×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1835921 566 - ربات ها به دنبال هواپیمای مفقود شده ارتش هند

به گزارش میلیتاری نیوز، مقامات هندی در عملیات جست و جوی هواپیمای ناپدید شده ‘ای ان ۳۲’ که حدود یک ماه پیش از ‘چنای’ به سوی جزیره بلر در خلیج بنگال به پرواز درآمد و همچنان پس از یک ماه جستجو نشانی از آن بدست نیامده است .
یک مقام دولتی هند گفت: دو زیردریایی تحقیقاتی هند در حال جست و جوی بستر دریا در محل احتمالی سقوط هواپیمای ای ان ۳۲ هستند.
  1. وی با بیان اینکه این زیردریایی ها مجهز به سیستم های ردیاب صوتی هستند افزود: این زیردریایی ها در صورتی که سیستم های صوتی هواپیما هنوز فعال باشند می توانند منبع انتشار امواج را ردیابی کنند.
در دو هفته گذشته صدها قطعه در عملیات جست و جو مشاهده شده است که می توانند قطعه های هواپیمای سقوط کرده ‘ای ان ۳۲’ باشد.
تایید تعلق این اشیاء به هواپیمای ‘ای ان ۳۲’ تنها از طریق پردازش تصویری وجود دارد.
یک مقام دفاعی هند گفت: از آنجایی که بررسی تمام اشیاء امکان پذیر نیست، ما تعدادی از اشیاء را مشخص کرده و ربات کنترلی را برای بررسی آنها به عمق آب می فرستیم .
ربات های کنترلی بدون سرنشین توسط کابل به عمق آب فرستاده می شوند و هدایت آنها از کشتی انجام می شود. این ربات ها می توانند پوشش تصویری از عملیات جست و جوی خود به صورت زنده ارائه دهد.
یک مقام دیگر هندی توضیح داد که عمق آب در خلیج بنگال به ۳٫۵ کیلومتر می رسد و این ربات در هر ۲۴ ساعت می تواند یک مایل مربع را جست و جو کند.
در حالی که اشیاء زیادی در بستر دریا کشف شده اند اما تاکنون تعلق آنها به هواپیمای ای ان ۳۲ تایید نشده است.
به گفته مقام های هندی ،پس از وقوع سونامی در اقیانوس هند اشیاء زیادی در بستر دریا پخش شده اند و تنها سرنخ هایی که امیدوار کننده هستند مورد بررسی قرار می گیرند.
هواپیمای ‘ای ان ۳۲ نیروی هوایی هند با ۲۷ مسافر روز جمعه ( ۴ مرداد) درساعت هشتم و نیم بامداد از چنای در جنوب هند به مقصد جزیره بلر در خلیج بنگال به پرواز درآمد و بعد از ۱۵ دقیقه پرواز ارتباط با برج مراقبت قطع شد.
این هواپیما سه بار در ماه گذشته میلادی دچار نقص فنی شده بود.
نیروی هوایی هند دارای ۱۰۱ فروند هواپیمای ای ان ۳۲ است که هم اکنون برای افزایش طول عمر عملیاتی آنها از ۲۰ به ۴۰ سال در حال بروز رسانی هستند.
کارشناسان با توجه به آخرین اطلاعات ثبت شده در رادارها،انحراف شدید هواپیما به چپ و کاهش ارتفاع ،احتمال سقوط هواپیمای آنتونوف نیروی هوایی هند با ۲۷ مسافر را مطرح کرده اند.

بدترین سانحه در مورد هواپیمای ای ان ۳۲ متعلق به نیروی هوایی هند در سال ۱۹۹۲ اتفاق افتد که در ان ۲۱ نفر کشته شدند.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.