×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1914722 587 - نقض حریم هوایی یونان توسط جنگنده های ترک

به گزارش میلیتاری نیوز، خبرگزاری رسمی یونان( آنا) دوشنبه شب گزارش داد: وزارت دفاع یونان اعلام کرده که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با نقض حریم هوایی یونان و FIR آتن، بر فراز جزایره ‘ لیمنوس’ و ‘ اونییوس’ یونان پرواز کردند.
 
وزارت دفاع یونان گفت: جنگنده های نیروی هوایی یونان به موقع ۲ فروند اف – ۱۶ نیروی هوایی ترکیه که وارد حریم هوایی یونان و بر فرار جزیره ‘ اونیوس’ یونان پرواز می کردند، شناسایی و رد گیری کرد.
 
جنگنده های نیروی هوایی یونان بلافاصله چهار جنگنده ترکیه را که بر فراز جزیرنه ‘ اونییوس’ و در ارتفاع ۸ هزار پایی پرواز می کردند ،مورد تعقیب قرار داده و از حریم هوایی یونان خارج کردند.
 
وزارت دفاع یونان در این باره اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به نقض حریم هوایی یونان ادامه می دهند و این اقدام آنکارا خلاف قوانین بین المللی است و نیروی هوایی یونان آمادگی کامل برای دفاع از حریم هوایی کشور را دارا و هرگونه تحرک نیروی هوایی ترکیه را بدقت زیر نظر دارد.
 
یونان و ترکیه دارای اختلافات دیرینه هستند که کشف منابع نفت و گاز در سواحل قبرس و یونان افزایش یافته است.
 

وزارت دفاع یونان بارها مدعی شده که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه حریم هوایی یونان را نقض و با اقدام سریع و به موقع جنگنده های یونان مواجه گردیده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.