×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1854003 957 - آمریکا جنگنده های اف-۳۵ را زمین گیر کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، شبکه خبری سی ان ان روز شنبه گزارش داد نیروی هوایی آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای علت زمین گیر شدن این جنگنده که پس از سال ها تاخیر، سرانجام عملیاتی شدن آن به تازگی اعلام شده بود ، بروز اشکال در مخزن سوخت این جنگنده اعلام کرد.
بنا بر این گزارش عملیات این جنگنده بطور موقت با وقفه روبرو شد.
جنگنده چند منظوره اف-۳۵ ساخت شرکت آمریکایی ‘لاکهید مارتین’ که تاخیر در تحویل و هزینه پروژه ساخت آن از ۴۰۰ میلیارد دلار گذشته، طی سال های اخیر نه تنها در رسانه ها بلکه در کنگره آمریکا نیز جنجال برانگیز شده است.
بنابراین گزارش فقط تا سال ۲۰۱۴ میلادی پروژه جنگنده اف-۳۵ با هفت سال تاخیر و اضافه بودجه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد دلار روبرو بود.
یکی دیگر از مشکلات این جگنده پرهزینه اشکال در سیستم اکسیژن کابین خلبان بود که خلبان به ناگاه با قطع اکسیژن مواجه می شد.

منتقدان؛ این پروژه را به انداز ه ای بزرگ و گرانقیمت می دانند که حذف آن دیگر ناممکن است.

به گزارش سی ان ان، نیروی هوایی آمریکا اکنون ۱۰ فروند از این جنگنده را به دلیل بروز این اشکال زمین گیر کرد. اشکال در سیستم لوله های خنک کننده در مخزن سوخت ، تاکنون ۵۷ فروند از این نوع جنگنده را در بر گرفته است.
سی ان ان گزارش داد: نقص فنی پیدا شده ، قرار است بر روی ۱۵ جنگنده ایی که در خط تولید قرار دارند، برطرف شود. شرکت لاکهید مارتین تاکنون ۱۰۸ فروند از این جنگنده اف-۳۵مدل A را به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده است.
نیروی هوایی آمریکا در نظر دارد یک هزار ۷۶۳ فروند از این جنگنده را خریداری کند. تا مارس ۲۰۱۶میلادی ۱۷۱ فروند از این جنگنده ساخته شده و هزینه پروژه ساخت و تکمیل جنگنده اف-۳۵ تا سال ۲۰۷۰میلاد بالغ بر یک تریلیون و ۵۰۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
این جنگنده که دارای سه مدل A و B و C و درحال سپر کردن مراحل آزمایش و توسعه نهایی است، قابلیت هایی همچون رادار گریزی، فرود و برخاست معمولی، فرود و برخاست کوتاه و نشست عمودی بر روی ناوهای هواپیما بر است.

هزینه هر فروند از این جنگنده بدون در نظر گرفته قیمت موتور برای مدل اف-۳۵A مبلغ ۹۸ میلیون دلار است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.