×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، خبرگزاری رویترز روزدوشنبه با انتشاراین خبر گزارش داد:هواپیماهایی که دولت نروژ در صدد خرید آنها است از نوع بوئینگ ‘ P-8A Poseidon’ می باشند.

 

این هواپیماهای نظامی علاوه بر انکه یک هواپیمای گشت دریایی است توانایی شناسایی واخطارهوایی ودرگیری درجنگ الکترونیک را نیز دارند.

 

رویترز گزارش داد: در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، دولت نروژ تجهیز نظامی مرز طولانی مشترک خود با روسیه را مورد بازبینی قرار داده است، این در حالی است که مرز دریایی نروژ با روسیه نیز تا قطب شمال امتداد دارد.

 

بنابراین گزارش’اینه اریکسون سوریده’ (Ine Eriksen Søreide) وزیر دفاع نروژ دراین باره گفت که با توجه به شرایط جدید امنیتی که در مجاورت ما می گذرد، نیازهای این کشور در وضعیت های هشدار دهنده بیشتر شده است.
1966868 319 - نروژ از آمریکا هواپیمای گشتی می خرد+عکس

 

وزیر دفاع نروژ افزود که توانایی های این کشور جهت مواجهه با چالش های کنونی و آتی باید مستحکم شود.

 

سوریده گفت که به کارگیری چنین هواپیماهای گشت دریایی برای نروژ در شرایط راهبردی کنونی در مناطق شمالی حیاتی است.

 

نروژ درحالی در صدد خرید این تعدادهواپیمای مراقبتی از آمریکا است که پیشتر و در چهارم آبان ماه گذشته وزارت دفاع نروژ با پیشنهاد آمریکا برای استقرار محدود نیروهای دریایی این کشور در خاک خود موافقت کرده بود.

 

شبکه خبری سی ان ان در آن تاریخ این اقدام نروژ را باعث هراس ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عنوان کرد.

 

دربیانیه ای که وزارت دفاع نروژ در آن تاریخ صادر کرد آمده بود:با آغاز ماه ژانویه حدود ۳۳۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در قالب نیروهای محدود دوره ای در پایگاه هوایی ‘وائرنز’ (Vaernes) نروژ مستقر خواهند شد.

 

بیانیه وزارت دفاع نروژ اشاره براین داشت که حضور تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در این کشور که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد، توان ناتو را برای آمادگی و به خدمت گرفتن سریع نیروها در شمال اروپا افزایش می دهد.

 

تنش ها بین اروپا با روسیه به دنبال پیوستن شبه جزیره کریمه ازخاک اوکراین به روسیه درسال ۲۰۱۴ آغازشد وآمریکاومتحدانش درناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) از آن هنگام حضور خود را در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان افزایش داده اند.

 

نروژبا وسعتی بالغ بر ۳۸۵هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از پنج میلیون و ۲۰۰هزار نفر در شمال قاره اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.