×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2096340 375 - تردید آلمان درباره افزایش بودجه ناتوبه گزارش میلیتاری نیوز، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان گفت: این نگرانی من است که سیاستمداران تعهداتی را علنی کرده‌اند که نمی‌توانند آنها را محقق کنند. ناتو صرفا موافقت کرده که کشورهای عضو باید اقداماتی را برای دستیابی به آن دو درصد از تولید ناخالص داخلی در هزینه‌های دفاعی انجام دهند.

وی در آغاز سفرش به کشورهای حوزه دریای بالتیک گفت: تردیدهایی درباره افزایش دو درصدی بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو وجود دارد و ما باید در مسیر درستی گام برداریم. آلمان در حال حاضر ۲ / ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در امور دفاعی صرف می‌کند.

در نشست ۲۰۱۴ ناتو در “ولز” متحدان موافقت کردند تا به چندین سال کاهش بودجه که باعث شده کشورهای اروپایی ظرفیت‌های مناسبی برای دفاع نداشته باشند، پایان دهند. آنها توافق کردند که تمامی کشورهای عضو باید به هدف اختصاص دو درصدی از تولید ناخالص داخلی در امور دفاعی به صورت سالانه تا ۲۰۲۴ برسند.

این مساله به منشاء تنش میان دموکرات مسیحی‌های آنگلا مرکل و سوسیال دموکرات‌های گابریل بدل شده است.

دولت آلمان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شدت برای دستیابی به هدف اختصاص دو درصدی در امور دفاعی تحت فشار قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.