×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت پایان یافت. در این رزمایش ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین با حضور در منطقه عومی اصفهان به‌مدت ۲ روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش پرداختند.

بیشتر بخوانید:

عکس / رزمایش شبانه جنگنده‌های ارتش در آسمان اصفهان

تمرین بمباران شبانه در رزمایش نهاجا

اجرای «کارپِت بامبینگ» توسط فانتوم‌های ارتش

عکس / رزمایش فدائیان حریم ولایت

در نخستین روز از مرحله اصلی و هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب‌افکن اف۵ و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.

همچنین هواپیماهای اف۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای نخستین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

2427800 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس

در این مرحله از رزمایش جنگنده های رهگیر میگ ۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه‌شده R73، موشک رهاشده از هواپیمای اف۵ را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

در ادامه هواپیماهای اف۴ با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین‌شده را با موفقیت منهدم کردند.

2427798 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس


در آخرین مرحله از روز اول رزمایش فدائیان حریم بمب‌افکن راهبردی سنگین سوخ و۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به‌سمت اهداف ازپیش تعیین‌شده کردند و هواپیمای اف۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه کرد.

2427802 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس

در دومین روز از مرحله اصلی و فازعملیاتی هشتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های اف۴ با استفاده از موشک های ماوریک و بمب های ۲۰۰۰ پوندی قاصد اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند.

2427805 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس

در ادامه این مرحله از رزمایش جنگنده‌های شکاری رهگیر اف -۱۴ با پرواز بر آسمان منطقه رزمایش جنگنده های مهاجم دشمن فرضی را رهگیری و با موفقت منهدم کردند. (متن کامل)

2427801 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس


در این مرحله همچنین بمب افکن های راهبردی سوخو ۲۴ با حمل انواع موشک های بهینه شده و نقطه زن kh-25 که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

2427804 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس


در آخرین مرحله از این رزمایش هواپیماهای ترابری C-130 با پشتیبانی هوایی( top cover) جنگنده‌های اف ۱۴، اهداف از پیش تعیین شده را با بمبهای ۲۰۰۰پو ندی مشقی و بمب‌های جنگی هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

2427803 - از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم +عکس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.