×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2055534 420 - به زودی از تانک کرار رونمایی می شودبه گزارش میلیتاری نیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانیطی سخنانی در مورد رزمایش مشترک فرانسه، انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس گفت: این رزمایش طبیعی است، یعنی الان در فضایی که در سطح جهان به دلیل روی کار آمدن ترامپ به وجود آمده است، کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نوعی نگرانی از آینده دارند و اروپایی‌ها هم علاقه دارند حضور خود را به نوعی در منطقه به اثبات برسانند و اعتمادبخشی به طرفداران خود کنند، اما این‌جور کارها تأثیری نخواهد داشت چرا که حکومت‌هایی که به اراده ملت خود تکیه ندارند و بیش از آنکه به دنبال منافع ملی خود باشند، به دنبال دیگران هستند، موفقیتی را کسب نخواهند کرد.

وی در مورد پهپادهای به پرواز درآمده در منطقه ممنوعه در تهران نیز اظهار داشت: متأسفانه با کم‌توجهی که در استفاده از این پرنده‌های کوچک می‌شود، در دست مردم زیاد است. طبیعتاً باید استفاده از این پهپادها را سامان داد و بعضاً برخی شیطنت‌هایی می‌کنند و ما تاکنون به این مسئله نرسیده‌ایم که این موضوع با اهداف از پیش تعیین شده و یا کار ضد انقلاب باشد، اما باید از این موضوع جلوگیری کرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: هر شی‌ء که در منطقه ممنوعه پرواز کند باید جلوی آن را گرفت، مجموعه‌ای که باید از این فضا دفاع کند، در هر شرایطی آمادگی دفاع را دارد.

سردار دهقان در خصوص همکاری ایران و روسیه در سوریه نیز گفت: ما همان همکاری که از ابتدا داشته‌ایم، در حوزه مشاوره، کمک به طراحی و آموزشی ادامه می‌دهیم و این همکاری‌ها کم نشده است. آنچه که مهم است، دستاوردهای میدانی دستمایه جدی است برای کار سیاسی و شکل‌گیری مذاکرات سوری ـ سوری برای آنکه ملت سوریه بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند که مذاکرات آستانه نیز اولین گام در این مسیر بود.

وی تأکید کرد: نشست آستانه و برگزاری مذاکرات سوری ـ سوری، دستاوردی بود که از تأثیر موفقیت‌های میدانی در فضای سیاسی نشأت گرفته بود.

وزیر دفاع در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به غیر از اس ۳۰۰، سلاح‌های دیگری از روسیه خریداری کرده است؟ گفت: خیر.

سردار دهقان در پایان در خصوص رونمایی درباره رونمایی از تانک کرار نیز گفت: این تانک را به زودی رونمایی می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.