×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو به همراه هیئتی متشکل از تعدادی از وزیران دولت رژیم صهیونیستی و 150 بازرگان سرزمین های اشغالی که تعدادی از آنها رؤسای شرکت های بزرگ صهیونیستی هستند برای سفری 6 روزه به هندوستان سفر کرد. نتانیاهو در حالی به هند سفر کرد که هندوستان در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکی از 128 کشوری بود که علیه صهیونیست ها رأی داد. اما در همان زمان نتانیاهو که برنامه سفرش مشخص شده بود اعلام کرد اجازه نمی دهد این مسئله به یک بحران تبدیل شود و برنامه سفرش را لغو نخواهد کرد. اما نتانیاهو که در همه حال با کسانی که علیه رژیم صهیونیستی اقدامی کرده اند به شدت برخورد می کند چگونه است که اقدام هندوستان را نادیده می گیرد؟

بحران اقتصادی در رژیم صهیونیستی

شواهد موجود در عرصه اقتصادی نشان می دهد رژیم صهیونیستی در شرایط بد اقتصادی به سر می برد. این بحران اگرچه از زبان مقامات رژیم غاصب به صراحت گفته نشده است اما آمار موجود در عرصه دنیای که در عصر ارتباطات قابل پنهان کردن نیست حکایت از آن دارد که این رژیم در شرایط وخیم اقتصادی به س می برد.

کاهش پست های وزارت خارجه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه از تعطیلی 22 نمایندگی دیپلماتیک این رژیم در نقاط مختلف دنیا خبر داد. صهیونیست ها اعلام کردند قرار است 140 پست از 686 پست های خارج از سرزمین های اشغالی را که شامل 20 درصد کل پست های این وزارت خانه می شود تعطیل خواهد شد. این وزارت خانه دلیل این امر را کاهش 216 میلیون شیکل (63.5 میلیون دلار) از بودجه این کشور است. تعطیلی پست های نامبرده به مرور تا سال 2020 انجام خواهد شد و براساس آن بیشتر اقدامات عرصه دیپلماسی عمومی اعم از برگزاری کنفرانس، اعزام سخنران، اعزام خبرنگار، کمک به شبکه های اجتماعی، کمک به کشورهای دنیا سوم، توسعه فرهنگ صهیونیستی و … حذف خواهند شد.

افول گردشگری؛ یکی از بزرگترین منابع درآمد صهیونیست ها

گردشگری یکی از منابع اصلی درآمدی رژیم صهیونیستی محسوب می شود، از زمانی که جنگ 51 روزه در سال 2014 آغاز شد این صنعت در سرزمین های اشغالی به شدت رو به افول گذاشت. پس از آغاز انتفاضه سوم در اواخر سپتامبر 2015 این روند ادامه یافت. تا جایی که دولت رژیم صهیونیستی برای ورشکسته نشدن برخی هتل های سرزمین های اشغالی به این هتل ها کمک بلاعوض ارائه کرد.

کاهش درآمدهای تسلیحاتی

از زمانی که بحران های منطقه غرب آسیا آغاز شد، رژیم صهیونیستی به دلیل حضور وسیع سلاح های آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی در منطقه موفق به فروش بسیاری از تسلیحاتش- که پیش از آن به کشورهای منطقه می فروخت- نشد. این امر علاوه بر حضور کشورهای غربی به منطقه دلیل دیگری هم داشت و آن هم ملاحظاتی بود که صهیونیست ها در فروش سلاح داشتند. آنها در فروش سلاح این نکته را همواره در نظر داشتند که با فروش تسلیحات به کشورهای منطقه تکنولوژی خود را در اختیار آنها قرار خواهد داد و این مسئله برای آنها در دراز مدت خطر ایجاد خواهد کرد. صهیونیست ها این ملاحظه را به آمریکایی ها هم منتقل کردند و از آنها خواستند سلاح هایی را که به این رژیم داده اند به هیچ کشور دیگری ندهند. به عنوان نمونه آنها به شدت با فروش هواپیماهای اف35 آمریکایی به کشورهای منطقه مخالفت کردند.

ضعف اقتصادی آمریکا

بزرگترین بخش بودجه رژیم صهیونیستی را کمک بلاعوض هرساله ایالات متحده آمریکا تشکیل می دهد. اما حال که آمریکا به وضعیتی افتاده که دونالد ترامپ به دنبال دوشیدن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است باید گفت، قطعا صهیونیست ها نیز به بحران اقتصادی دچار شده اند.

هند بزرگترین شریک امنیتی رژیم صهیونیستی

هندوستان بزرگترین مشتری امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود. این کشور در سال حدود یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی و امنیتی از رژیم صهیونیستی خریداری می کند. 6 ماه قبل هنگامی که مودی، نخست وزیر هندوستان به سرزمین های اشغالی سفر کرد، دولت این رژیم، 240 میلیون دلار برای بهبود و توسعه روابط با هندوستان بودجه تصویب کرد.

هندوستان نهمین شریک تجاری هندوستان محسوب می شود و مبادلاتش با رژیم صهیونیستی از 200 میلیون دلار در سال 1992 به 5.4 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است.  

2165998 - نتانیاهو در هندوستان دنبال چیست؟

ترس نتانیاهو نسبت به از دست دادن هند

نتانیاهو قرار است در این سفر 9 قرارداد تجاری به ارزش حدود 6 میلیارد دلار با هندوستان در عرصه های، سایبر، تسلیحات، امضا کند. از سویی دو کشور قرار است تسهیلاتی را در خصوص روادید به امضا برسانند که موجب بازدید 47 هزار گردشگر در سال از سرزمین های اشغالی خواهد شد.

چند هفته قبل از رأی گیری در سازمان ملل علیه قطعنامه آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هندی ها قرار داد 500 میلیون دلاری خرید موشک های ضد تانک اسپایس را به بهانه متضرر شدن صنایع داخلی هندوستان لغو کردند و این به معنای از دست دادن بازاری بزرگ برای صهیونیست ها بود. لذا نتانیاهو ترجیح داد تا این بازار بزرگ را که سومین بازار آسیا محسوب می شود از دست ندهد.

جمع بندی

 به نظر می رسد وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی آنقدر بغرنج است که نمی تواند از منافع اقتصادی از این دست چشم پوشی کند. لذا اگر کسی امروز قصد دارد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند باید راه اقتصادی را پیش گرفته، تلاش کند بازارهای این رژیم را از دسترس آنها خارج کند.

  1. زیتون

    فرصت خوبیه برای ما در جاسوسی از اسرائیلیها در پوشش ارتش هند…..از اونجای که هند سر جفتک های پاکستان و چین به ما احتیاج داره…..

  2. حسین

    قسمتی از متن :

    هندوستان نهمین شریک تجاری هندوستان محسوب می شود و مبادلاتش با رژیم صهیونیستی از ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۲ به ۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.