×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1491309079 1896255 - فرمانده ارتش پاکستان به ایران می آید

به گزارش میلیتاری نیوز، این خبر صبح امروز (سه شنبه) در وبسایت و روزنامه انگلیسی زبان 'اکسپرس تریبیون' پاکستان منتشر شده و تا این لحظه، از سوی هیچ یک از مقامات یا نهادهای رسمی دولت و ارتش پاکستان، 'تایید و یا تکذیب' نشده است.

این روزنامه پاکستانی با انتشار اظهارات اخیر 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ' تهران نسبت به صدور مجوز از سوی دولت پاکستان برای پیوستن فرمانده سابق ارتش این کشور به ائتلاف نظامی ملاحظاتی دارد'، نوشت: این نخستین بار است که ایران بطور آشکار ناخرسندی خود را از تصمیم پاکستان برای مجوز دادن به ژنرال راحیل شریف برای فرماندهی ائتلاف نظامی سی و چند کشور اعلام می کند.

'مهدی هنردوست' در مصاحبه های اخیر خود با چند رسانه مطرح پاکستان گفت که این کشور قبل از صدور مجوز برای ژنرال راحیل شریف برای پیوستن وی به ائتلاف نظامی یاد شده، با ایران تماس گرفت اما این به معنای رضایت ایران از این تصمیم پاکستان و یا پذیرفتن آن نیست.

هنردوست گفت: ایران به پاکستان اعلام کرده بود که به ائتلاف های نظامی مثل ائتلاف یاد شده ملحق نخواهد شد ضمن اینکه هیچ گونه پیشنهادی به ایران برای پیوستن به این ائتلاف داده نشده است.

هنردوست تاکید کرد که منطقه و جهان اسلام، امروز بیش از هر چیز دیگری نیازمند 'ائتلاف برای صلح' است.روزنامه اکسپرس تریبیون نوشت: پاکستان بطور تلاش می کند در روابط خود با ایران و عربستان تعادل را حفظ کند. ایران معتقد است ائتلاف نظامی یاد شده، ائتلاف ضدتروریسم نیست و اهدافی دیگر را دنبال می کند.

اکسپرس تریبیون به ملاقات مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور چند روز پیش از خبری شدن تصمیم دولت پاکستان برای صدور مجوز برای ژنرال راحیل شریف برای فرماندهی ائتلاف نظامی سی و چند کشور اشاره کرد و نوشت: فرمانده ارتش پاکستان در آن ملاقات به سفیر ایران اطمینان دادن که تصمیم اسلام آباد هرگز خلاف منافع تهران نخواهد بود.

موضوع موافقت دولت پاکستان با پیوستن ژنرال راحیل شریف به ائتلاف نظامی به ظاهر ضدتروریستی به عنوان فرمانده این ائتلاف، موجی از انتقادها را از سوی شخصیت های صاحب نام، تحلیل گران سیاسی، دیپلمات ها، احزاب و گروه های مختلف مذهبی و سیاسی و رسانه های پاکستانی به راه انداخته است و چند روزی است اخبار مروبط به این موضوع، در صدر اخبار رسانه های پاکستان قرار دارد.

** فرمانده ارتش پاکستان:روابط تاریخی و برادرانه با ایران را به هیچ قیمتی وجه المصالحه قرار نمی دهیم

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان ماه گذشته و پس از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد، در ملاقات با سفیر ایران به صراحت تاکید کرد: ارتش پاکستان اهمیت فراوانی برای روابط تاریخی و برادرانه ایران و پاکستان قائل است و 'این روابط را به هیچ قیمتی وجه المصالحه قرار نخواهد داد'.

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای در خصوص این ملاقات اعلام کرد: ژنرال قمر جاوید باجوا در ملاقات مهدی هنردوست گفت که تقویت همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه نظامی، تاثیر مثبت بر صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.