×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1935289 520 - تلاش سوئد برای فروش سلاح به فیلیپین

به گزارش میلیتاری نیوز، وزیر نوآوری و سرمایه گذاری سوئد در این دوره در راس بزرگترین هیات تجاری که تاکنون به فیلیپین سفر کرده است همزمان با بازگشایی سفارت این کشور وارد مانیل شد.
 
‘مایکل دامبرگ’ وزیر نوآوری و سرمایه گذاری سوئد با معرفی فیلپیین به عنوان یک مقصد مناسب برای سرمایه گذاری، گفت: فرصت های زیادی برای توسعه روابط تجاری با این کشور وجود دارد و معتقدم سفارت سوئد در مانیل می تواند بازگشای درها برای صادرات و ارتباطات بیشتر باشد.
 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای ‘آسیا تایمز’، دیدار با ‘آرتور توگید’ وزیر حمل و نقل فیلیپین و ‘رامون ام.لوپز’ وزیر تجارت فیلیپین و گفت وگو پیرامون سرمایه گذاری های زیرساختی و صنعتی از جمله اهداف هیات تجاری سوئد است که با ۷۰ تاجر به فیلیپین سفر کرده اند.
 
‘گروه ساب’ که در زمینه تجهیزات نظامی در سوئد فعالیت می کند از شرکت ها مهمی است که خواستار افرایش همکاری های تجاری با این کشور حوزه جنوب شرقی آسیا می باشد و قرار است دفترش را در مانیل باز کند.
 
این شرکت نظامی سوئد خواستار فروش هواپیمای جنگی ‘جاس ۳۹ گریپن’ به نیروی هوایی فیلیپین است.
 
‘هارالد فریس’ سفیر سوئد در مانیل، گفت که این شرکت می تواند محصولات هوا فضایی شهری، هوایی، زمینی و سایر خدمات و تجهیزات نظارت ساحلی و حتی زیردریایی به فیلیپین ارائه کند.
 
علاوه بر این برخی از شرکت های معتبر سوئدی نیز در تلاشند شعبات خود را در این کشور راه اندازی کنند.
 

سوئد در حالی تمایل خود را برای سرمایه گذاری و توسعه مناسبات با فیلیپین نشان داده که اتاق بازرگانی آمریکا به تازگی سفر برخی هیات های تجاری اش را به مانیل لغو کرده است.

شرکت های آمریکایی که قصد داشته اند در فیلیپین فعالیت خود را آغاز کنند، به کشورهای دیگر منطقه روی آورده اند.
 
اتاق بازرگانی اروپا نیز نسبت به وضعیت فیلیپین هشدار داده است.
 
این هشدارها و کمرنگ شدن فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری آمریکایی ها و اروپا در حالی رخ داده است که سیاست های ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین که از حدود پنج ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده، خشم آمریکا و برخی متحدانش را در پی داشته است.
 

چنین سیاست هایی بازار مستعد این کشور را به نقطه مبهمی تبدیل کرده است که سرمایه گذاران نه توان چشم پوشی از این فرصت ها را دارند و نه اینکه می توانند در وضعیت فعلی که ‘دوترته’ بی مهابا قدرت های غربی را مورد انتقاد قرار می دهد، وارد بازار این کشور شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.