhawk جاگزینی برای برجک های سنتی خواهد بود و به جای آن ها برجک های بدون سرنشین مسلح را که پیش از این نمونه های آن ها را در خودروهای زرهی دیده بودیم جایگزین می کند. هر سامانه در یک کانتینر کشتیرانی ۶ متری استاندارد قرار خواهد گرفت و پس از رسیده به موقعیت تعیین شده خود در کمتر از یک ساعت می تواند برای آغاز ماموریت آماده شود.

هر برجک به یک تیربار سنگین کالیبر ۵۰ برونینگ M-2 و یک تفنگ تک تیرانداز مجهز خواهد شد ، هرچند که امکان به کارگیری تقریبی انواع دیگر سیستم های جنگ افزاری از سامانه های ضد زره مانن جاولین و هل فایر تا نارنجک اندازهای اتوماتیک ۴۰ میلی متری روی آن وجود خواهد داشت .

پس از آماده شدن برجک ۲ نفر سرباز در مرکز فرماندهی عملیات پایگاه قرار می گیرند و با تکیه بر نمایشگرهای بزرگ خود تصاویر ارسالی از سامانه های دیده بانی مختلف برج شاهین را دریافت می کنند . این داده ها شامل تصاویر ویدیویی ، حرارتی و مادون قرمز خواهد بود که در کنار دیگر بخش های سیستم از قبیل سنسورهای حساس به حرکت و فاصله سنج های لیزری ، نسبت به شناسایی ، رهگیری و درگیری احتمالی با اهداف اقدام می کنند .

tower hawk united states army 4 - برجک های نگهبانی هوشمند کنترل از راه دور Tower Hawk ساخت ایالات متحده

کاربران برای هدایت کل سامانه ، از گیم پدهای دستی مشابه نمونه های به کار رفته در کنسول بازی های رایانه ای استفاده می کنند . تصاویر منتشر شده به وضوح دسته ایکس باس را نشان می دهند. این کنترلر ها به سربازان اجازه می دهد تصاویر را بزرگ کرده ، به صورت ۳۶۰ درجه ای برجک را به حرکت درآورند و در صورت نیاز به فشردن تنها یک دکمه نسبت به نابودسازی دشمن اقدام کنند.

tower hawk united states army 5 - برجک های نگهبانی هوشمند کنترل از راه دور Tower Hawk ساخت ایالات متحده

ارتش آمریکا اخیرا از سامانه مدیریت تمامی خطرات محیط رزم مشترک یا JAHCCC  رونمایی کرده که قادر به شناسایی و دسته بندی خودکار تهدیدات بوده و از توانایی شناسایی دوست و دشمن نیز برخوردار است . نکته مهم این که تنها ۲ سرباز ، کاری که پیش از این بر عهده ی ده نفر بود را انجام می دهند .

بخشی از این سامانه NIE را سامانه های جنگ افزاری بدون سرنشین ان تشکیل می دهند که تا اندازه زیادی ترسناک هستند. ۲ سربازی که در یک اتاقک می توانند به وسیله ی یک گیم پد Xbox انسان های دیگر را به کام مرگ بفرستند.

 tower hawk united states army 2 - برجک های نگهبانی هوشمند کنترل از راه دور Tower Hawk ساخت ایالات متحده

اما این پروژه روی دیگری نیز دارد ارتش ایالات متحده و دیگر ارتش های پیشرفته عضو ناتو تصمیم گرفته اند تا مصرف سوخت های فسیلی را کاهش دهند که خبر خوبی است زبرا برای مثال وزارت دفاع آمریکا به تنهایی هر روز در حدود ۳۲۰ هزار بشکه نفت مصرف می کند که سالانه حدود ۲۰ میلیارد خرج روی دست آن ها می گذارد .این سامانه جدید در نهایت شامل ۱۱ منبع انرژی خواهد بود که به نیروهای به کار گرفته شده در هر نقطه از جهان اجازه می دهد انرژی مورد نیاز خود را به صورت مستقل تولید کرده و با کاهش قابل توجه مصرف آب وسوخت مورد نیاز برای پایگاه ردپای زیست محیطی به جای مانده را هم به سمت هرچه دوستدار طبیعت شدن سوق می دهد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.