×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1854280 932 - هشدار ژنرال بازنشسته انگلیسی درباره ارتشبه گزارش میلیتاری نیوز، «ریچارد بارونز» فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش بریتانیا در یادداشتی ۱۰ صفحه ای خطاب به «مایکل فالون» وزیر دفاع این کشور از عدم آمادگی انگلستان برای دفع تهدید های نظامی جدی سخن گفته است.

وی که این یادداشت را پیش از بازنشستگی در ماه آوریل سال جاری میلادی خطاب به وزیر دفاع نوشته، می گوید: دولت لندن بسیاری از نقاط قوت ارتش بریتانیا را فدای صرفه جویی در هزینه ها کرده است.

به گفته بارونز، پارلمان بریتانیا فقط به آیتم هایی مثل ناوهای هواپیمابر که برای حفظ ظاهر و قدرت نمایی لازم است، توجه می کند حال آنکه توانمندی های فنی و لجستیک که برای اغلب نیروهای مسلح ضروری است به شدت حذف شده اند.

در شرح سوابق ژنرال بارونز باید گفت که وی از حامیان آخرین نسخه دفاعی بازنگری شده ارتش انگلستان است که به موجب آن دولت لندن تصمیم گرفت تا سال میلادی ۲۰۲۰ یا نهایتا ۲۰۲۱، بودجه نظامی کشور را به پنج میلیارد پوند برساند تا به این ترتیب به تعهد خود به ناتو مبنی بر صرف دو درصد از تولید ناخالص ملی برای امور نظامی در سال های باقی مانده از دهه نخست قرن ۲۱ میلادی عمل کند.

به گفته وی، نه نیروهای داخلی و نه آنهایی که به ماموریت های خارجی اعزام می شوند، توان رویارویی با نیروی هوایی روسیه را ندارند.

وی در توضیح چرایی این ادعا می گوید: ارتش انگلستان به هدایت عملیات ها از پایگاه های امنی که در میانه یک میدان عملیاتی قرار دارند، خو گرفته است حال آنکه دشمن فراتر از این محدوده عمل می کند.

بارونز در این یادداشت، پیش فرض موجود مبنی بر کوتاه مدت بودن درگیری های دنیای مدرن را پوچ و بی معنی عنوان کرده و خطاب به وزیر دفاع انگلستان می نویسد: نیروی نظامی در هر سه بخش هوایی، دریایی و زمینی به گونه ای خطرناک کاهش یافته و اتکای نیروی هوایی سلطنتی به حمایت های آمریکا به یک عادت تبدیل شده است.

 سر ریچارد بارونز در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، سمت فرماندهی ستاد مشترک و مسئولیت بیش از ۲۰ هزار پرسنل نظامی و اداری در هر سه بخش ارتش انگلستان را بر عهده داشت.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.