×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1999144 851 - اوکراین پهپادهای اهدایی آمریکا را بی ارزش خواند

به گزارش میلیتاری نیوز، ناتان خازین مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد: پهپادهای تجسسی «راون ار.کیو-۱۱ بی آنالوگ» RavenRQ-11B Analog که آمریکا تحویل داده است، معایب عمده دارد.

 

آژانس اخبار فدرال روسیه روز پنجشنبه به نقل از مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: پهپادهای «راون ار.کیو-۱۱ بی آنالوگ» در برابر سامانه های مبارزه رادیوالکترونی مقاوم نیستند.

 

مقام اوکراینی افزود: از سوی دیگر، باطری پهپادها نیز اشکال های عمده ای دارد که می توان به ضعیف بودن و کوتاهی عمر آنها اشاره کرد.

 

به گفته وی، مجموعه نقاط ضعف این پهپادها به دشمن فرصت می دهد، مواضع نیروهای خودی را شناسایی کند.

 

خازین همچنین با تاکید بر اینکه تصمیم دریافت و استفاده از پهپادهای آمریکایی در اوکراین اشتباه بوده است، افزود: اگر امکان داشت باید ۷۲ پهپاد دریافت شده را باز می گرداندیم.

 

پیش از این هم، فرسودگی و بی ارزش بودن تجهیزات کمک نظامی ۲۶۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین خبرساز شده بود.

 

روزنامه اینترنتی روسی «گازتا رو» در این باره نوشته بود: بخشی از تجهیزات نظامی که سال ۲۰۱۵ به اوکراین تحویل شد، ۲۰ سال پیش در ارتش آمریکا از رده خارج شده است، زیرا کهنه، فرسوده و کم کاربرد است.

 

این روزنامه افزوده بود: به عنوان نمونه، آمریکا چندین خودرو نظامی به اوکراین تحویل داده که سال های دهه ۸۰ میلادی استفاده می شد و درها و پنجره های آن پلاستیکی و غیر قابل استفاده در شرایط نبرد است.

 

در گزارش گازتا رو آمده است: مقام های پنتاگون در توجیه این اقدام، علت ارسال تجهیزات نظامی فرسوده به اوکراین را نامنتظره بودن جنگ داخلی در این کشور عنوان کردند که آمریکا را مجبور کرد، شتاب زده محموله های نظامی را ارسال کند.

 

در بودجه سال ۲۰۱۷ آمریکا نیز اعطای کمک های تسلیحاتی و نظامی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار به اوکراین پیش بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.