×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1967295 167 - مدیر ارشد صنعت فضایی روسیه بازداشت شد

به گزارش میلیتاری نیوز، براساس رای دادگاه ناحیه باسمان در مسکو، ولادیمیر یوداکیموف مدیر تامین کیفیت آژانس فدرال فضایی روسیه (روس کاسموس) به اتهام ارتکاب فساد مالی به مدت دوماه بازداشت موقت شد.
روس کاسموس که به عنوان سازمان فضایی ملی فدراسیون روسیه سال ۱۹۹۲تاسیس و میراث‌دار برنامه‌های شوروی پس از فروپاشی شد، اکنون بزرگ ترین شرکت فضایی جهان و اداره کننده تقریبا تمامی پرواز فضاپیماها و پرتاب ماهواره های بین المللی، خارجی حتی برای اروپا و آمریکا است، زیرا آمریکا از سال های پیش برنامه های خود را در این بخش تعطیل کرده است.
بنا به اعلام روز پنجشنبه پایگاه اینترنتی گازتارو، بر پایه مستندات ارائه شده دادستانی روسیه، مقام آژانس فدرال فضایی این کشور متهم است که با کلاهبرداری و حیف و میل حدود چهار میلیون دلار به بودجه دولتی زیان وارد کرده است.
همچنین در چارچوب همین اتهام، پرونده فساد مالی دو متهم دیگر در آژانس فدرال فضایی روسیه در دست بررسی است و متهمان تحت تعقیب اعلام شده اند.
۲۵ آبان ماه گذشته نیز آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه و معمار بسیاری از طرح های بزرگ در چارچوب نظارت بر ایفای مسئولیت و به اتهام گرفتن دو میلیون دلار به عنوان رشوه در جریان یک معامله نفتی داخلی دستگیر شد و خبر آن نیز به صورت فوری انتشار یافت.
روسیه مبارزه قاطع تر با فساد مالی، تخلف و همچنین سهل انگاری در انجام مسئولیت اداری را در دستور کار قرار داده است.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که تاکنون بارها خواستار گسترش دامنه مبارزه با سودجویی های غیرقانونی در اقتصاد ملی و دولتی شده نیز فساد مالی را در ردیف تهدیدهای تروریستی قرار داده و گفته است که رواج این پدیده امنیت ملی را تهدید می کند.
پوتین با تاکید بر ضرورت کنترل جدی کار سازمان های مسئول هزینه کردن بودجه های دولتی اظهار کرد: فساد مالی باید در نقطه تولد هدف مقابله قرار گیرد.
در روسیه سرعت عمل برای معرفی رسانه ای متخلفان و مجرمان فساد مالی و اداری گام نخست مبارزه با این پدیده به شمار می رود به گونه ای که پس از کشف مطمئن تخلف و نه احتمالی، موضوع رسانه ای و سپس برای محاکمه و تعیین میزان مجازات راهی بازداشتگاه می شود.
چندی پیش نیز رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف ۲۲۰ میلیون دلار وجه نقد دارای بسته بندی بانک های آمریکایی به صورت نو در خانه یکی از بستگان خود بازداشت شد.
مقام بازداشت شده سرهنگ دیمیتری زاخارچنکو ۳۸ ساله معرفی شد که بنا به اطلاعات انتشار یافته افزون بر پول های کشف شده، ۳۰۰ میلیون دلار نیز در بانک های سوئیس داشته است.
روزنامه کامرسانت در این باره نوشته بود: ماموران پول های نقد را در خانه خواهر متهم کشف کرده اند که در نایلون های ویژه بسته بندی پس از چاپ در آمریکا، قرار داشت.
سه ماه پیش نیز کشف حدود ۹۰۰ هزار دلار پول نقد از محل سکونت آندره بلیانینوف رییس وقت سازمان فدرال گمرکات روسیه، سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی کناره وجه نقد شد.
همچنین چندی پیش در یک اقدام ضد فساد، استاندار وقت منطقه کروف روسیه هنگام دریافت ۴۰۰ هزار یورو که رشوه نقدی اعلام شد، بازداشت و پس از مدت کوتاهی چهره وی داخل سلول انتشار یافت.
پیش از وی نیز استاندار ساخالین به جرم ارتکاب فساد مالی محکوم به مصادره تمامی اموال شد که بازتاب گسترده ای در روسیه یافت.

بازداشت شهردار ولادی وستوک با اتهام های مشابه نیز از دیگر اقدام های ضد فساد در روسیه است که بنا به تاکید مقام های مسئول در این کشور با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.