×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1831638 505 - ضربه بر پیکره مخابرات اسراییل با نابودی عاموس۶

به گزارش میلیتاری نیوز، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند: عاموس ۶ یک ماهواره بسیار پیشرفته بود که توسط صنایع هوائی اسرائیل و با هزینه ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته و تولید شده بود.
 
براساس اعلام رسانه های صهیونیستی، قرار بود این ماهواره جایگزین ماهواره قدیمی« عاموس ۲» شود و در اختیار برخی طرف ها در آفریقا ، خاورمیانه ، اروپا و بریتانیا خدمات ارتباطی قرار دهد.
 
رسانه های صهیونیستی با تاکید به اینکه « خسارت بزرگ مرتبط با قرارداد با شرکت فیسبوک است» افزودند: قرار بود از طریق عاموس ۶ به شرکت فیسبوک در ازای هزینه ای یکصد میلیون دلاری خدمات اینترنتی ارائه شود.
 
از دیگر ماموریت های عاموس ۶ ارائه خدمات ارتباطی به دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی ، خدمات تلویزیونی به کشورهای اروپائی و خدمات اینترنتی به حدود ۱۴ کشور آفریقائی بوده است.
 
کارشناسان رژیم صهیونیستی گفته اند که حدود دو تا سه سال وقت لازم است تا این رژیم بتواند ماهواره ای دیگر را برای پرتاب به فضا آماده کند.
 
موشک حامل ماهواره عاموس ۶ که قرار بود دیروز (پنجشنبه) از پایگاه هوائی« کیپ کارناوال» ایالت فلوریدای آمریکا پرتاب شود، منفجر شد و در اثر این انفجار ماهواره اسرائیلی هم به طور کامل نابود شد.
 
رسانه های صهیونیستی نوشتند، علت انفجار موشک « فالکون۹» وابسته به شرکت خصوصی آمریکائی« اسپایس ایکس» که حامل چندین ماهواره از جمله عاموس ۶ بود، همچنان ناشناخته است اگر چه احتمال می رود اختلال فنی علت آن باشد.
 
ژنرال بازنشسته « یتسحاق بن یسرائیل» رئیس آژانس فضائی اسرائیل ، نابودی عاموس ۶ را « فاجعه بزرگ» خوانده و اعتراف کرده است که تاثیری منفی بر بخش صنعت ارتباطات این رژیم می گذارد.
 
این فاجعه بحدی بود که تلویزیون رژیم صهیونیستی برنامه های عادی خود را قطع و تصاویری را به طور مستقیم از حادثه انفجار در فلوریدا پخش کرد و کارشناسان و گزارشگران صهیونیست هم درباره حجم خسارت ها و پیامدهای منفی اقتصادی و امنیتی نابودی عاموس ۶ سخن گفتند.
 
کانال ششم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که عاموس ۶ بزرگترین و گرانترین ماهواره ساخت این رژیم بوده و ماموریت های مهم اقتصادی و امنیتی داشته است.
 

نابودی عاموس ۶ در حالی است که ارتباط ماهواره عاموس ۵ نیز از حدود ۹ ماه قبل تاکنون قطع شده است.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.