×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بالگرد آپاچی+موشک ضد زره اسپایک اتحاد مرگبار

ارتش و نیروی هوایی ایالات متحده جزئیات جدیدی را در مورد آزمایش ماه گذشته که توسط یک فروند بالگرد تهاجمی AH-64E آپاچی با شلیک موشک Spike-NLOS ساخت اسرائیل در سواحل فلوریدا ارائه داده اند.

آپاچی ، از پایگاه نیروی هوایی Eglin بلند شد و با موشک Spike-NLOS با موفقیت یک قایق ثابت تقریباً در 20 مایل دورتر را هدف قرار داد . اما آزمایش بعدی برای نشان دادن توانایی درگیری یک کشتی شناور متحرک به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.

apaches scaled 1 - بالگرد آپاچی+موشک ضد زره اسپایک اتحاد مرگبار
در سالهای اخیر ایالات متحده تمرکز ویژه ای روی مقابله با تجهیزات زرهی و شناورهای کوچک مسلح داشته و بیشتر چالش آینده ارتش ایالات متحده را در دریا شناورهای تندروی مسلح‌ و روی زمین تجهیزات زرهی و خودروهای وانت مسلح تاکتیکال براورد کرده و سرمایه گذاری زیادی  در این بخش انجام گرفته
ایالات متحده اولین بار در طول جنگ‌ایران و عراق با خطر چنین تجهیزاتی آشنا و بالگرد OH-58 اولین تلاش ایالات متحده برای مقابله با چنین تهدیدی بود که از نصب سلاح و تجهیزات مدرن الکترونیکی بر روی بالگرد بل 206 جت رنجر تولید شد و در اولین تجربه خود در برابر ناو گروه سردار  شهید نادر مهدوی قرار گرفت و پس از اینکه ناو گروه شهید مهدوی بالگرد اول را که جلوی عبور ناو‌گروه را مسدود کرده بود را به اتش موشک استینگر سرنگون کردند بالگرد دوم که بخاطر صدای ضعیف روتور و موتور ان از دید ناو گروه پنهان بود با مسلسل ۱۲/۷ میلیمتری خود و شلیک راکت های هایدرا سه شناور ناو گروه را منهدم کرد و بالگرد و  یک ناوچه سبک و دو قایق تندروی بوگهامار اولین تلفات رویارویی  مستقیم بین طرفین بود.
spike nlos apache - بالگرد آپاچی+موشک ضد زره اسپایک اتحاد مرگبار
در طول سالیان گذشته سلاحهای متعددی برای مقابله با این تجهیزات معرفی شده که حال بتازگی ایالات متحده توانسته با ترکیب دو جنگ افزار بسیار کارامد جنگ افزاری دستکم روی کاغذ بسیار هولناک توسعه دهد
این ترکیب شامل (آپاچی +اسپایک) بهترین بالگرد تهاجمی حال حاضر در جهان به علاوه موشک ضد زره در دنیا یعنی موشک ‌اسپایک است که یک ترکیب بسیار خطرناک ‌را میتواند داشته باشد ، البته بحث بکارگیری یک سلاح در میدان جنگ با تست ها و موارد آزمایشی بسیار متفاوت هست و هرچند همانگونه که گفته شد روی کاغذ فعلا سلاحی بسیار خطرناک و کارامد بر علیه چنین اهدافی است ولی تا در یک نبرد واقعی مورد استفاده قرار نگیرد کارایی رزمی ان مشخص نیست.
موشک Spike-NLOS دقت بالا ، حتی در برابر اهداف در حال حرکت و در هوای نامناسب یا در مناطقی از میدان جنگ که توسط دود و گرد و غبار پوشانده شده است ، هدف خود را پیدا کند همچنین می تواند سیستم های سنتی جستجوگر لیزر یا تصویربرداری را مختل کند. همانطور که از نام این سلاح پیداست راهی برای سکوی پرتاب برای درگیر کردن اهداف فراتر از دید فراهم می کند ، به ویژه هنگامی که با اطلاعات هدفگیری از سیستم عامل های خارج از هواپیما همراه باشد.
spike nlos - بالگرد آپاچی+موشک ضد زره اسپایک اتحاد مرگبار
در حال حاضر متداول ترین سلاح ضد زره غرب، موشک هلفایر است که از اواسط دهه ۱۹۸۰ جایگزین موشک تاو شدکه در زمان خود یکی از موثرترین و موفق ترین سلاحهای ضدزره بود که در جنگ‌ ایران و عراق کارایی درخشانی از خود نشان داد  و هنوز هم در کشورهایی که از جنگ افزارهای غربی استفاده میکنند موشک تاو سلاح ضد زره اصلی انها  است و در دریا هم اگرچه هلیفایر موفق عمل کرده ولی گزینه پیشرفته تری هم در دسترس است و بهترین سلاح غرب موشک بریمیستون است. موشک هلیفایر در طول خدمت طولانی مدت خود بارها دچار ارتقا و‌نسخه جدیدتر با کارایی بالاتری از ان توسط لاکهید مارتین شده است.
موشک اسپایک روی زمین که بسیار موفق بوده حال باید دید نسخه هواپرتاب ان هم به همان خوبی است یاخیر!
معرفی بالگرد NH-90
معرفی بالگرد Z10 ساخت چین
بالگرد EC-665 Tiger KHS ساخت کنسرسیوم یوروکاپتر
معرفی بالگرد CH-53K ملقب به کینگ استالیون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.