×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

خدمت سربازی به نظر خیلی ها، یکی از شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات جوانان ایرانی محسوب میشود که با خاطرات شاد و تلخ جذابی همراه بوده و برای افزادی که در واحدهای نظامی تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به خدمت سربازی می شوند، بهترین زمان جهت کسب تجربه می باشد.

783793739 - راه های معاف شدن یا معافیت از خدمت سربازی

اما از نظر خیلی ها هم دوران سربازی با توجه به اینکه در بهترین روزهای زندگی و در اوج جوانی که زمان شادی و تفریح است به اجبار یا با نظر قانون 2 سال از عمر را صرف گذراندن خدمت سربازی کرد و صد البته که زمان که هیچ,جان دادن هم در راه وطن و کیان این مرز و بوم افتخار است,ولی تنها راه خدمت به وطن سربازی نیست و خیلی زمینه های دیگری هم وجود دارد.

بگذریم برای خیلی ها که زمان نزدیک شدن اعزام به خدمت سربازی, نزدیک شده مطمئنا دنبال راه هایی جهت معافیت سربازی یا کاهش زمان سربازی می گردند. که در این مطلب قصد داریم راه های معافیت یا کاهش خدمت سربازی را برای شما بازگو کنیم

در کشور ما ایران بسته به شرایط خاصی مشمولین می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.مشمولانی که دارای مصدومیت یا نقص یا نارسایی‌های جسمی و بدنی یا بعضی شرایط اجتماعی می باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. اساساً دو نوع معافیت سربازی در ایران وجود دارد: معافیت موقت از سربازی و معافیت دائم از سربازی

بنیاد ملی نخبگان:

افراد ومشمولانی که دارای شرایطی علمی یا قهرمانان مدال آور بین المللی باشند، از طریق بنیاد ملی نخبگان ایران می‌توانند دوره خدمت سربازی را با طی دوره آموزشی و انجام یک پروژه علمی مرتبط با شرایط خود به جای مابقی دوره، به اتمام برسانند.

معافیت پزشکی:

شاید جذاب ترین بخش برای مشمولانی که قصد نرفتن به سربازی را دارند بخش معافیت پزشکی می باشد که افراد با شرایط و بی شرایط شانس خود را برای معافیت از خدمت سربازی آزمایش می کنند. چه بسا افرادی با به خطر انداختن جان خود و خوردن یا آشامیدن مواد شیمیایی که از نام بردنش معذوریم سعی در معاف کردن خود از خدمت سربازی هستند.

قانون ایران مشمولان خدمت سربازی را از نظر وضع مزاجی، استعداد جسمی و روانی به چهار دسته تقسیم کرده‌است:

1-افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت سربازی هستند.

2- افرادی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت سربازی در امور غیررزمی می‌باشند

3- افرادی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت سربازی نیستند.

4- افرادی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی به‌طور دائم قادر به انجام خدمت سربازی نیستند.

معافیت در بخش پزشکی خیلی گسترده است و اگر در هر نقطه بدن احساس ضعف یا درد دارید و یا همچنین شکستگی یا بیماریهایی که در گذشته داشته اید,شما شانس معافیت از خدمت سربازی را دارید و برای این کار باید برای مشاوره به پرشک مراجعه کنید. باید عرض کنم بین 40 تا 50 درصد افرادی که دنبال معافیت پزشکی رفتند موفق شدند.

73737939793. - راه های معاف شدن یا معافیت از خدمت سربازی

معافیت کفالت:

پدر ۷۰ سال تمام و بالاتر پدر کمتر از ۷۰ سال که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت باشد. مادر فاقد همسر (همسر مادر فوت شده یا از یکدیگر طلاق گرفته باشند) یا شوهر مادر (ناپدری مشمول) که بیش از ۷۰ سال سن داشته باشد یا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی بیمار و نیازمند به مراقبت باشد.

پدربزرگ (پدری یا مادری) فاقد فرزند پسر که بیش از ۷۰ سال سن داشته یا نیازمند مراقب به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی باشد. مادربزرگ (پدری یا مادری) فاقد همسر و فرزند پسراست. برادر بیش از ۱۸ سال فاقد همسر، فاقد فرزند سالم بالای ۱۸ سال و فاقد پدر، که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند مراقبت باشد.

خواهر بیمار بیش از ۱۸ سال فاقد پدر، همسر و فرزند که نیازمند مراقبت به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی است. خواهر مجرد ازدواج نکرده، فاقد پدر دارای سن ۱۸ تا ۲۴ سال تمام باشد. خواهر و برادر صغیر که فاقد پدر باشند می توان از معافیت کفالت استفاده کرد.

معافیت تحصیلی:

در معافیت تحصیلی از خدمت فرد تا زمانی که به درس خواندن بدون غیبت یا مردودی بیشتر طبق آیین نامه تا زمان ترک تحصیل یا فارغ التحصیل از اعزام به خدمت سربازی معاف می شود.

معافیت سه‌برادری:

افرادی که 3 برادرش به خدمت سربازی رفته و معافیتی نگرفته باشند بسته یه شرایط از خدمت سربازی معاف می شوند.

بخشودگی سنی:

طبق قانون «هر فرد ذکوری که ۵۰ سال تمام داشته باشد برابر قانون از اعزام به خدمت سربازی معاف است و شناسنامه فرد به منزله کارت پایان خدمت محسوب می‌شود یعنی تا قبل سن 50 سالگی اگه خدمت نری و دفترچه پست نکنی و شانس بیاری دنبالت نیان از خدمت معاف خواهید شد.

متاهلی و کسر خدمت سربازی:

در راستای اجرای سیاست‌های رهبری در خصوص افزایش جمعیت و رشد باروری، دربارهٔ سربازان متأهل ۳ ماه کسر خدمت و به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سربازی کم می‌شود به عبارتی اگر سربازی متأهل و صاحب یک فرزند باشد ۶ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد پس تا دیر نشده ازدواج کنید و بچه بیارید خخخ.

وخرید خدمت سربازی:

با شرایط درج شده در جدول قیمت فوق امکان خرید خدمت سربازی وجود دارد.(جدول قیمت جدید برای سال 97)

توجه:خرید خدمت سربازی طبق دستور مجلس و نیروهای مسلح کشور فقط به مشمولانی که تا قبل از پایان سال 97 تشکیل پرونده یا درخواست خرید خدمت داده باشند معتبر است و در سال 98 قانون خرید خدمت سربازی متوقف می شود.(اقا زاده ها معاف شدن قانون هم برداشته شد….)

7294900 4537373837 - راه های معاف شدن یا معافیت از خدمت سربازی

راه های قانونی معافیت سربازی راه های غیر قانونی معافیت سربازی راه های غیرقانونی معافیت سربازی راه های معافیت از سربازی راه های معافیت پزشکی راه های معافیت راه های معافیت از خدمت راه های معافیت کفالت راه های معافیت خدمت سربازی راه های معافیت سربازی کفالت راه های معافیت مالیاتی راه هاى معافيت سربازى

  1. مجید

    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم، من متولد ۷٫۹٫۱۳۷۷ هستم و دیپلم دارم و ۳۰٫۱۰٫۹۷ فارق از تحصیل شدم، الان دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردم نظام وظیفه میگه چون بعد از ۲۰ سالگی فارق از تحصیل شدی بهت معافیت تحصیلی نمیدیم ،الان چیکار کنم خیلی سردر گمم ؟ممنون می شم سریع جواب بدین

    • aria-moazeni

      سلام در صورتی که کمتر از 2 سال از زمان اخذ دیپلم یا فراغت از تحصیل تون میگذره شما میتونید برای دانشگاه معافیت تحصیلی بگیرید.

  2. Ramin haqii

    با سلام
    معافیت سه برادری که از سال ۹۱ لغو شده لطفاً خبرها و بروز رسانی کنید مرسی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.