×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1888707 181 - ارتش کره جنوبی به حال آماده باش درآمد

به گزارش میلیتاری نیوز، با نزدیک شدن به دهم اکتبر (۱۹ مهر ماه) هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در کره شمالی احتمال تحرکات جدید نظامی این کشور مطرح شده است.
 
کره جنوبی پیش بینی کرده است که این کشور به دنبال پرتاب یک موشک دوربرد باشد اما آمریکا از احتمال آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی خبر داده است.
 
وزارت دفاع کره جنوبی امروز (شنبه) در بیانیه ای خاطرنشان کرد که هر آن ممکن است کره شمالی ششمین آزمایش هسته ای را انجام دهد و یا یک موشک دوربرد پرتاب کند.
 
این کشور می گوید شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد تحرکات کره شمالی در پایگاه موشکی این کشور افزایش یافته است.
 
این بیانیه می افزاید: به همین دلیل ما از امروز تمامی نیروهای نظامی را به حال آماده باش درآورده ایم تا هر زمان که ضروری بود، وارد عمل شوند.
 
آمریکا و کره جنوبی تمامی تجهیزات و ماهواره های خود را بکار گرفته اند تا تصاویر و اسناد لازم در ارتباط با برنامه نظامی آتی کره شمالی را بدست آورند.
 
ارتش کره جنوبی می گوید که از هواپیماهای ویژه جمع آوری اطلاعات و شناسایی نیز استفاده می شود تا مشخصا بدانیم کره شمالی چه برنامه ای دارد.
 
مقام های نظامی کره جنوبی اعلام کرده اند: بعید نیست کره شمالی بخواهد موشک های بالستیک موسودان و رودونگ خود را مورد آزمایش قرار دهد که از دیده ها پنهان است.
 
وزارت امور خارجه کره جنوبی و وزارت وحدت این کشور نیز در بیانیه های جداگانه از آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی خبر داده اند.
 

پیونگ یانگ در سالجاری میلادی ۲ بار دست به انجام آزمایش هسته ای زده و نگرانی مقام های کره جنوبی و آمریکا تکرار دوباره چنین آزمایشی است که تحریم های شدیدی را متوجه کره شمالی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.