×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، حمید چیت چیان وزیر نیرو در آخرین روزهای هفته دولت با سفر به استان آذربایجان غربی در کارگاه پروژه احداث تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به دریاچه ارومیه با اعلام « یا زهرا(س)» دستور شروع به کار دستگاه حفاری مکانیزه دوم این پروژه را صادر کرد.  
 
بر اساس این گزارش، احداث تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به دریاچه ارومیه با هدف احیای این رودخانه به همت گروه تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از سال ۱۳۸۹ یعنی از زمان دولت دهم آغاز شده که البته به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم و همچنین سختی کار پیشرفت فیزیکی این پروژه بر اساس زمان بندی اولیه به پیش نرفته است.
 
1823743 389 - طرح جدید سپاه برای احیای دریاچه ارومیه +عکس 
 
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه پروژه مهم از جمله شبکه بزرگ آبیاری زهکشی برای دشت پیرانشهر، آغاز اجرای سد کانی‌سیب و شروع حفاری تونل از سمت ورودی تونل در پیرانشهر در هفته دولت در آذربایجان غربی آغاز شد، گفت: امید می‌رود این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شوند و دریاچه ارومیه هم که از مسائل مهمی مورد توجه دولت است احیا شود.
 
چیت‌چیان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مهندسان و کارگران گروه تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افزود: خشکی دریاچه ارومیه زندگی تمام مردم منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و برای جلوگیری از آثار ناشی از خشکسالی باید مردم نیز با مسؤولان همدل بوده و به موضوع بهینه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی توجه داشته باشند.
 
1823744 728 - طرح جدید سپاه برای احیای دریاچه ارومیه +عکس 
 

وی با اشاره به اقدامات مهم اجرایی از ابتدای دولت یازدهم، اظهار داشت: موضوع احیای دریاچه ارومیه از مسائل مهمی بود که از ابتدای دولت نهم مورد توجه قرار داشته و در این خصوص وزارت نیرو طرح‌های متعددی را در حال اجرا دارد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.