ویدیو دیدنی از یگان تکاور صابرین نیروهای ویژه دریایی سپاه
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : 11 فروردین 1400 - 1:53 بازدید : 11244 بازدید ارسال توسط : [ ] تعداد دیدگاه :3 دیدگاه

یگان ویژه صابرین از یگان‌هایی است که تشکیل آن نیاز مبرم و ضروری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ چراکه با تدبیر پذیرش مأموریت‌های سخت و عملیات‌های خاص و ویژه در همه محورها و عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی، امنیت در مرزهای داخلی و برون‌مرزی تشکیل شد.

پایگاه کنونی نیروهای ویژه صابرین در جزیره فارور می‌باشد. دلیل استقرار این یگان در جزیره فارور این است که این جزیره‌ اشراف زیادی به آبراه ورودی و خروجی خلیج فارس دارد که به فرایند بازرسی و بازبینی کشتی‌های خارجی کمک می‌کنند.

چون نوع نیرویی که به یگان صابرین می‌آید با دیگر یگان‌ها تفاوت دارد؛ داوطلب‌ترین، شجاع‌ترین و با سابقه‌ترین نیروهای رزمی برای یگان ویژه صابرین انتخاب می‌شود. اولین نکته‌ای که صابرین را از دیگر یگان‌های نظامی متمایز می‌کند همین جذب داوطلبانه است.

نیروهای ویژه صابرین فقط یک مأموریت خاص دریایی،‌ پیاده یا هوایی ندارند که در یک سطحی آموزش ببینند. بلکه باید در همه عرصه‌ها چه کوهستان،‌ چه چتربازی، چه دریایی،‌ چه پیاده و… دوره‌های آموزشی سختی را می‌گذرانند؛ این‌ها همه موفقیت است و در کنار آن موفقیت بزرگ یگان ویژه صابرین موفقیت مقتدرانه در عملیات پژاک است. خوشبختانه امروز سازمانی که در صابرین شکل گرفته که ورودی آن یک نیروی تکاور است.

نیروهای ویژه صابرین قابلیت مقابله و هجوم از راه دریا، خشکی و هوا را دارند. یعنی هر نیرو آموزش‌های از قبیل: غواصی چتربازی زندگی در شرایط سخت، کار در ارتفاع بقا انواع تیراندازی حفاظت از شناور تصرف ساحل تسخیر شناور رهایی گروگان جنگ شهری تک تیراندازی تخریب و … را فرا می‌گیرند.

در حال حاضر یکی از مأموریت‌های نیروهای ویژه صابرین حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران برای مقابله با دزدی دریایی و ایمن تر شدن آب راههای خلیج فارس است. اما دلیل استفاده از اسامی و القاب به زبان انگلیسی در این گروه (S.N.S.F). به دلیل است که حضور این افراد و نیروها در فضاها بین‌المللی و آبهای آزاد. و رودررویی روزانه با تمامی کشتی‌های ایرانی و خارجی در خلیج فارس تشخیص بر نامگذاری این تیپ به زبان انگلیسی نیز شد. استفاده این نیروها از استانداردهای روز، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته و همچنین آموزشهای کاملاً به روز باعث متفاوت شدن آنها شده‌است.

   
  1. مجیدنیاکان

    سلام امروز این نام و آوازه فرزندان پاک ایران زمین و فرزندان علی(ع) که ترس بر اندام رئیس حکومتهای شیطانی غربی انداخته ما شیعیان پیامبر (ص)وحضرت علی (ع)را پدر خود میدانیم و بر ایشان بالاترین احترام را میگذاریم پس تعجب نکنید اگر در بین نظامیان ما شجاعتی از نوع شجاعت عباس علی دیدید و اگر وفاداری به رهبر دیدید از نوع وفاداری عباس به حسین بود مگر نبود سردار سلیمانی و هزاران سردار دیگر ….یاعلی

  2. عرفانی

    سپاه پاسداران یک نیروی کامل نظامی است و خیلی به ایران و اسلام کمک کرده و بنظرم حرفه ایی ترین و مجهز ترین نیروی نظامی جهان سپاه است.

  3. مهدی

    سلام. در اینکه یگان صابرین نیروی خبره و آموزش دیده عالی هستش شکی نیست، اما شماهم نباید برای نشان دادن توان نظامی بالای یک نیرو، از عکسها و فیلمهای نیروهای دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال شما در این فیلم که معرفی یگان صابرین است، از فیلمهای تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی استفاده کردید که در برنامه تیپ مخصوص ضبط شده بود. و همینطور از فیلمهای نیروی دریای یپاه پاسداران و نیروهای شهید ناظری، در صورتی که توان یگان صابرین آنقدر بالاست که نیازی نیست برای نشان دادن توان رزمی اش از فیلم نیروهای دیگر استفاده شود… هرچند که در کل تمام نیروهای نظامی ایران ائم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، هدفی جز امنیت کشور عزیزمان ایران و پاسداری از انقلاب اسلامی ندارند… با تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.