×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2348321 - وزیر دفاع: بودجه دفاعی 21 درصد افزایش می یابد

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه هیئت دولت گزارشی از پیشرفت پروژه‌های دفاعی به ویژه در حوزه موشکی ارائه شد.

وی ادامه داد: امروز در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه موشکی زمین به هوا، موشک زمین به زمین، موشک سطح به سطح، موشک ساحل به دریا و موشک زیر سطح به سطح، گزارش خوبی به اعضای هیئت دولت ارائه شد و مورد توجه اعضای محترم هیئت دولت و تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت.

امیر حاتمی با اشاره به اقدامات وزارت دفاع در حوزه صنعت دفاعی اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که در وزارت دفاع انجام می‌گیرد در راستای برنامه ارائه شده مجلس شورای اسلامی است و با قدرت برنامه‌های اعلام شده از پیش اعلام می‌شود. این برنامه‌ها برای حفظ بازدارندگی دفاعی کشور است و بحمدالله آن چیزی که برای سال ۹۷ پیش بینی کرده بودیم به ویژه در خصوص دقت و قدرت اثر موشک‌ها به خوبی محقق شده است.

وی در خصوص بودجه دفاعی سال آینده و حواشی مطرح شده در خصوص آن اظهار داشت: همان گونه که اعضای محترم مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند بودجه دفاعی در دو سطح دیده شده، یک سطح آن بودجه‌ای است که با سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بعنوان بودجه عمومی کشور ارائه شده است و بخش دیگر آن در صورتی تأمین خواهد شد که عمده منابع دولت تأمین شود اگر هر دو اینها تأمین شود درواقع بودجه دفاعی ما از رشد خوبی نسبت به سال جاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

بودجه دفاعی سال ۹۸ نصف شد +جدول

وی افزود: بودجه دفاعی در سال آینده حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش خواهد داشت اما آن چیزی که مورد ابهام است و سوالاتی درباره آن مطرح است دو سطحی بودن بودجه دفاعی است که امیدواریم با مساعدت اعضای هیئت دولت برای تأمین بودجه عمومی کشور، بودجه به صورت کامل اجرا شود و بخش دفاع بتواند از این رشد برخوردار گردد.

امیر حاتمی گفت: دو سطحی بودن بودجه دفاعی شیوه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه اتخاذ کرده است. اگر شیوه‌ای که سازمان برنامه و بودجه برای منابع دوگانه بودجه دفاعی پیش بینی کرده است محقق شود می‌تواند فرصتی برای حوزه دفاعی باشد و اگر محقق نشود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. امیدواریم همانطور که سازمان برنامه و بودجه پیش بینی کرده است منابع محقق شود.

وزیر دفاع در خصوص مسائل مطرح شده در روزهای گذشته پیرامون عملیات کربلای ۴ اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان مختلف در این خصوص به اندازه کافی صحبت کردند و مساله نامشخصی در این باره وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.