×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

us missile shield in poland and romania (2) - SM-3IIA موشک جدید آمریکا برای مقابله با روسیه

 

SM-3IIA موشک جدید آمریکا برای مقابله با روسیه


آژانس دفاع موشکی آمریکا و شرکت تسلیحاتی ریتیون در حال توسعه و آزمایش نسخه جدیدی از موشک SM-3 هستند که بهتر از نسخه‌های قبلی می‌تواند موشک‌های بالستیک را پیش از نزدیک شدن به جو زمین، شناسایی و منهدم کند

به گفته مقامات آژانس دفاع موشکی آمریکا، موشک جدید که SM-3IIA نام دارد، قرار است تا سال 2018 در پایگاه زمینی پنتاگون در لهستان مستقر شده و از آنجا به دفاع در برابر تهدیدات موشکی بپردازد.

us missile shield in poland and romania (3) - SM-3IIA موشک جدید آمریکا برای مقابله با روسیه

هفته ی گذشته  لهستان ساخت سامانه دفاعی ضد موشکی خود را بطور رسمی اعلام کرد

ساخت این سامانه در شمال این کشور نزدیک سواحل بالتیک آغاز شده است. در این مرکز حدود ۳۰۰ نظامی آمریکایی جای خواهند گرفت و قرار است در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخت آن نهایی شود.

معوان وزیر دفاع آمریکا در همان روز اعلام کرد که : این سیستم ضد موشک های بالستیک ، علیه روسیه نیست، بلکه هدف از آن محافظت از کشورهای هم پیمان دربرابر هر نوع تهدید از خارج از اروپا است.

 «ویتولد واچیکوفسکی» وزیر امور خارجه لهستان هم در این رابطه گفت : گفت استقرار سپر موشکی آمریکا در این کشور نباید به عنوان تهدیدی برای امنیت روسیه محسوب شود.

ویتولد واچیکوفسکی گفت: «رییس‌جمهوری روسیه باید بداند که استقرار سیستم دفاع ضد موشکی در لهستان با امنیت روسیه در تضاد نیست. این سیستم برای محافظت از اروپا در مقابل حمله‌های موشکی از خاورمیانه، در لهستان مستقر شده است.»

نسخه اولیه موشک SM-3 که ابتدا برروی ناوهای نیروی دریایی ارتش آمریکا مستقر شد، قادر به شناسایی و انهدام موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و دوربرد دشمن در بالای جو زمین است. با این موشک، تهدیدات موشکی دشمن پیش از ورود به جو زمین در فضا خنثی می‌شوند

us missile shield in poland and romania (1) - SM-3IIA موشک جدید آمریکا برای مقابله با روسیه
استقرار سامانه موشکی SM-3IIA در لهستان بخش مهمی از برنامه سپر موشکی آمریکا موسوم به چتر پدافندی Aegis به شمار می‌رود که بخش‌هایی از آن نیز در رومانی عملیاتی شده است

هر چند چتر پدافندی Aegis به طور مشخص برای مقابله با ایران، روسیه و سایر کشورهای متخاصم خاورمیانه در نظر گرفته نشده است اما ادعای مقامات ناتو بر این است که هدف از پیاده‌سازی آن محافظت از اروپا و متحدان ناتو در برابر کلیه تهدیدات موشکی احتمالی استپایگاه‌های مربوط به این برنامه در لهستان و رومانی اکنون می‌توانند موشک‌هایی که به سمت اروپا شلیک می‌شوند را در هوا منهدم کنند. 

روسیه تاکنون بارها مخالفت خود را با استقرار این سامانه در اروپای شرقی اعلام کرده استدر 8 جولای 2008، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اگر سیستم دفاع موشکی تصویب شود “ما مجبور به دادن پاسخ دیپلماتیک نیستیم، بلکه با شیوه‌های فنی-نظامی واکنش نشان می‌دهیم

وزير دفاع روسيه نیز در سال 2012 در همین رابطه هشدار داد، در صورتي كه كشورش سپر دفاع موشكي آمريكا در اروپا را تهديدي جدي بداند، آماده انهدام اين تاسيسات است.

چندی پیش نیز ولاديمير پوتين رئیس جمهوری روسیه در نشستي با مقامات ارشد دفاعي و صنايع نظامي گفت: اين سيستم با هدف کم اثر کردن زرادخانه اتمي روسيه فعال شده و تهديدي براي امنيت جهاني است و ما را مجبور کرده تا درباره نحوه خنثي کردن تهديدهاي در حال ظهور نسبت به فدراسيون روسيه وارد عمل شويم.

 به گفته رئيس جمهوري روسيه «اين سامانه در روماني به همراه استقرار کشتي هاي آمريکايي حامل موشک هاي «آگيس» در مديترانه و ديگر سپرهاي دفاع موشکي در لهستان، گام ديگري به سوي بي ثباتي امنيت بين المللي و آغاز يک رقابت تسليحاتي جديد است.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.