×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

top 10 tanks - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

در این مطلب به آخرین رده بندی 10 تانک برتر جهان خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید تا قویترین تانکها وغول های آهنین و تا دندان مسلح به فناوری را مشاهده نمائید. برخی از مجموعه های معتبر مانند Military Today همواره در حال بروزرسانی لیست برترین جنگ افزارهای جهان هستند.از جمله مهمترین آنها،قلب تپنده ستون های زرهی،تانک ها هستند. Military Today آخرین لیست از 10 تانک برتر جهان را منتشر کرده است که به نسبت گذشته دارای تغییراتی بوده است.

یکی از مهمترین علل موفقیت نظامیان داشتن ابزار نوین در جنگ است.فاکتورهای مورد بررسی برای تشخیص بهترین نوع تانک عبارتند از سیستم حفاظتی ،قدرت آتش بار ،دقت در هدف و قدرت مانور. منظور از قدرت مانور تحرک بالا می باشد.

برخی از تانک های موجود در این لیست تا کنون در نبرد واقعی قرار نگرفته اند اما عملیاتی بوده و تمامی مشخصات آنها مانند زره،تسلیحات،قابلیت پنهانکاری،جنگ الکترونیک،سنسور و کامپیوترهای داخلی و…منتشر شده است.از همین رو آنها در لیست برترین های جهان قرار گرفته اند.شایان ذکر است که این معرفی توسط آخرین لیست انتخابی Military Today صورت گرفته است.

leopard 2a7 militarynews.ir  550x350 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

1- لئوپارد 2 ای 7 ساخت المان قویترین تانک جهان

لئوپارد 2A7 اصلی ترین تانک جنگی ساخت شرکت کراس مافی وگمان به شمار می رود که از سال 2010 تولید می شود. ارتش المان برای اولین بار از این تانک استفاده کرد و پس از آن نیروهای ویژه بوندس ور از آن استفاده کردند.این تانک قادر به پرتاب موشک های لاهات از لوله 120 میلی متری خود است.از دیگر قابلیت های این تانک می توان به شلیک به اهداف دشمن تا فاصله 5 کیلومتری اشاره کرد که مسافت مناسبی ارزیابی می شود. بین 50-150 عدد از این تانک ها در ارتش آلمان در حال حاضر حضور دارد و 62 سفارش از قطر و 200 سفارش از عربستان نیز برای آن به دست کشور آلمان رسیده است. حداکثر سرعت این تانک 72 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این تانک به سامانه پیشرفته اخلالگر موشک های هدایت شونده،دوربین های پیشرفته حرارتی برای خدمه،زره منفعل با پوشش 360 درجه ای،زره بسیار توانمند در قسمت برجک که هیچ یک از مهمات ضد تانک جهان قابلیت نفوذ به آن را دارا نیستند و قابلیت ماژولار بودن زره این تانک آن را به یک محافظ درجه یک مبدل کرده است.یک موتور با توان 1500 اسب بخار به همراه لوله شلیک اصلی L55 جزو دیگر مشخصات این محصول است.

k2 black panther mbt militarynews.ir  550x347 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

2-تانک K2 Black Panther (کره جنوبی)

تانک های مبارزه ای اصلی کره جنوبی که با نام “کی 2 بلک پنتر” شناخته می شوند توسط گروه صنعتی “هندایی روتم” و برای ارتش جمهوری کره ساخته شده اند. این تانک در شمار تانک هایی با قدرت تحرک بالا شناخته می شود و دارای قدرت آتش پیشرفته و قدرت خود محافظتی قدرتمندی است.بلک پنترها در حال حاضر در دست تولید قرار دارند و بر اساس برنامه ریزی های شرکت کره ای در سال 2014 به ارتش کره جنوبی ارسال می شوند. این تانک یکی از پیشرفته ترین تانکهای جنگی محسوب میشود که ساخت کره جنوبی است، این نوع تانک از گرانترین انواع تانک ها است.سامانه تسلیحاتی تانک کره ای شامل یک اسلحه 120 میلی متری بدون خان می شود که می تواند مهماتی با انرژی جنبشی پیشرفته را به صورت خودکار گلوله گذاری کرده و فرآیند هدف گیری دقیق را حتی در زمینه های سخت انجام دهد . این تانک نیز مانند دیگر تانک های برتر جهان به مسلسل های 62/7 میلی متری و 7/12 میلی متری مجهز شده است.

دارای دوربین دید حرارتی پانورماتیک برای فرمانده است و از سامانه ناوبری جی پی اس بهره برده است. تانک دارای موتور ۱۵۰۰ اسب بخاری دیزل است ولی کره در حال توسعه یک نسخه توربین گازی نیز می باشد. تانک از سامانه های چون یک هشدار دهنده رادار برای نزدیک شدن موشک استفاده میکند زیرا تانک دارای سامانه دفاعی فعال برای نابودی موشک ها و راکت های شلیک شونده به طرف خود در آسمان است.

m1a2 sep militarynews.ir  550x352 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

3-تانک M1A2 SEP (آمریکا)

تانک آمریکایی آبرامز در یک اتفاق حیرت انگیز به رتبه سوم سقوط کرده است!هر چند که نسخه بسیار پیشرفته و الکترونیکی M1A2 SEP مد نظر است،با این حال به رتبه سوم پایین کشیده است. یک تانک اصلی میدان نبرد طراحی و ساخت ایالات متحده آمریکا است که ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا و تعدادی از متحدان آن را تشکیل می‌دهد. این تانک به نام ژنرال کریتون آبرامز، رییس ستاد مشترک و فرمانده نیروهای آمریکا در جنگ ویتنام نامگذاری شده است. ام۱ برای جنگ‌های زرهی طراحی شده و به خوبی تجهیز و زره‌پوش شده است. از مشخصات منحصربه‌فرد آن می‌توان به موتور توربین گاز قوی چندگانه‌سوز به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و زره کامپوزیت پیچیده اشاره کرد.

این تانک با حدود ۶۹ تن وزن یکی از سنگین‌ترین تانک‌هایی است که در حال حاضر به کار گرفته می‌شوند.یک دوربین حرارتی ارتقاء یافته برای این نسخه نصب شده است.جالب است بدانید که در زمان جنگ خلیج فارس،تانک های آمریکا و عراق در مناطقی که دود آتش چاه های نفت تمامی منطقه را فراگرفته بود با یکدیگر به نبرد پرداختند.تانک های عراقی که عمدتا مدل های T-72،T-54 و T-62 بودند.تانک های آبرامز آمریکایی در آن زمان حتی در روز نیز از سامانه دید در شب و دوربین های حرارتی استفاده می کردند.به راحتی تانک های عراقی توسط آبرامز های ها شکار می شدند بدون آنکه حتی بدانند گلوله توپ از کجا شلیک شده است!تعداد 900 عراده از این تانک در خدمت نیروهای مسلح آمریکا قرار دارد و برخی از هم پیمانان آن نیز از آن بهره می برند.

challenger 2 militarynews.ir  550x328 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

4-تانک چلنجر2

از تانک های اصلی مبارزه ای ارتش بریتانیا و ارتش سلطنتی عمان هستند.این تانک ها توسط گروه صنعتی-دفاعی “بریتیش ویکرز” که اکنون زیر مجموعه گروه “بی آ ئی سیستمز” به شمار می آید و بر اساس تانک های “چلنجر1” ساخته شده اند.این تانک ها بعنوان یکی از قابل اعتماد ترین تانک های جهان شناخته شده اند و با توجه پیشرفت فناوری ارتقا یافته اند.این نوع تانک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و در حمله متقابل از استحکام بالایی برخوردار است.

این نسخه دارای نسل دوم زره ترکیبی چابهام است و دارای مقاومتی بالا است و از روبروی برجک در بخش های مختلف در برابر مهمات خرج گود دارای مقاومتی بین ۶۸۰ تا ۲۰۰۰ م م و در برابر مهمآن انرزی جنبشی ۶۵۰ تا ۱۲۵۰ اعلام شده است . تانک دارای یک توپ ۱۲۰ م م خآن دار است که دقت فوق العاده ای داراد . تانک دارای یک موتور دیزل ۱۲۰۰ اسب بخاره است اگرچه یک موتور ۱۵۰۰ اسب بخاره در حال توسعه برای آن است.

armata militarynews.ir  550x347 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

5-تانک Armata (روسیه)

روسیه به دنبال جایگزین کردن یک تانک پیشرفته برای نبردهای جدید،آرماتا را در سال 2015 وارد خدمت کرد. جدیدترین تانک اصلی میدان نبرد ارتش روسیه است که در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد. این تانک بر مبنای بدنه زرهپوش آرماتا توسعه پیدا کرده است. قرار است تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳۰۰ دستگاه از این تانک به ارتش روسیه تحویل داده شود. تی-۱۴ طراحی کاملاً متفاوتی با تانک‌های قبلی روسیه و شوروی دارد. اندازه تانک بسیار بزرگتر است و از برجک بدون سرنشین استفاده شده است و سه سرنشین تانک در قسمت جلوی بدنه می‌نشینند.این تانک تا کنون تجربه عملیاتی ندارد این تانک مجهز به توپ‌های 125 میلیمتری جدید 2A82-1M است.سیستم گلوگه گذاری خودکار این تانک می تواند 10 تا 12 گلوگه را در دقیقه شلیک نماید.کارخانه اوراگل تا سال 2020 تعداد 2300 عراده آرماتا را به ارتش تحویل خواهد داد.خدمه در یک کپسول امنیتی قرار دارند که حتی در صورت انفجار مهمات نیز در امان باشند.

merkava mk4 militarynews.ir  550x347 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

6-تانک مرکاوا مارک ۴

آخرین نسخه تانک مرکوا که در سال ۲۰۰۴ وارد خدمت شد. این نمونه دارای زره مقاومتری با میزآن مقاومت ۶۰۰ تا ۱۰۳۰ م م در برابر مهمات انرژی جنبشی در بخش های مختلف از روبروی برجک و در همین ناحیه دارای مقاومت ۷۵۰ تا ۱۴۰۰ و یا به قولی ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ م م در برابر مهمات خرج گود است . مرکوا دارای توپ ۱۲۰ م م است و میتواند موشک لوله پرتاب هدایت لیزری لهد با برد ۸ کیلومتر را حمل کند. لهد نیم خودکار است و میتوان را به طرف هدف آتش کرد و تنها در اخرین لحظه نشآن گذار لیزری تانک را روی هدف قرار داد تا موشک هدف را کسب کند با این کار احتمال هشیار شدن هدف بسیار کم است.دارای سامانه دید حرارتی نسل دوم برای توپچی و فرمانده(نسخه فرمانده پانور ماتیک است) و گفته شده توان درگیر با یک تانک متحرک را از فاصله ۴۰۰۰ متری دارد. تانک دارای یک خمپاره ۶۰ م م داخلی برای حمله به اهداف شهری است و دارای موتور ۱۵۰۰ اسب بخاره است و در جریآن نبرد ۳۳ روزه علیرقم هدف قرار گرفت ۲۰ مارک ۴ ولی هیچ کدام به صورت کامل از خدمت خارج نشده و بعد از تعمیر به خدمت بازگشتند. از سال ۲۰۱۱ بر روی این نسخه سامانه دفاعی ضد موشک تروفوی نصب شد که تا پیش از نبرد در غزه در سال ۲۰۱۴ دست کم ۴ موشک ار پی جی و مالیوتکا شلیک شده طرف تانک را در آسمان منهدم کرده و در جریآن نبرد غزه نیز از ۷ راکت و موشک شلیک شده طرف این مدل شش عدد را توانست در آسمان منهدم کند. مرکاوا این توان را دارد که زمانی که تمامی مهمات آن تخلیه شده باشد تا ده سرباز را درون خود حمل کند.

قابل ذکر است در جنگ 33 روزه حزب الله چند عراده از مرکاوا 4 را منهدم کرد…

type 90 militarynews.ir  550x350 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

7-تانک Type 90 (ژاپن) ارتقاء یافته تایپ 10

تانک ژاپنی Type 90 توسط شرکت های سنگین میتسوبیشی در همکاری با تولید کنندگان تانک Krauss-Maffei و MaK تولید شده است.

ژاپن به دنبال تولید یک تانک سبک و سریع،تایپ 90 را در سال 2012 وارد خدمت کرد.تایپ 90 تنها 44 تن وزن دارد که بسیار سبک تر از همرده های خود است.این تانک نیز از توپ 120 میلی متری L44 برخوردار است که با تغییراتی در ژاپن به مرحله تولید رسید.این تانک به زره ماژولار مجهز شده است و مهمات در پشت برجک قرار می گیرد. قفسه های مشابه تانک لگرک در دو طرف برجک نصب شده است.تایپ 90 توسط ژاپن به طور کامل ساخته شده است و تنها لوله و توپ جزو محصولات آلمانی هستند.یک موتور دیزل با توان 1200 اسب بخار تایپ 90 را به حرکت در می آورد و خدمه به سامانه دید حرارتی نسل دوم مجهز هستند.در حال حاضر کیفیت زره و مقاومت آن به طور دقیق روشن نیست.

تایپ 90 از تکنولوژی پیشرفته تر به تایپ 10برخوردار است، در واقع در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین تانک ها در جهان است که دارای حفاظت زیرین است. نقش اصلی آن حمایت از پیاده نظام با قدرت شلیک بالایی است و نه برای مبارزه با تانک های دشمن.

leclerc militarynews.ir  550x349 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

8-تانک Leclerc (فرانسه)

سرویس لکرک در سال 1992 راه اندازی شدو به نیروهای دفاعی فرانسه تحویل داده شد.شرکت صنایع جیات این تانک جنگی را می سازد. این تانک در نیروهای دفاعی فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد و 350 عدد از این تانک های جنگی در اختیار ارتش امارات متحده عربی قرار داده شده است. ارتفاع این تانک 2.53 متر و عرضش 3.71 متر است. حداکثر سرعتی که این تانک قادر به حرمت است برابر با 72 کیلومتر در ساعت می باشد. لکرک از لوله ای با خان 120 میلیمتری بهره می برد که از سیستم تعذیه خودکار گلوله نیز در آن استفاده شده است.این تانک قادر است، اهداف دشمن را در فاصله 4 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. برخی معتقدند این تانک سریعترین تانک جنگی جهان به شمار می رود. قیمت این تانک، 7.4 میلیون دلار آمریکا اعلام شده است.

oplot m militarynews.ir  550x348 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

9-تی ۸۴ اپلوت ام ساخت اکراین

تانک تی ۸۴ در واقع نسخه ارتقاء یافته تانک تی ۸۰ است و نسخه اپلوت ام نسخه برتر آن. این نسخه در سال ۲۰۱۳ وارد خدمت شده . این تانک مجهز به زره واکنش دهنده Nozh-2 است که گفته شده دارای مقاومتی معادل کنتاکت ۵ است و دارای میزآن مقاومتی مشابه تی ۹۰ است. تانک از سامانه اختلال گر فروسرخ مشابه تی ۹۰ است و از همآن توپ ۱۲۵ م م با گلوله گذار خودکار بهسازی شده در اکراین است.این نمونه نیز توان حمل و پرتاب موشک لوله پرتاب را دارد .دارای موتور دیزل ۱۲۰۰ اسب بخاری است و دارای سامانه دید حرارتی پانورماتیک برای فرمانده است (چیزی که در نسخه ام اس تی ۹۰ است)

t90 militarynews.ir  550x348 - با 10 تانک برتر جهان در سال 2019 آشنا شوید

10-تانک تی 90 ام اس روسی

تانک “تی 90 ام اس ” روسیه نسخه مدرن تانک های اصلی مبارزه ای “تی 90 ” است که توسط گروه صنعتی “اورال واگن زاود” طراحی و ساخته شده است.این تانک برای اولین بار در سپتامبر سال 2011 در نمایشگاه نظامی روسیه در معرض دید عموم قرار گرفت.تانک “تی 90 ام اس” به شدت روزآمد شده و دارای حجم وسیعی از فناوری های برتر است تا بتواند در میدان نبرد عملکرد مناسب و تقویت شده ای را از خود نشان دهد.سامانه تسلیحاتی این تانک یک اسلحه 125 میلی متری “5-64آ2″است که می تواند مدل های گوناگون مهمات با دقت افزایش یافته را شلیک کند.از طرفی مسلسل ضدهوایی 62/7 میلی متری “6پی7کی” نصب شده بر روی سکوی کنترل از راه دور از دیگر تسلیحات این تانک برتر به شمار می آید.

تانک‌های قدرتمند جهان در یک نگاه پنل های “ای آر آ” نیز در اطراف این تانک نصب شده و حفاظت توسعه یافته تری در برابر سلاح های کوچک و خمپاره های پرتابی ایجاد می کنند.روکش رویی و برجک گردان این تانک با لایه های زرهی و واکنشی “ریلیکت” پوشیده شده تا در برابر موشک های ضد تانک مقاوم گردد.این تانک همچنین به سامانه نمایشگر “اپتوالکترونیک” مجهز شده است و دارای سامانه الکترون مگنتیک برای مقابله با موشک های ضد تانک است.موتور”آوی 92 اس 2 اف” این تانک می تواند با تولید انرژی هزار و 130 اسب بخار بیشینه سرعت 60 کیلومتر بر ساعت را برای تانک رقم بزند.

قویترین تانک جهان قویترین تانک ایران قویترین تانک های جهان قویترین تانک دنیا قویترین تانک جنگ جهانی
قویترین تانک های دنیا بهترین تانک های ایران بهترین تانک جنگی دنیا بهترین تانکهای جهان بهترین تانک جهان

برای دیدن برترین تسلیحات جهان(تانک-جنگنده-اسلحه-ناوشکن-موشک و…) به بخش برترین ها مراجعه فرمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.