×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه


با سلام خدمت شما همراهان گرامی سایت میلیتاری نیوز در این پست سعی داریم بهترین تفنگ های تکتیر انداز جهان را به انتخاب سایت معتبر میلیتاری تودی خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

در گذشته مطلبی با عنوان معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان در سایت میلیتاری نیوز منتشر کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

در پاسخ به این سوال که کدام بهترین تفنگ تک تیرانداز در جهان است؟ یا کدام بهترین تفنگ تک تیرانداز مدرن دنیا است و چرا؟ تجزیه و تحلیل برای معرفی 10 اسنایپر یا تک تیرانداز قدرتمند جهان بر اساس مجموع امتیاز از برد، دقت، قدرت شلیک، نفوذ، کیفیت ساخت، تعداد تولید، تعداد کاربران و برخی از ویژگی های دیگر است. این فهرست شامل تفنگ های تک تیرانداز مدرنی است که در حال حاضر در حال خدمت هستند. این رده بندی شامل نمونه هایی است که هنوز تولید نشده اند یا تفنگ تک تیراندازی که دیگر استفاده نمی شود نیست.

در ادامه تک تیراندازهایی که در حال حاضر 10 اسنایپر برتر از جهان هستندرا با هم مرور خواهیم کرد:

 

barrett m82 l344 550x325 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان


تک تیرانداز شماره 1-: Barrett M82

بهترین تک تیرانداز جهان بارت ام۸۲ نام دارد.
برترین تفنگ تک تیرانداز جهان بارت ام۸۲ (به انگلیسی: Barrett M82) یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک ضد زره است که توسط شرکت تولیدی جنگ‌افزار بارت در ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود. مسلح‌شدن این اسلحه با مکانیسم عملکرد پس‌زنی می‌باشد. بارت ام۸۲ یک تفنگ دوربین‌دار سنگین با عملکرد ویژه می‌باشد که از سوی بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان به‌کار گرفته می‌شود. به واسطهٔ استفاده از فشنگ ۰.۵۰ بی‌ام‌جی این اسلحه در انگلیسی به Light Fifty معرف شده‌است.

این سلاح به عنوان یک تک تیرانداز ” یک شلیک یک کشته ” شناخته می شود . این اسلحه همان طور که از نام آن پیداست ساخت شرکت برت فایر آرم ” Barrett firearms ” می باشد . این اسلحه به دلیل دارا بودن بردی 1800 متری یکی از بهترین ها در میان اسنایپرهای کنونی جهان می باشد . این اسلحه آنقدر قدرتمند است که می تواند در دیواری نفوذ و هدف را با دقت هر چه تمام تر مورد اصابت قرار دهد . سرعت خروج گلوله در این اسلحه 853 متر بر ثانیه می باشد و خشاب این اسلحه اجازه ی شلیک 10 گلوله را می دهد همچنین وزن این اسلحه 14 کیلوگرم می باشد . این اسلحه تاکنون در60 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته که از آن ها می توان به کشورهای ایالات متحده ، انگلستان ، نروژ ، لهستان ، تونس ، ترکیه ، امارات متحده ، قطر ، آرژانتین ، شیلی ، کانادا ، مکزیک و … اشاره کرد .

 

steyr ssg 69 5 550x377 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 2-: Steyr SSG 69

Steyr SSG 69 تفنگ تک تیرانداز استاندارد ارتش اتریش است که توسط اشتایر مانلیشر؛ شرکت اسلحه سازی اتریشی از سال 1969 ساخته شده است.

از نظر ظاهری اسلحه مذکور بیشتر شبیه تفنگ های شکار است ولی به دلیل کیفیت ساخت و دقت بالا عمدتا توسط ارتش و نیروهای انتظامی مورد استفاده قرار میگیرد.امروزه این اسلحه به کشور های: آرژانتین. شیلی.یونان.هند. اندونزی.ایرلند.هلند. پاکستان. پرو. عربستان و ترکیه صادر شده است. همچنین این اسلحه توسط گشت مرزی آمریکا نیز مورد استفاده قرار میگیرد.تولید اسلحه مذکور بعد از 40 سال در سال 2015 متوقف شده است.اسلحه SSG 69 از کالیبر 51×7.62 م.م یا .308 Winchester استفاده میکند.

بدنه اسلحه از مواد پلیمری مقاوم ساخته شده است تا هم وزن کم تری داشته باشد و هم مقاوم باشد.این اسلحه از یک خشاب 5 تیر استفاده میکند. همچنین توانایی تجهیز شدن با خشاب 10 تیر را نیز دارد.لازم به ذکر است که این اسلحه یکی از دقیق ترین تفنگ های تک تیرانداز جهان با دقت 0.5 MOA است.که بارها در مسابقات تیراندازی جهان اول شده است.اسلحه های اتریشی معمولا با دوربین های Kahles ZF69 با زوم 6× که دارای برد موثر 600 متر و یا Kahles ZF84 با زوم 10× با برد موثر 800 متر تجهیز می شوند.نیرو های محافظتی مرزی پاکستان از این تفنگ تک تیرانداز سبک به خاطر راحتی در حمل و نقل استفاده گسترده می کنند.

 

arctic warfare magnum l44 550x350 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تکتیرانداز شماره 3-: Accuracy International Arctic Warfare Magnum

اسلحه تک‌تیرانداز ای‌دبلیوپی مگنوم (به انگلیسی: Accuracy International Arctic Warfare) (یا به اختصار:AWP) یک تفنگ تک‌تیراندازی گلنگدنی است که توسط شرکت بریتانیایی اکیورسی اینترنشنال طراحی و ساخته شده‌است. از زمان معرفی این اسلحه در دهه ۱۹۸۰ ای‌دبلیوپی برای استفاده‌های شخصی، پلیس و نیروهای نظامی شهرت یافته‌است. این مدل دارای ویژگی‌هایی است که عملکردش را در شرایط بسیار سرد بالا می‌برد (اساساً نامگذاری اسلحه نیز به سبب همین ویژگی صورت گرفته‌است) و البته بدون اینکه در شرایط نه چندان دشوار عملکرد اسلحه کاهش یابد.

طراحی‌شده 1982 (PM), 1983 (AW) تولید Accuracy International تولیدشده ۱۹۸۲ تا-اکنون

وزن ۶٫۵ کیلوگرم (۱۴٫۳ پوند) /طول ۱٬۱۸۰ میلیمتر (۴۶٫۵ اینچ) /طول لوله ۶۶۰ میلیمتر (۲۶٫۰ اینچ) /فشنگ ۷٫۶۲×51mm NATO (.308 Winchester) .300 Winchester Magnum .338 Lapua Magnum /سیستم تفنگ گلنگدنی /سرعت خروج گلوله از اسلحه ۸۵۰ متر بر ثانیه (۲٬۷۹۰ فوت بر ثانیه) /برد موثر ۸۰۰ متر (۸۷۰ یارد) و سیستم تغذیه 10-round detachable

 

barrett m95 l0 550x350 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 4-: Barrett M95

Barrett M95 تفنگ تک تیرانداز که توسط شرکت Barrett Firearms Manufacturing امریکا طراحی شده است. این یک نمونه تولید شده از Barrett M90 است. تفاوت اصلی این است که گرفتن دسته با ماشه بهتر شده است. بنابراین سلاح جدید راحت تر است. در سال 1995 سلاح Barrett M95 جایگزین اصلی Barrett M90 شد. این سلاح به عنوان یک گزینه سبک تر، جمع و جور و دستی برای جایگزینی با Barrett M82 نیمه اتوماتیک پیشنهاد شد اما در نهایت Barret M82 انتخاب شد. با این حال، Barrett M95 توسط تعدادی از کشورها از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

شرکت بارت اعلام کرد که این تفنگ تک تیرانداز در15 کشور استفاده می شود. این سلاح توسط آرژانتین، اتریش، دانمارک، فنلاند، یونان، گرجستان، ایتالیا، اردن، مالزی، فیلیپین، اسپانیا، تایلند، ترکیه و برخی دیگر از کشورها استفاده می شود. با این حال، Barrett M95 هرگز نمیتوان با محبوبیت اصلی Barret M82 مقایسه کرد که در حدود 60 کشور با آن سروکار دارد. M95 با گلوله قدرتمند 12.7×99 میلیمتر (.50 BMG) تجهیزشده است. این سلاح به طور معمول از حدود 900 متر استفاده می شود، گرچه تک تیراندازان ماهر می توانند هدف را در محدوده های بیش از 2000 متر قرار دهند. از سال 2017، هزینه هر عدد از 600 تا 9 500 دلار بسته به نوع پیکربندی قیمت دارد. ام 95 حدود 30٪ ارزان تر از Barret M82 است.

کالیبر : 99 * 12.7 میلیمتر ( 0.50 بی ام جی : Browning MachineGun .50 BMG) . /حالات آتش : ندارد ( شلیک هر گلوله با عملکرد گلنگدن ) /طول اسلحه : 1143 میلیمتر/ طول لوله : 737 میلیمتر /وزن اسلحه با خشاب خالی و بدون دوربین : 9.98 کیلوگرم /سرعت در سرلوله : 854 متر بر ثانیه /دوربین : 10 ایکس تلسکوپی حداکثر برد موثر : 1800 متر

 

sako trg 42 l37 550x394 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تکتیراندازه شماره 5-:SAKO TRG 42

اسلحه مخصوص نیروهای تکتیرانداز از سری خانواده Sako TRG در سال 1992در کمپانی معروف اسلحه سازی ساکو کشور فنلاند طراحی و ساخته شده است این اسلحه بسیار خوشدست و سبک می باشد پس از تولید مورد نظر نیروهای تکتیرانداز ارتش و پلیس گردیده است ، تفنگ تکتیرانداز ساکو تی ار جی 42 که برای گلوله های 308/0وینچستر مگنوم و گلوله 338/0 لاپوا که با لوله قویتر مجهز به ترمز برگشتی با برد 1000 متر تا 2000 متر طراحی و ساخته اند و مجهز به پدی برای تکیه صورت تک تیرانداز گردیده اند و سلاح مجهز به سیستم خفه کن صدا گردیده است. اسلحه مخصوص نیروهای تک تیرانداز کارخانه ساکو نسبت به دیگر سلاح های نیروهای تک تیرانداز موجود برای شلیک به اهداف مورد نظر از دقت بالائی برخوردار می باشد و در خیلی از ارتشهای کشورهای اروپائی و حتی کشورهای بلوک شرق سابق مانند روسیه اکراین و بیلاروسیه مورد استفاده قرار میگیرد.

 

m24 l6 9 550x349 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 6-:M24 SWS

فنگ M-24 بی شك سلاحی است كه مانند اسلحه افسانه ای لیانفیلد در تاریخ به یادگار خواهد ماند . این اسلحه از سال 1988 بصورت رسمی به خدمت یگانهای ارتش ایالات متحده درآمد و توانست در اولین تجربه رزمی خود در عملیات “طوفان صحرا” ضربات مهلكی بر پیكره نیروهای عراقی وارد آورد. M-24 بصورت گسترده میز در عملیات تهاجم به افغانستان و عراق شركت كرد و با ثبت ركوردهای قابل توجه ، بار دیگر برتریهای خود را به رخ كشید. این اسلحه با طول 1092 میلیمتر توانسته یك لوله 660 میلیمتری را در خود جای دهد كه وجود پنج خان راستگرد به این سلاح اجازه میدهد گلوله های كارآمد 7.62×51mm را مورد استفاده قرار دهد .

گلوله ای كه مطالعات بالستیكی آن كامل بوده و دسته بندی های متعدد و آزمایشهای گسترده آن به تك تیرانداز اجازه میدهد تا با بهره برداری از جداول موجود ، به بهترین شكل به تنظیمات مربوط به سلاح خود بپردازد . طراحی این اسلحه توسط طراحان كارخانه بزرگRemington انجام گرفته ، نامی كه به تنهایی برای اعتماد به M-24 كافی است . این شركت تا پایان سال 2011 به تحویل M-24 به ارتش ایالات متحده ادامه خواهد داد و پس از آن خط تولید این سلاح زیبا متوقف خواهد شد . تفنگ مورد بحث دارای سرعت دهانه 790 متر بر ثانیه است كه به آن اجازه میدهد به برد موثر 800 متر دست یابد . این سلاح با فشار مستقیم گاز باروت كار میكند.

 

blaser r93 tactical l2 550x351 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 7-: Blaser R93 Tactical

این مورد نیز یکی دیگر از تفنگ‌های تک تیرانداز برتر آلمانی بوده که به طور ویژه برای نیروهای تاکتیکی طراحی شده است. بلیزر R93 شامل تمامی ویژگی‌های ضروری مورد نیاز برای یک تفنگ تک تیرانداز می‌شود و از نظر مدرنیته چیزی کم از رقبای قدرتمند خود ندارد.اسلحه R93 Tactical یک تفنگ تک تیر انداز طراحی و ساخته شده توسط شرکت Blaser Jagdwaffen آلمان است.اسلحه مذکور از روی اسلحه مخصوص شکار Blaser R93 ساخته شده است.اسلحه مذکور مجهز به خشاب.فشار شکن دهانه و قنداق با قابلیت تنظیم است.

تولید این اسلحه در سال 1997 شروع شده و توسط نیروهای ویژه.ارتش و نیروهای انتظامی کشورهای:آلمان.استرالیا.برزیل.بلغارستان.فرانسه.ایسلند.مالزی.هلند.لهستان.اسلوونی.اکراین و انگلیس مورد استفاده قرار میگیرد.خط تولید اسلحه مذکور در سال 2017 به نفع اسلحه جدید R8 متوقف شده است.مکانیسم مسلح سازی این اسلحه از نوع گلنگدن دستی بوده و با فشار مستقیم گاز باروت مسلح می شود.استفاده از مکانیسم فشار مستقیم گاز باروت در این اسلحه به علت قدرت بالا و سرعت عمل سریع تر نسبت به اسلحه های سنتی و قدیمی است.ولی با این حال استفاده از این مکانیسم طراحی پیچیده ایی داشته و نیازمند نظافت همیشگی اسلحه است.طول لوله این اسلحه 600 م.م است،همچنین یک نسخه دیگر نیز وجود دارد که مجهز به لوله 762 م.م است.مدت زمان لازم برای جایگزینی لوله ها فقط 60 ثانیه است.

گنجایش خشاب های این اسلحه 5 تیر است همچنین خشاب های 10 تیر نیز برای این اسلحه تولید شده است. وزن اسلحه R93 سبک بوده و مجهز به قطعات قابل تنظیم برای سهولت در تیر اندازی است. اسلحه مذکور یکی از دقیق ترین تفنگ های تک تیر انداز با دقت 0.25 MOA است.برد موثر مهمات این تقنگ 800 متر عنوان شده است. نوع:اسلحه تک تیر انداز. کشور سازنده:آلمان. کالیبر:51×7.62 م.م. وزن:5.4 کیلوگرم. طول:1130 م.م. طول لوله:600 م.م. گنجایش خشاب:5 تیر. برد موثر:800 متر.

 

Sig Sauer SSG 3000 Target 550x362 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 8-:SIG SSG 3000

SIG Scharfschutzengewehr 3000 یا SSG 3000 یک تفنگ تک تیرانداز ساخت سوئیس است و کمی شبیه به اسلحه شکار به نظر می رسد، ولی در واقع یک سلاح رزمی قدرتمند است. این اسلحه تک تیرانداز به ویژه برای نیروهای انتظامی و نظامی استفاده می شود و تولید این تفنگ تک تیرانداز در آلمان انجام شد. SSG 3000 به طور گسترده ای توسط نیروهای انتظامی در اروپا و ایالات متحده استفاده می شود. همچنین توسط تعدادی از کاربران نظامی و نیروهای ویژه نیروهای ویژه از سراسر جهان استفاده می شود. تفنگ تیرانداز SSG 3000 دیگر تولید نمی شود. SSG 3000 قابلیت استفاده فشنگ استاندارد ناتو کالیبر 7.62×51 میلیمتر (.308 وینچستر) را دارد.این اسلحه تک تیرانداز برد موثر 900 متر دارد. با این که این اسنایپر دیگر تولید نمی شود،با یک طراحی بسیار رقابتی باقی مانده است وهنوز هم استانداردهای یک سلاح مدرن را دار است. این اسلحه تک تیرانداز دارای دو پایه است و به طور معمول با یکی استفاده میشود که در هر طرف ساعد، ریل های جانبی اضافه شده است.

 

arctic warfare 50 550x348 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 9-: AW-50

اسنایپر AW-50 ساخت انگلستان است.در اسلحه تک‌تیرانداز AW-50 سیستم بارگذاری فشنگ همانند دیگر سلاح‌های این کلاس به صورت دستی و سلاح‌های غیرخودکار می‌باشد فرم و طراحی قنداق این سلاح شباهت زیادی به اسلحه تک تیرانداز قبلی مدل AS-50 کارخانه «اکیورسی اینترنشنال» دارد و بخشی از این تغییرات بسیار مشخص و برخی دیگر جزئی بوده و در نهایت به بالا رفتن کاربری این سلاح نسبت به مدل AS-50 منجر گردیده است. سفارش اصلی این سلاح توسط وزارت دفاع کشور استرالیا صورت گرفته است و یکی از مشخصه‌های مهم این سلاح استفاده از فشنگ معروف (۱۲٬۷х۹۹) کالیبر ۵۰ برونینگ می‌باشد و این سلاح همانند بیشتر اسلحه‌های تک‌تیرانداز با فشار مستقیم گاز باروت مسلح می‌شود.

فشنگ (م م): 50 BMG کالیبر (م م):۱۲٫۷ طول (م م): ۱۳۵۰ طول با قنداق جمع شده به بغل (م م): ۱۱۰۵ طول لوله (م م): ۶۹۰ سرعت گلوله (متر/ثانیه): ۹۲۵ ظرفیت فشنگ در خشاب (عدد): ۵ برد مؤثر با دوربین اپتیکی (متر): ۱۸۰۰ وزن بدون سیستم نشانه روی اپتیکی و مهمات (کیلوگرم): ۱۳٬۵ وزن با سیستم نشانه روی اپتیکی و مهمات (کیلوگرم)

 

mcmillan tac50 550x393 - معرفی 10 اسلحه برتر تک تیرانداز یا اسنایپر جهان

تک تیرانداز شماره 10-:میلان TAC-50

اسلحه معروف TAC-50 در سال 2012 میلادی توسط کارخانه معروف اسلحه سازی مک میلان “McMillan Brothers ” امریکا در چندیدن مدل با مشخصات Tac-50 A1 – Tac-50 A1-R2 طراحی و ساخته شده است. اسلحه تک تیرانداز کالیبر بزرگ TAC-50 مک میلان امریکا در سال 2012 میلادی کارخانه مک میلان این اسلحه را در معرض دید عموم قرار داد، این اسلحه در روی بدنه اسلحه گلوله زنی ورزشی معروف JP LRP-07 ساخته شده است البته تولید و مونتاژ این اسلحه و فروش در بازار توسط شرکت رمینگتون صورت میگیرد و شرکت اسلحه سازی جی پی انترپرایز Enterprises) JP) یک سری از قطعات این اسلحه را مانند لوله،سیستم دستگاه چکاننده ، فشنگ کش اسلحه و ریل مخصوص نصب سیستم های اپتیکی نشانه روی را تولید و در اختیار شرکت مک میلان برای ساخت و مونتاژ قرار می دهد.

اسلحه تک تیرانداز کالیبر بزرگ TAC-50 مک میلان امریکا این اسلحه با فشار مستقیم گازهای ناشی از سوختن باروت مسلح می شود و در روی بدنه آن می توان انواع دوربین های اپتیکی دید در روز و الکترونی دید در شب را نصب کرد. در سال 2002 میلادی نیروی ویژه تک تیرانداز ارتش کانادا آقای “رب فارلونگ” در عملیات نظامی آناکوندا نیروهای ناتو در کشور افغانستان توانست با اسلحه تک تیرانداز مک میلانTAC-50 به یکی از نیروهای طالبان در فاصله 2430 متر نشانه روی و شلیک کرده و وی را از بین ببرد و بیشترین رکورد هدفگیری در تاریخ نیروهای تک تیرانداز را به اسم خود را به ثبت برساند. اسلحه تک تیرانداز کالیبر بزرگ TAC-50 مک میلان امریکا مشخصات اسلحه تک تیرانداز TAC-50 مک میلان امریکا: کالیبر: 12,7х99 (.50 BMG) میلیمتر طول اسلحه: 1448 میلیمتر طول لوله اسلحه : 737 میلیمتر وزن اسلحه بدون مهمات :11.79 کیلوگرم سرعت اولیه گلوله: 823متر بر ثانیه ظرفیت خشاب اسلحه: 5 گلوله برد مفید با سیستم نشانه گیری اپتیکی: 2000 متر

در ادامه ویدئویی کوتاه از بهترین اسلحه های تک تیرانداز جهان خواهید دید.

معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

معرفی اسلحه تک تیرانداز دراگانوف

تفنگ تک‌تیرانداز هکلرکوخ PSG۱ ساخت آلمان

  1. سیاوش منفرد زیارتی

    شرکت های بسیاری در دنیا سلاح های تک تیرانداز تولید می کنند و انتخاب بهترین ها از بین آنها بسیار سخت می باشد و شما هر سایت و یا مجلة خارجی را ببینید لیستش با دیگر سایت ها و مجلات متفاوت است ، اما بهترین رکوردهای تک تیراندازی در جهان توسط سلاح های شرکت های مک میلان آمریکا ، Accuracy International انگلیس ، Barrett آمریکا ، msr آلمان ، savage آمریکا و چند شرکت دیگر توسط تک تیراندازان ویژة ارتش کانادا و آمریکا در افغانستان و عراق به دست آمد. یک سرخوخة ارتش کانادا از هنگ ویژة تک تیراندازای در سال 2015 یکی از نیروهای داعش را در شهرک مقدادیه عراق از فاصلة 3450 متری با سلاح macmilan tac-50 مورد شلیک قرار داد که رکوردی تاریخی و دست نیافتنی می باشد.

  2. محمد

    ببخشید چرا موشک کورنت را ارتقا نمی دهند تا یکم قدرت نفوذش بیشتر شود کورنت خیلی ارزان است۶۰۰۰دلار در برابر ۶۶۰۰۰دلار هلفایر چیزی نیست وتانکی مثل لیوپارد ۲ای۷را نمیتوان با کورنت زد..

  3. جواد

    محمد جان تو کار و زندگی نداری برادر من ک نگراگیت ارتقا موشک کورنته😂

  4. راننده تاکسی

    آقا از اینا کجا می‌فروشند؟ من یکی از این رو لازم دارم.

  5. لا

    شاهر بهتره فقط کاش سبک‌تر طراحی میشد . سه نفر آدم لازم داره .

  6. صادق

    راننده تاکسی شما و سلاح تک تیرانداز؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.