×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1913637 - واکنش قاسمی به مذاکره موشکی

به گزارش ميليتاری نيوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز انگلیس مبنی بر پذیرش ورود به «گفت‌وگویی فشرده و جدی» در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه ای توسط مقامات کشورمان در نشست اخیر در بروکسل را شدیداً تکذیب کرد و چنین ادعایی را بی اساس دانست.

قاسمی در همین ارتباط گفت: سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه دفاعی موشکی کشور کاملا مشخص و روشن است و دیگر کشورها نیز به خوبی از این موضع جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به جوسازی ها، تهدیدات، مواضع و دیدگاه های ایالات متحده آمریکا و دیگران، هیچ تغییری نکرده و همچنان که بارها اعلام شده است برنامه موشکی ایران کاملا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری نیست و طرح ادعاهای واهی و بی پایه و اساس، تغییری در این موضع اصولی و اساسی کشور ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی و سیاست های دفاعی بویژه برنامه موشکی خود را نخواهد داد.

قاسمی همچنین سیاست ایران در منطقه را سیاستی سازنده، ثبات ساز و در جهت تقویت هر چه بیشتر صلح و امنیت منطقه و دنیا خواند.

وی در پایان افزود: بدخواهان و افراط گرایان اگر نمی توانند کمکی به ثبات و امنیت در منطقه بعمل آورند، اجازه ندارند نقش ایران را که برای مبارزه با تروریسم، ناامنی و بی ثباتی هزینه‌های بی شماری را پرداخت کرده است، نادیده گرفته و موجب تشدید هرج و مرج و ناامنی و توسعه تروریسم در منطقه شوند.

به گزارش فارس، نشریه «فایننشال تایمز» روز سه‌شنبه در گزارشی با موضوع ضرب‌الاجل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکایی‌ها برای تغییر مفاد توافق هسته‌ای با ایران، نوشت که این هشدار اروپایی‌ها را به تشدید فشار به ایران واداشته است.

این نشریه نوشته است: «کشورهای اروپایی در تلاش برای پاسخ به تهدید رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای بر هم زدن توافق مهم هسته‌ای با ایران، فشارها به برنامه موشک‌های بالستیک ایران و درگیری‌های منطقه‌ای را افزایش داده‌اند.»

به ادعای فایننشال تایمز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که وزرای خارجه این کشور، فرانسه و انگلستان همراه با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی با ایران توافق کرده‌اند که «گفت‌وگویی فشرده و جدی» درباره برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.