×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1835384 153 - قانون حمل و نقل دفاعی چین تصویب شد

به گزارش میلیتاری نیوز،  بسیاری بر این باورند که این اقدام حرکتی نمادین از سوی چین است تا انتقادهای غرب را از توسعه نظامی فزاینده خود کاهش دهد.
 
بر اساس قانون جدید از این پس ساخت و سازها، روند مدیریت بر صنایع نظامی ، بودجه و بسیاری از مسایل مرتبط با ارتش این کشور شفاف سازی خواهد شد و قانون جدید ترابری نظامی به وضعیت ارتش این کشور نظم بیشتری خواهد بخشید.
 
بر این اساس برنامه ریزی، ساخت و ساز و مدیریت بر سامانه های حمل و نقل نظامی و دفاعی چین مدون خواهد شد.
 

در قانون جدید که کنگره این کشور تصویب کرده است در کنار ارتش و نهادهای ذی ربط نظارتی، پادگان ها و مراکز فرماندهی نیز شبکه ترابری نظامی کشور را کنترل خواهند کرد.

در قانون آمده است که در صورت بروز جنگ و یا هر نوع درگیری مسلحانه یک ارگان مدیریتی فورا کار نقل و انتقال نیرو و رسیدگی به وضعیت خودروها و هواپیماها و کشتی ها را برعهده خواهد گرفت و برای ایجاد زیرساخت های لازم حمل و نقل دست به کار خواهد شد.
 

در قانون ذکر شده است که تجهیزات حمل و نقل ارتش و نیروهای مسلح می تواند در موارد ضروری برای امدادرسانی و کمک رسانی به مصیبت دیدگان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این قانون تاکید شده است کسانی که از بودجه مربوط به حمل و نقل دفاعی شفاف اختلاس کرده و در امور ذی ربط سهل انگاری کنند مسئول شناخته شده و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
 

این قانون در حالی تصویب می شود که چین درگیر منازعات جدی با آمریکا، ژاپن و فیلیپین در دریاهای جنوبی و شرقی است و سعی دارد راهکارهای قانونی برای روزهای حساس و پرخطر را آماده کند.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.