×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2203816 - اختلاف نظر آلمان با آمریکا بر سر حزب الله

به گزارش ميليتاری نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه سال جاری میلادی گفت که اروپا تا 12 ماه مه (12 اردیبهشت ماه) برای همکاری با واشنگتن در خصوص برجام و وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران زمان دارد، در غیراینصورت، آمریکا از این توافق هسته‌ای خارج می‌شود.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در این خصوص گزارش کرد، دولت آلمان تقاضای آمریکا برای برای به رسمیت شناختن کل جنبش حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی را رد کرد و سیاست‌های دولت ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و در مسیر گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با آمریکا را متوقف کرد.

طبق این گزارش یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه آمریکا درباره موضع آلمان، بر تقاضای ماه ژانویه دونالد ترامپ تأکید کرد و گفت: «آنها باید کل حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی بدانند».

 وی ادامه داد:‌«ما همکاری نزدیکی با شرکای اروپایی خود برای رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در خصوص برجام و رفتار زشت ایران داریم».

هشدار مرکل به نتانیاهو درخصوص برجام

با اینحال، منابع آگاه می‌گویند که آلمان تقاضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا و موضع دونالد ترامپ برای یاغی شمردن کل حزب‌الله را رد کرده است زیرا حزب‌الله، «به مذاکرات صلح اسرائیل-فلسطینیان ارتباط دارد».

این منبع آگاه تصریح کرد که آلمان، دولت ترامپ را بسیار طرفدار اسرائیل می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه گفت که اروپا تا 12 ماه مه برای همکاری با آمریکا و بهبود برجام زمان دارد، در غیراینصورت، واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود.

بنا به گزارش جروزالم‌پست، وزارت خارجه آلمان و دفتر مرکل از پاسخ به سؤالات این روزنامه در خصوص موضع برلین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و شامل کردن اسرائیل در بحث‌های هسته‌ای خودداری کردند.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته است که آمریکا «درباره 6 موضوع غیرهسته‌ای/منطقه‌ای که رئیس‌جمهور تعیین کرده است، بحث‌هایی صورت داده است و خواستار گام‌های محکم‌تری از سوی همپیمانان اروپایی ما شده است».

این مقام آمریکایی می‌گوید که ترامپ علاوه بر ممنوعیت کل جنبش حزب‌الله در اروپا، از همپیمانان اروپایی خود می‌خواهد بودجه سپاه، و هرگروهی را که واشنگتن آن را وابسته به ایران می‌داند و مدعی است که از حامیان تروریسم هستند، قطع کنند.

ترامپ در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، سپاه ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که همپیمانان آمریکا باید، «در محدود کردن پیشرفت موشکی ایران و متوقف کردن اشاعه موشک‌ها به ویژه به یمن، به ما بپیوندد».

واشنگتن بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارک مدعی است که ایران، موشک‌های خود را در اختیار انصارالله یمن قرار می‌دهد تا با آن به ریاض حمله کند که ایران بارها این ادعا را رد کرده است.

این مقام آمریکایی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود بحث حقوق بشر ایران را تکرار کرد و گفت که کشورهای اروپایی باید به آمریکا دراعمال فشار به ایران برای متوقف کردن نقض حقوق شهروندانش بپیوندد و اروپا را ترغیب کرد که از تجارت با ایران امتناع ورزد.

وی افزود، کشورهای اروپایی همچنین باید در مهار تهدیدات سایبری ایران به آمریکا بپیوندد و همچنین به واشنگتن در «مهار تهاجم ایران در مقابل کشتی‌رانی بین‌المللی کمک کند».

یکی از سخنگویان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی حاضر نشد روز چهارشنبه درباره مخالفت آلمان برای ترمیم برجام اظهارنظر کند.

مقام وزارت خارجه آمریکا در  خصوص مذاکرات کشورش با اروپا درباره ایران گفت: «آمریکا به مذاکرات سازنده با شرکای اروپایی خود ادامه می‌دهد. ما در حوزه‌هایی که رئیس‌جمهور در ماه ژانویه تعیین کرد، گفت‌وگو کردیم و خواستار مشاهده پیشرفت‌هایی در این زمینه هستیم که شامل تضمین این مطلب می‌شود که ایران هرگز به یک سلاح هسته‌ای نزدیک نشود و همچنین به نگرانی‌های خود در خصوص بند غروب، اتخاذ اقدامات محکم در صورت امتناع ایران از بازرسی‌های آژانس و همچنین جلوگیری از تولید و یا آزمایش موشک بالستیک دوربرد پرداختیم».

وی ادامه داد:‌«این آخرین فرصت است. در صورت عدم تعهد همپیمانان اروپایی ما برای همکاری با ما در خصوص اصلاح نقص‌های برجام، آمریکا بار دیگر تعلیق تحریم‌های ایران را به منظور باقی ماندن در برجام تمدید نمی‌کند و هر زمان رئیس‌جمهور تعیین کند که توافق در دسترس نیست، خیلی فوری از آن خارج می‌شود».

  1. مهدی

    خارج شو هر چه زودتر تا ما سریعتر نیروگاه ها رو فعال کنیم قطعا اگه جماعت ما عقل تو سرشون مونده باشه و احمق بازی های امریکا رو ببینن و قبول کنن که امریکا دشمن ما و جهان اسلام بوده و هست و خواهد بود و هیچوقت دست از شیطان پرستی و طاغوت و دشمنی بر نمیدارن تا وقتی که نقشه هاشون در خصوص نابودی اسلام محقق شود اما از بدبختی ما گیر چنتا مسئول احمق نفهم افتادیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.