×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2164597 - 2 بمب ترامپ در اسرائیل منفجر می‌شود

به گزارش ميليتاری نيوز، «تسوی برئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به یک انتحاری تشبیه کرد که چندین بمب به همراه خود دارد و آن را در نقاط مختلف دنیا منفجر خواهد کرد و حداقل دو قبضه از این بمب‌ها پیش پای اسرائیل منفجر خواهد شد.

برئیل افزود کاهش کمک‌ آمریکا به آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی «آنروا» و نیز کاهش کمک‌ها به تشکیلات خودگردان، در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در کرانه باختری، غزه، اردن و لبنان تأثیر بسیاری خواهد گذاشت. معنی این اقدام آن است که تشکیلات خودگران، اردن (با بیش با دو میلیون آواره فلسطینی)، دولت لبنان (با 175 هزار آواره فلسطینی) خود باید این کاهش کمک‌ها را جبران کنند و این در حالی است که اردن و لبنان اکنون به خاطر بار آوارگان سوری بسیار تحت فشارند.

​تحلیلگر هاآرتص افزود: نوار غزه نیز با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌روست. مشخص نیست که استراتژی ترامپ علیه تشکیلات خودگردان، چگونه در موضع تشکیلات تغییر ایجاد کند. سیاست ترامپ ممکن است منجر به درگیری گسترده با اسرائیل (یکی از دو بمبی که احتمال انفجار آن در اسرائیل مطرح شد) شود.

برئیل افزود: اما بمب دوم ، تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که نگرانی آن از بمب اول کمتر نیست. ترامپ هفته جاری مهلتی چهارماهه برای تغییر توافق هسته‌ای با ایران داد. به نفع اسرائیل است که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بماند و اسرائیل این را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی در تاریخ خود می‌داند زمانی که موفق شد ائتلافی دنیای علیه برنامه هسته‌ای ایران شکل دهد.

اما اکنون این بیم وجود دارد که ترامپ با نابود کردن این توافق، فرصت‌ها برای هر توافقی با ایران درباره برنامه هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک در آینده را از بین ببرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.