×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2119285 - سرار سلامی: در لبه‌های فناوری دفاعی دنیا قرار داریم

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در نشست شنبه‌های انقلاب که با عنوان «چهل سال توطئه، چهل سال مقاومت» برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی دنیا را تغییر دهد، اظهار داشت: سقوط رژیم طاغوت اتفاقی بسیار قوی‌تر از یک زلزله در موازنه ژئوپولتیک دنیا بود که نقشه قدرت در دنیا را دچار تحول کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از دنیا اسلام را در دنیا ارائه کرد و برای نخستین بار اسلام با حقیقت سیاسی خود تشکیل حکومت می‌داد، گفت: پیام‌های انقلاب وسیع و بخش بزرگی از دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد که چشم انداز بسیار خطرناکی از پدیده‌های جدید را در برابر قدرت‌های استکباری ترسیم کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی میدان و صحنه تفکر دنیای پیرامون قدرت را تغییر داد و جغرافیای ناپیوسته دنیا اسلام و مستضعفان دنیا را پیوسته کرد که این موضوع می‌دانی برای شکل گیری تمدن جدید بود.

سردار سلامی با بیان اینکه نظام اسلامی مدل عینیت یافته تفکر سیاسی اسلام برای تغییر مناسبات دنیای بود که می‌تواند دنیا استکبار را با مشکلات زیادی مواجه کند، خاطرنشان کرد: معمولاً نخستین واکنش‌ها توسط قدرت‌های بزرگ به هر تحول سیاسی غیردلخواه، جنگ است. در مقابل انقلاب اسلامی هم نخستین توطئه‌ها بُعد امنیتی و نظامی قوی به خود گرفت و به توطئه‌های تجزیه طلبانه و سپس به یک جنگ دنیای تحمیلی هشت ساله روی آوردند.

بیشتر بخوانیم:

سردار سلامی: توان دفاعی ما کاهش نمی‌یابد

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی آنها بر ما متمرکز می‌شدند، مجبور بودیم بجای اینکه به گسترش بیاندیشیم، انرژی خود را در درون صرف کنیم و هدف اصلی دشمنان هم این بود که از شکل گیری مدل موفق در سایر نقاط جلوگیری کنند.

سردار سلامی افزود: همه تصورات بر این بود که در چنین میدان نابرابری، امکان دفاع میسر نیست. اما ما منابع قدرت جدیدی در اختیار داشتیم که یکی اسلام و دیگری ولایت و رهبری بود و این دو منبع جوشانی از قدرت ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: امام راحل با تشکیل سپاه و بسیج سطح قاعده نیروهای نظام را از نیروهای مسلح به جامعه گسترش داد و زمانی که این اتفاق افتاد دیگر امکان از تعادل خارج کردن نظام وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما همیشه با دشمنان بزرگ روبرو بوده‌ایم و دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است، تصریح کرد: برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت‌های بزرگ درگیر بشویم و این واقعیت شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در نگاه مادی، سیستم‌ها می‌جنگند و انسان‌ها نقش اوپراتور را دارند، اما در تفکر الهی انسان‌ها می‌جنگند و سیستم‌ها مکمل هستند؛ این به معنای کم اهمیت بودن سلاح نیست، بلکه به معنای محور بودن انسان‌ها و موفقیت انسان بر سلاح است.

سردارسلامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود؛ ما سلاح‌های هر عملیات را از عملیات قبل و از دشمن به غنیمت می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه ما در جنگ توسعه یافتیم در حالی که دشمن ما در چنین وضعی نبود، اظهار داشت: وقتی در سال ۱۹۸۱ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، هسته‌های اولیه حزب الله لبنان شکل گرفت و این نخستین تجربه ما در بسط نظریه مقاومت در جغرافیای جدید بود.

وی با تاکید بر اینکه عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت دنیا اسلام است، اضافه کرد: قدرت‌های مادی به هر اندازه هم بزرگ باشند، محدود هستند مانند ارتش آمریکا که متشکل از ۱۸ لشکر و چند هواپیما و دیگر تجهیزات است؛ درحالی که قدرت مادی آسیب پذیر است، اما در مقابل قدرت الهی محدود و آسیب‌پذیر نیست.

سردار سلامی در پایان با بیان اینکه برغم تمامی تحریم‌ها و محاصره علمی و اقتصادی و فنی طی ۴ دهه، امروز از نظر فناوری دفاعی با یک منبع و چشمه جوشان داخلی در لبه‌های فناوری دفاعی مدرن دنیا قرار داریم، گفت: امروز اگر می‌توانیم موشک بالستیک با دقت بسیار زیاد بسازیم، اگر توانسته‌ایم رادارهایی بسازیم که ماهواره‌ها را در خارج از جو رصد می‌کنند و اگر توانسته‌ایم پهپادهایی را با برد ۳ هزار کیلومتر بسازیم، همگی به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.