×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1906171 506 - سرعت بخشیدن به توسعه دفاع موشکی کره جنوبی

به گزارش میلیتاری نیوز، یک مقام ارشد وزارت دفاع کره جنوبی امروز در یک کنفرانس خبری در سئول اعلام کرد که این وزارتخانه براساس ابلاغیه صریح حزب حاکم قصد دارد در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین آرایش موشکی را برای دفع خطرات کره شمالی انجام دهد.
 
این گزارش بدون اشاره به نام این مقام نظامی و دفاعی کره جنوبی به نقل از وی افزود:
 
سئول طبق برنامه قبلی برای تکمیل طرح دفاع موشکی خود تا سال ۲۰۲۰، منتظر رسیدن آن سال نمی ماند، زیرا آزمایش های موشکی تحریک آمیز اخیر پیونگ یانگ طاقت را از دولت سئول بریده و لذا چاره ای جز تسریع در برنامه های دفاع موشکی کشور نمی بیند.
 
این مقام گفت: ‘چنانچه کره شمالی روزی بخواهد از کلاهک های هسته ای برای حمله به کره جنوبی استفاده کند، بی تردید با واکنش سنگینی که پیش بینی اش را هم نمی کرد، مواجه خواهد شد.’
 
براساس این گزارش، اعضای دولت و حزب حاکم سائه نوری کره جنوبی صبح امروز با تشکیل یک جلسه فوری بر تشکیل یک سیستم سه ستونه دفاع موشکی در برابر تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی تاکید و نیز بر تشدید تحریم های علیه همسایه شمالی تاکید کردند.
 
کیم گوانگ لیم، نماینده حزب حاکم در پارلمان و سیاست گذار اصلی حزب در این نشست بر اختصاص یک بودجه از ۲۰۰ میلیارد وون (۱۷۷ میلیون دلار آمریکا) تا ۳۰۰ میلیون وونی برای توسعه طرح مذبور در سال جاری خبر داد.
 

وزارت دفاع کره جنوبی در ۱۶ شهریور ماه نیز اعلام کرده بود که دولت با تخصیص بودجه کلان نظامی این کشور و افزایش چهار درصدی آن برای سال ۲۰۱۷ میلادی موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا ، رقم بودجه دفاعی کره جنوبی برای سال آینده میلادی ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.
 

انتظار می رود که بخش مهمی از این بودجه به استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکایی تاد و همچنین ساخت موشک ها و سامانه های دفاعی هوایی موشکی اختصاص یابد.

وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر با تاکید بر فزاینده شدن تهدیدهای کره شمالی خواستار اتخاذ تمهیدات و همچنین افزایش بودجه این کشور شده بود.
 
کره جنوبی ظاهرا برنامه گسترده ای برای ایجاد سامانه دفاعی هوایی و موشکی که بتواند سراسر کشور را تحت پوشش قرار دهد، تنظیم کرده است.
 
این کشور بر این باور است که موشک های کره شمالی بخصوص سیار بودن و پرتاب شدن آنها از روی زیردریایی تهدید بزرگی برای ملت کره است و باید خاک این کشور را با این سامانه داخلی هوایی و موشکی موسوم به «کی آ ام دی» امنیت بخشید.
 
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش داده بود که بخشی از بودجه برای خرید تسلیحات پیشرفته و همچنین تجهیز جنگنده ها و در اختیار گرفتن سامانه های ضد موشکی اختصاص خواهد یافت.
 

خبر افزایش بودجه کره جنوبی دقیقا یک روز پس از آن اعلام شده بود که کره شمالی سه فروند موشک موسودان بالستیک به آبهای ژاپن پرتاب کرد که برد آنها به یک هزار کیلومتر رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.