×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1598785 611 - عرض اندام جدید روس‌ها با شلیک موشک کروز

به گزارش میلیتاری نیوز، یک زیر دریایی هسته‌ای روسیه مستقر در دریای قطب شمال در اقدامی برای نمایش قدرت نظامی موشک کروزی را از زیر آب شلیک نمود.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» زیر دریایی «سوردونیسک» موشک کروز «کالیبر» را برای نابود ساختن یک هدف ساحلی در منطقه آرکانگلسک شلیک کرد. یک منبع نظامی در این زمینه گفت که این موشک با دقت هدف مورد نظر را نشانه گرفت.کالیبر از موشک‌های کروز دوربردِ کشتی‌پایه و زیردریایی‌پایه روسی است که برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، و ساحلی و زمینی استفاده می‌شود. این موشک‌ در سال ۲۰۱۲ وارد  ارتش روسیه شدند.

یک سخنگوی نظامی نیز در گفت‌و‌گو با نشریه انگلیسی «میرر» باره گفت: «یک گروه ضربتی از ناوها تمرین‌های موشکی را با موفقیت انجام دادند.»

بر اساس این گزارش، در این عملیات ۲۰ کشتی از ناوگان «کاسپین» روسیه حضور داشتند.

دیلی میل نوشت: این نمایش می‌تواند نمونه‌ای دیگر از قدرت نمایی نظامی روسیه باشد که اوائل ماه جاری نیز دو جنگنده آن غرش‌کنان از روی ناو جنگی آمریکا عبور کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوایل ماه جاری میلادی یک جنگنده سوخو-۲۷ روسی را متهم کرد که در فاصله بسیار نزدیک از هواپیمای جاسوسی آمریکایی که در دریای بالتیک مشغول عملیات بوده، پرواز کرده است. وزارت دفاع روسیه انجام این عملیات را تأیید کرده اما هرگونه اقدام غیرقانونی و بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی را رد کرده است.

«دیوید وست‌اور» سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا روز جمعه اعلام کرده بود که روسیه «یک رهگیری هوایی غیرحرفه‌ای و غیرایمن» از یک هواپیمای جاسوسی «آر سی-۱۳۵» آمریکایی بر فراز دریای بالتیک انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ما باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که هواپیمای جاسوسی «آرسی-۱۳۵ یو» آمریکایی سعی داشته به مرز روسیه نزدیک شود در حالی فرستنده رادیویی خود را نیز در تمام مدت خاموش کرده بود. بنابراین، نیروهای پدافند هوایی ما جنگنده سوخو-۲۷ را به منظور شناسایی هواپیما و تشخیص شماره ثبت شده روی دم هواپیمای آمریکایی به پرواز درآوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.