×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2082689 916 - واشنگتن بزرگترین صادرکننده تسلیحات در جهانبه گزارش میلیتاری نیوز، موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی امروز دوشنبه اعلام کرد: آمریکا و روسیه در ۵ سال گذشته همچنان بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در جهان بودند و ۵۶ درصد صادرات جهانی اسلحه را در اختیار داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ۵ سال گذشته همچنان بزرگترین صادرکننده سلاح جهان بوده و یک سوم بازار جهانی اسلحه را در اختیار داشته است. صادرات تسلیحات نظامی آمریکا در این مدت نسبت به بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است. حدود نیمی از صادرات تسلیحات آمریکا به کشورهای خاورمیانه بوده است.

این گزارش افزود: آمریکا تسلیحات مهمی را به حداقل ۱۰۰ کشور جهان عرضه می کند. هواپیماهای جنگنده با موشک های کروز و سایر مهمات هدایت شونده و آخرین نسل سامانه های دفاع موشکی بخش مهمی از صادرات تسلیحات آمریکا را تشکیل می دهد.

روسیه نیز در این رتبه بندی در جایگاه دوم قرار دارد، و سهم این کشور در بازار جهانی تسلیحات به ۲۳ درصد رسیده است. هند، ویتنام، چین و الجزایر خریداران اصلی تسلیحات روسی هستند. این ۴ کشور بیش از ۷۰ درصد صادرات تسلیحات روسی را تشکیل داده‌اند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی، چین، فرانسه و آلمان نیز دیگر صادرکنندگان بزرگ تسلیحات نظامی در جهان به شمار می‌روند. سهم چین از بازار جهانی صادرات تسلیحات در ده سال گذشته از ۳٫۸ درصد به ۶٫۲ درصد افزایش یافته است.

فرانسه و آلمان نیز طی ۵ سال گذشته به ترتیب ۶ و ۵٫۶ درصد صادرات تسلیحات جهان را در اختیار داشته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.