×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1416289 982 - توان نظامی روسیه از ناتو جلو زده است

 

به گزارش میلیتاری نیوز، مجله اتریشی «کنترا» طی گزارشی نوشت: به اعتقاد ژنرال «هانس لوتار دومرس» از فرماندهان ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روسیه در زمینه نظامی گوی سبقت را از ناتو ربوده و این سازمان را پشت سر گذاشته است.

توان بالای جنگی، قدرت مانور و توانمندی نیروهای ارتش روسیه که با نوسازی پیوسته تجهیزات نظامی ارتش در ارتباط است، به مدد بهره‌وری از الکترونیک و مهندسی روس حاصل شده است.

ژنرال لوتار می‌گوید: «به مدد نوسازی پیوسته تجهیزات نظامی، توازن قدرت میان روسیه و ناتو همواره به نفع مسکوست. ما شاهد آن هستیم که از زمانیکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای دومین بار به این سمت منصوب شد، روسیه بطور فعالانه وارد سرمایه‌گذاری شده و نیروهای ارتش روس که از پیش مدرن‌سازی شده بودند، آماده شرکت در جنگ‌ها و مناقشات بودند؛ حال آنکه در عوض شمار پرسنل نظامی ناتو طی ۲۵ سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته و برای تنظیم مجدد توازن قوا باید مذاکرات خلع سلاح میان روسیه و ناتو آغاز شود.»

کشورهای غربی تا حد زیادی تحت تأثیر عملیات‌های نظامی متعدد و دقت بالای حملات هوایی روس‌ها قرار دارند. روسیه به موازات فعالیت بمب‌افکن‌های سوخو ۲۴ خود که از سال ۱۹۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اقدام به شلیک موشک‌های کروز از ناوهای خود مستقر در دریای خزر نیز می‌کند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، روسیه همواره مشغول ارتقاء تجهیزات نظامی خود است و تجهیز آتی جنگنده سوخو T-50 PAK-FA به رادار را می‌توان نمونه این ارتقا قلمداد کرد.

سوخو T-50 هواپیمایی دوموتوره و تک‌خلبانه با توانایی پرواز ابرپیمایشی و نخستین هواپیمای پنهان‌کار روس‌هاست. این هواپیما یک جنگنده چندمنظوره است که هم برای مأموریت‌های برتری هوایی و هم برای مأموریت‌های حمله به زمین استفاده خواهد شد و قرار است از سال ۲۰۱۶ وارد فعالیت رسمی در ارتش روسیه شود.

این مجله اتریشی در ادامه گزارش خود نوشت: در آوریل سال ۲۰۱۴، بمب‌افکن روسی سوخو-۲۴ مجهز به سیستم ایجاد پارازیت راداری آمریکایی‌ها را شوکه کرد چرا که این جنگنده روسی توانست ناوشکن موشک‌انداز فوق مدرن «دونالد کوک» را در دریای سیاه فلج کرده و از کار بیندازد و پس از آن ۲۷ نفر از تفنگداران امریکایی ناوشکن دونالد کوک استعفا داده‌اند.

در نهایت باید گفت که در حالیکه ناتو و آمریکا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کنترل جمعی کرده‌اند، روسیه به دنبال اجرا و اعمال دستاوردهای فنی خود برای کاهش هزینه‌هایش است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.