×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1974827 661 - اف-۳۵‌های سفارش اسرائیل قطعات سری و ویژه دارند

به گزارش میلیتاری نیوز، سرلشگر ذخیره «جاشوا شانی» مدیر اجرایی ارشد شرکت «لاکهید مارتین» در فلسطین اشغالی در گفت‌و‌گو با نشریه «گلوبز» مدعی شد جنگنده‌های اف-۳۵ که آمریکا به اسرائیل تحویل می‌دهد، از مدلی که در اختیار ارتش آمریکاست، پیشرفته‌تر است.

وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «این‌که گفته شود بین اف- ۳۵ آمریکا با اسرائیل تفاوت قابل ملاحظه‌‌ای وجود داد، شاید اغراق باشد. اما باید بگویم که بله. هواپیماهای اسرائیل به طور بهتری نیازهای نیروی هوایی را بر طرف می‌سازند، زیرا آمریکا سامانه‌های سری را بر نمونه‌های درخواستی اسرائیل چون سامانه‌های ارتباط داخلی بین هواپیما و بخش کنترل هوایی را تعبیه نکرده است.»

سرلشگر ذخیره ارتش اسرائیل افزود: «نسخه جنگنده اف-۳۵ ویژه آمریکا سامانه‌های خوبی دارد اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارند. اسرائیل همواره خواهان وجود سامانه‌های نبرد الکترونیک خاص خود بوده است. اگر یک موشک روسی به منطقه پرتاب شود، این سامانه‌ها می‌توانند در زمان کوتاهی قابلیت هواپیماها را تغییر داده و خود را با وضعیت جدیدی وقف دهند تا با تهدید جدید مقابله نمایند. برای آمریکایی‌ها ماه‌ها زمان می‌برد تا این تغییرات اعمال کنند اما ما نیازی به وقت طولانی نداریم.»

وی در خاتمه این اظهارنظر درباره نیروی هوایی چین و روسیه گفت: «شما جنگنده‌های چینی و روسی را ملاحظه می‌کنید و آن‌ها قابلیت‌هایی دارند و پیشرفته هستند. به عقیده من این دو کشور ایده‌های دیگران را ربوده و با فن‌آوری‌های خود درحال ساخت جنگنده‌ای خوب هستند. البته با فاصله پشت سر ما قرار دارند. جنگنده‌های رادار گریز روسیه و چین عقب‌تر از ما هستند.»

رژیم صهیونیستی جمعا درخواست خرید ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را به آمریکا داده و قرار است به زودی دو فروند از این هواپیماها را تحویل بگیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم گفته بود که تل‌آویو قصد دارد از طریق کمک‌های آمریکا تجهیزات نظامی و دفاعی خود برابر دشمنانش را افزایش دهد تا بقایش در دهه‌های آینده تضمین شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.