×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1892980 910 - آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا

به گزارش میلیتاری نیوز، ناو هسته ای «رونالد ریگان» آمریکا از مجموعه ناوگان دریایی این کشور در ژاپن محسوب می شود که برای مشارکت در این رزمایش خود را به شبه جزیره کره رسانده است.
 
این خبر در شرایطی مطرح می شود که اوضاع در شبه جزیره کره بسیار حساس است و کره شمالی تعداد رزمایش های دو کشور را زیاد و خطرناک توصیف کرده است.
 
از سوی دیگر کره جنوبی و آمریکا احتمال داده اند که کره شمالی در روزهای آتی یک راکت دوربرد پرتاب کرده و یا یک آزمایش اتمی جدید انجام دهد.
 
به همین بهانه هر دو کشور اعلام کرده اند تهدیدهای کره شمالی فزاینده بوده و لازم است که رزمایش تازه ای برگزار شود.
 
براساس گزارش ها، این رزمایش به مدت ۶ روز با حضور نیروهای دریایی دو کشور انجام می شود و به جز ناو اتمی هواپیمابر آمریکا، تعدادی از پیشرفته ترین ناوها و زیردریایی های نظامی دو کشور هم در آن مشارکت دارند.
 
این رزمایش که نام آن «روح شکست ناپذیر» عنوان شده از سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی که کره جنوبی اعلام کرد یک ناوچه این کشور به نام «چیونان» از سوی کره شمالی هدف قرار گرفته و ۴۶ ملوان و خدمه آن کشته شده اند، تا به امروز برگزار شده است.
 
در آن سال وقتی چنین اتفاقی روی داد و البته کره شمالی هرگز این اتهام را نپذیرفت، آمریکا و کره جنوبی رزمایش بسیار بزرگی با حضور ناوها و کشتی های جنگی خود با همین نام برگزار کرده اند.
 
این رزمایش جدای از تمرینات نظامی مشترکی است که دو کشور معمولا در طول سال نسبت به برگزاری آن در منطقه مبادرت می کنند.
 

جوجه عقاب (فوئل ایگل) و عزم راسخ (کی ریزالو)، از جمله رزمایش های بزرگی است که دو کشور همه ساله به مدت حدود سه ماه و با حضور بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر برگزار می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.