×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1934747 544 - خرید زیردریایی بدون اطلاع وزیر دفاع صهیونیست

به گزارش میلیتاری نیوز، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس گفته است که وی قرار داد خرید زیردریایی را از اطلاعات افشا شده امنیتی به دست آورده است.
یعلون تاکید کرد که موضوع توافق صورت گرفته بین وی و نخست وزیر خرید قایق های دریایی بوده و خرید زیردریایی ارتباطی به توافق به عمل آمده ندارد.
چرا که از یک طرف ارتش به زیر دریایی جدید هیچ نیازی ندارد و از سوی دیگر، هزینه خرید این قرار داد بسیار بالا بوده و از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.
براساس این گزارش، در جریان قرار نگرفتن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موجب بروز تنش شدید بین نتانیاهو و یعلون شد،‌ به طوری که نخست وزیر خطاب به وزیر جنگ خود گفت: باید از جایگاه کنونی صدراعظم آلمان بهترین بهره را برد، چرا که مشخص نیست که آیا شخص بعدی که جایگزین مرکل می شود، به اسرائیل اجازه می دهد تا تل آویو زیردریایی از برلین خریدار کند یا خیر.
این درحالی است که خبرگزاری فرانسه سوم مهرماه ۹۵ گزارش داد: رژیم صهیونیستی درصدد خرید سه فروند زیردریایی پیشرفته از آلمان است که توانایی حمل کلاهک های هسته ای را دارد.
فرانس پرس به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو» ارزش کل این زیردریایی ها را ۱٫۲ میلیارد یورو (۱٫۳ میلیارد دلار) اعلام کرده بود.
«جورج ستیتیر» سخنگوی دولت آلمان نیز به این خبرگزاری گفت: اسرائیل درحال بررسی خرید زیر دریایی های جدید تا سال۲۰۲۷ از آلمان است تا بتوانند زیردریایی های جدید را جایگزین ناوگان زیردریایی کنونی خود کند.
وی درادامه گفت: مذاکرات متعددی درسطوح مختلف درخصوص کمک های مالی آلمان برای قرارداد خرید این زیردریایی ها صورت گرفته است.
براساس گزارش روزنامه صهیونیستی، اسرائیل پنج زیردریایی مدرن ساخت آلمان در اختیار دارد و قرار است که سال آینده میلادی (۲۰۱۷) ششمین زیردریایی خود که نسبت به سایر زیردریایی ها، مدرن تر است، از برلین تحویل بگیرد.
یک منبع نظامی خارجی نیز دراین باره گفت: زیر دریایی «دلفین» قابلیت آن را دارد که به موشک های حامل کلاهک هسته ای مجهز شود.
منابع آگاه تخمین زده اند که رژیم صهیونیستی حدود ۲۰۰ فروند موشک حامل کلاهک هسته ای دارد.
معاریو درادامه آورد: خرید زیردریایی موجی از انتقادات را از سوی مسئولان امنیتی اسرائیل از وزارت دارایی درپی داشت، به گونه ای که انتقادات بیشتر بر محور این متمرکز بود که این قرارداد بدون آن که دیگر راه ها (برای خرید زیردریایی) را مورد بررسی قرار گیرد، به سرعت امضا شده است، از سوی دیگر، هیچ گونه فشاری به آلمان وارد نشده است تا در فروش این زیردریایی ها که هر فروند ۶۰۰ میلیون یورو برآورده شده است، به اسرائیل تخفیف دهد.
منتقدان این قرارداد معتقدند که رژیم صهیونیستی می توانست زیر دریایی هایی به مراتب مدرن تر و کم هزینه تر از فرانسه خریداری کند، از سوی دیگر شرکت های کشتی سازی آلمانی از بحران اقتصادی رنج می برند و نیازمند قرار داد های جدید برای فروش هستند، نکته دیگر آن است که یکی از مالکان ساخت این زیردریایی ها، شخصی لبنانی تبار ساکن ابوظبی امارات متحده عربی است.

معاریو تاکید کرد که زیر دریایی ها جدید مدرن تر و به لحاظ طولی، بزرگتر و مجهز به سیستم های پیشرفته نسبت به زیر دریایی های کنونی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.