×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2264277 - محورهای مورد مذاکره رهبران کره شمالی و آمریکا

به گزارش ميليتاری نيوز ، یک روز پیش از دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت موضوعات گسترده‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت: برقراری روابط تازه‌ای میان جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و ایالات متحده، ایجاد سازوکار پایداری برای حفظ صلح در شبه‌جزیره کره، موضوع دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و دیگر مسائل مهم برای دو طرف؛ مسائلی که گفتگوها در مورد آن‌ها، بر اساس نیاز زمانه‌ای که تغییر کرده، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدار مقامات کره‌شمالی و آمریکا قبل از دیدار ترامپ و اون

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که دیدار ترامپ و کیم جونگ‌اون، «درحالی صورت می‌گیرد که دنیا بر آن متمرکز است و انتظارات بسیاری از آن دارد».

دونالد ترامپ روز گذشته گفته بود دیدار پیش‌رو «بختی است، که تکرار نمی‌شود». رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیش از راهی‌شدن به سوی سنگاپور به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم در همان لحظات اول، خواهم دانست که آیا اتفاق مثبتی خواهد افتاد یا نه و اگر فکر کنم اتفاقی نخواهد افتاد، وقت خودم را تلف نمی‌کنم و نمی‌خواهم وقت او (کیم جونگ‌اون) را هم تلف کنم.

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی روز گذشته وارد سنگاپور شده و از دولت سنگاپور به‌ خاطر همکاری و مقدمه‌چینی دیدار ۲۲ خرداد تشکر کرد.

ایالات متحده در حال حاضر خواستار خلع سلاح کامل و بی‌بازگشت کره شمالی‌، در درجه اول و سپس لغو تحریم‌ها است، در حالی‌که گفته می‌شود پیونگ‌یانگ انتظار دارد در روند خلع سلاح، از لغو برخی تحریم ها برخوردار شود.

علاوه بر موضوع خلع سلاح اتمی که توجه بیشتری را به خود جلب کرده، کشورهای همجوار کره شمالی نیز انتظاراتی از مذاکرات پیش‌رو دارند.

سئول خواستار تضمین و همکاری ایالات متحده برای دستیابی به پیمان صلح دو کره است. از زمان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به این سو، هر دو کشور در حالت آتش‌بس به‌سر می‌برند و خط مرزی حائل میان آنها نیز یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیا است.

برای توکیو نیز مسائلی مانند موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ و یا شهروندان ژاپنی ربوده‌شده توسط جاسوسان کره شمالی اهمیت زیادی دارد.

در عین حال کنشگران، بسیاری از مهاجران کره شمالی و فعالان مدنی نیز خواستار طرح مسائل مربوط به حقوق بشر هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.